• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Milou3
    ScP87 skrev 2017-03-30 10:08:15 följande:

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

Jag tror inte alls det har med det att göra:)

Hur länge ska du vänta med att ha sex isf? Missfallsrisken finns ju i rätt många veckor.
  • Joss91

Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden då min mens kom i tisdags och nästa BIM ju då blir den 25/4. Denna månad har jag köpt ÄL-tester för att kunna se när jag faktiskt har ägglossning och inte bara följa vad appen säger.. har aldrig använt dessa så - när ska man börja testa..? Direkt när mensen är slut?

• orzia1

Hoppar in i denna tråden också. Försöker få barn nr 4. ( ett änglabarn, en dotter som är 9 år och en dotter som är snart 6 månader) har svårt att bli gravid så går på ägglossningstabletter, hade bim den 27/3 men dick ägglossning typ den 20 så tror min nya bim blir ca den 3-4/4.. Testat negativa test såklart. Är testgalen så testar flera ggr om dagen.

• orzia1
    Joss91 skrev 2017-03-30 10:19:18 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden då min mens kom i tisdags och nästa BIM ju då blir den 25/4. Denna månad har jag köpt ÄL-tester för att kunna se när jag faktiskt har ägglossning och inte bara följa vad appen säger.. har aldrig använt dessa så - när ska man börja testa..? Direkt när mensen är slut?

Jag testar som sagt galet mkt, och äter ägglossningstabletter så jag testar dagen efter mensen är slut och tills dagen efter positivt test. Jag tycker det är bra att testa minst en gång om dagen och gärna två när det närmar sig, så får man lite koll, sen behöver man ej testa så flera månader i rad, men i alla fall 1-3 månader så får man lite koll. Men alla gör ju som man vill.
  • Nykär15

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

Sex kan inte framkalla missfall. Verkar väldigt konstigt att din läkare skulle ha sagt det?  Hur långt gången var du när du fick missfall?

• orzia1

Har man ingen historik med många mf så ska sex inte påverka. Jag har fått många mf både supertidiga typ v 4-5 o även ngr typ v 10-12... Till mig har läkaren bara sagt att jag ska vara lite försiktig tills jag sett hjärnaktivitet, men det är för jag haft många mf. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Ha ni sex, eller ha andra former av sex som ej är vaginalt.
  • Anonym (Cc)
    Nykär15 skrev 2017-03-30 09:11:23 följande:

Nä flytningar pratar man kanske inte gärna öppet om hahahaInga symtom kan vara symtom i sig, med sonen kände jag inget före plus så blev helt förvånad! Med dottern hade jag nämligen tokömma bröst och var svintrött så hade räknat med samma en gång till..men icke,. 

Men nu har jag haft så många cykler med både inga och massor så jag har slutat känna efter hahaha!

Kan ju hoppas men som du säger bäst att inte känna efter
  • Joss91
    orzia1 skrev 2017-03-30 10:23:15 följande:
    Jag testar som sagt galet mkt, och äter ägglossningstabletter så jag testar dagen efter mensen är slut och tills dagen efter positivt test. Jag tycker det är bra att testa minst en gång om dagen och gärna två när det närmar sig, så får man lite koll, sen behöver man ej testa så flera månader i rad, men i alla fall 1-3 månader så får man lite koll. Men alla gör ju som man vill.
    Ja, jag tänkte också att det kanske är bra att börja direkt då jag ju faktiskt inte vet när min ägglossning är.. för att få lite koll, precis som du säger!
  • orzia1
    Joss91 skrev 2017-03-30 10:28:15 följande:

Ja, jag tänkte också att det kanske är bra att börja direkt då jag ju faktiskt inte vet när min ägglossning är.. för att få lite koll, precis som du säger!

Ja har du tester så du kan testa, så gör det. Jag köpte massa tester billigt av min kompis så jag "kan" missbruka det ha ha. Tar dina slut kan du köpa ngr av mig för 4 kr testet plus frakt.

Tänk på att det ger bäst resultat om man testar på dagen, inte alltid så lätt om man jobbar osv, men man kan ta de när man slutar på em el ta med testerna till jobb ha ha
  • ScP87
    Nykär15 skrev 2017-03-30 10:23:39 följande:

Sex kan inte framkalla missfall. Verkar väldigt konstigt att din läkare skulle ha sagt det?  Hur långt gången var du när du fick missfall?

Jag vet inte riktigt hur långt gången jag var men hade sex början av november och fick missfall den 16 december. jag flyttade ner till min sambo då de är väl därför jag minns datumet. tog ett gravidtest den 10 december och visade positivt sen så hade jag mina misstankar till att jag var gravid ljust för ömma bröst mår illa varje morgon och slutade när jag åt något.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017