• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Essie32 skrev 2017-05-24 13:12:48 följande:

Åh då borde man kunna göra prover och ul i Sthlm också! Hoppas hoppas, det tar lite tid att ta sig dit annars..

En fråga om nedreglering: Sprutar man med nässpray alltid lika länge eller är det beroende av när mensen kommer? Jag började i måndags men misstänker att den dyker upp redan i helgen.

Jag tror det är olika beroende på när man får mensen och hur möjligheterna för kliniken att göra äggplock ser ut. :)
  • Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-05-24 14:57:10 följande:

Imorgon blir det återföring. 5 embryos verkar har fått till, hörde vi idag Drömmer Jag mådde så pass dålig pga äggplocket att fick vänta en dag annars skulle ÅF varit idag.  
    Hoppas hoppas att de kämpar vidare fram till imorgon :) 

Åt så spännande! Jag hoppas verkligen det går hela vägen för oss allihopa! Hade varit så kul. 2 plus har vi redan fått i tråden denna månad.. och mer ska det bli eller hur :D 

Stort lycka till inför imorgon! Det kommer gå så bra :)

• Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-24 14:54:10 följande:

Postade i fel grupp först. Men Så. Då ansluter jag mig till ruvarmammorna. Nu har jag en perfekt blastocyst insatt. 2 direkt till frysen och resten odlas vidare till imorgon. Vet inte om det egentligen är lönt att odla vidare dem, känns ju som att de varit långsammare. Har någon av er fått fler till frysen så?

Jag fick oxå 2 till frysen direkt, och 3 st skulle odlas vidare en dag extra (till 6dagar totallt).. Sedan fick vi brev om igår att 2 av dom hade klarat sig och är nedfrysta. Så nu har vi totallt 6 st i frysen. 2 st 5dagars och 2 st 6dagars :)

Hoppas dina klarar sig med! Spännande att va ruvare. Jag är på ruvardag 3 idag om återföringsdagen är dag 0.. Tiden går helt sjuuukt sakta. Men men.. Ska försöka hitta på något i helgen som sagt så tiden går fort. Kanske åka iväg och tänka på annat :)
    Hur får du tiden att gå? förutom att jobba osv :P
  • Mjbo
    alade skrev 2017-05-24 10:00:45 följande:

VUL idag för att kolla till äggen. 7 ägg har växt till som de ska och några mindre som skulle kunna hinna ifatt med lite tur. Fortsätter med samma dos av allt och så är det äggplock på tisdag. Icsi på alla ägg. Jag är redan orolig inför hur det ska gå... Samtalet sist om att inga ägg blivit befruktade var otroligt tufft att få, även om vi räknade första omgången lite som ett test. Men med 16 mogna ägg räknade jag verkligen med att få något tillbaka.

oj så spännande. Jag håller mina tummar åt dig att de blir befruktade. iallafall ett par st hade ju varit skönt såklart :) 

• Jangeles

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-24 15:03:55 följande:

Åt så spännande! Jag hoppas verkligen det går hela vägen för oss allihopa! Hade varit så kul. 2 plus har vi redan fått i tråden denna månad.. och mer ska det bli eller hur :D 

Stort lycka till inför imorgon! Det kommer gå så bra :)

tack! det hoppas vi så mycket... 
    Stort lycka till med ruvningen också! 
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-24 15:24:57 följande:

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

Ruvardag 3 för mig. Känner absolut ingenting jag heller. Men ja antar att de kanske är för tidigt för symptom än iaf. Testade mig idag iaf och sprutan har gått ut som ja hoppades på. Så OM jag testar positivt inom några dagar eller nån vecka så vet jag iaf att det inte beror på sprutan :D
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-24 18:54:02 följande:
    Ruvardag 3 för mig. Känner absolut ingenting jag heller. Men ja antar att de kanske är för tidigt för symptom än iaf. Testade mig idag iaf och sprutan har gått ut som ja hoppades på. Så OM jag testar positivt inom några dagar eller nån vecka så vet jag iaf att det inte beror på sprutan :D
    Hoppas man får känna något snart :D fast då blir man väl nojig över de Hahaha.

Okej de lät som en bra idé :) jag ska försöka hålla mig till testdagen, så för vi se hur de går :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-24 18:54:02 följande:

Åh så bra, vad spännande! :) håller alla tummar och tår för att ni får positivt om några dagar!
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-24 19:10:53 följande:

Åh så bra, vad spännande! :) håller alla tummar och tår för att ni får positivt om några dagar!

Stort tack!! :) det hoppas jag med :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017