• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 21:59:58 följande:

Testade igen nu ikväll. Bim - 5. Höll mig 8 timmar och det var helt negativt. Ja jag vet. Tidigt. Känner mig inte gravid. Men måste testa negativt för jag ska skjuta på min mens denna månad om jag inte blir gravid...

Så klart hoppas jag slippa det...

Tidigare har jag plussat på bim-4 så det borde ju vara imorgon jag plussar om jag blir gravid. Tror suck inte det... Har inga symtom öht...

.

Usch :( förstår besvikelsen helt!! Vänta tills i morgon kväll alt torsdag morgon. Bara för att du testat bim-4 innan så kan det ha dröjt lite längre innan ev ägg befruktats och fästs! Håller tummarna :)
  • NilssonLinn
    Sebbe skrev 2017-03-28 20:30:36 följande:

Absolut! Hade varit så skönt att ha någon att bolla med. Hur länge har ni försökt?

Vi fick missfall i somras, och har väl försökt på riktigt sedan dess. Ni då? :)
  • Sebbe
    NilssonLinn skrev 2017-03-28 22:57:56 följande:
    Vi fick missfall i somras, och har väl försökt på riktigt sedan dess. Ni då? :)
    Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...
    Hur länge har ni försökt? Hur gör ni för att inte bli allt för frustrerade?
  • Firago
    Sebbe skrev 2017-03-29 10:35:24 följande:

Vi har försökt i 6 månader, börjar bli ledsen och frustrerad... vet att det inte är någon idé men vet inte riktigt hur jag ska hålla hoppet uppe. Kämpar med att sluta röka också. Känner att alla man vill vända sig till bara skriker MEN SLAPPNA AVVVVV!!! I ansiktet på en... vilket inte riktigt hjälper...

Vi har försökt i 4 månader och trodde verkligen en graviditet var på g förra månaden! Vi blev båda två väldigt nedslagna.. Vår omgivning, både familj och vänner, pikar hela tiden om hur det är dags för oss att skaffa barn och hur de längtar. Min man är väldigt insatt i min cykel och jag berättar alltid när jag har ägglossning, ingen prestationsångest hos oss. Dock börjar det bli lite ledsamt att det inte funkar trots regelbundet positiva ägglossningstest och han gjorde ett spermatest som såg bra ut. Vi försöker att inte tänka på det så mycket. Jag håller koll när det börjar bli dags för äl-tester, när jag börjat testa berättar jag varje dag för honom hur de ser ut. Efter positiva äl-test memorerar jag min BIM och försöker att inte tänka eller känna efter för mycket. När jag nått BIM och inte blöder tar jag ett gravtest dagen efter! Och blir deppig då det hitills har varit negstivt och sen kommer mensvärken.. Så vi försöker helt enkelt att inte att tänka eller planera för mycket. Man kan inte leva sitt liv genom att hoppas att ett antal veckor bara ska försvinna så att man kan göra ett test. Man får gå ut och promenera lite eller mysa till det med en romantisk middag så att man får tankarna på annat håll :) njuta av att man har en fantastisk partner!

Tycker du det är svårt med omgivningen angående att skaffa barn eller sluta röka? Använder du något hjälpmedel för att sluta röka?
  • NilssonLinn

Jag förstår att det kanske är lättare för kroppen att bli gravid om man slappnar av .. men hur gör man det? Varje månad kommer mensen som en jobbig påminnelse. Mellan mensperioderna känner man av alla PMS-symptom som också kan vara tidiga graviditetstecken. Hur ska man lyckas låta bli att tänka på graviditet när man känner av så många fysiska känslor? Jag har sagt till min sambo att vi ska boka en utomlandsresa i sommar .. det kanske får mig att fokusera på lite annat iallafall. Men i överlag kommer det alltid finns minutrar lediga, varje dag, som kommer dra ner mig i tankarna igen. Det vet jag. Och det gör mig så himla irriterad när folk säger till mig att det går lättare när man slappnar av och inte tänker på det så mycket ... ?!! Jag försöker slå undan mina tankar när jag sjunker ner i de för djupt, men jag kommer aldrig kunna hålla mig ifrån att fundera, känna efter eller längta helt och hållet.

Om du lyckas sluta röka så tror jag definitivt att du kan öka dina chanser att bli med barn. Men hur ska man kunna sluta röka när man behöver det för att lugna ångest, stress och nerverna?? Det är tufft att sluta röka. Jag är själv en gammal rökare, så jag förstår dig. Nu har jag varit helt rökfri i snart ett år. Så det går att sluta. Man måste bara hitta den där motivationen.

Å andra sidan är det väldigt många som har blivit med barn under tiden som de har rökt och slutat röka då.
  • Nykär15
    Firago skrev 2017-03-29 11:14:34 följande:
    Vi har försökt i 4 månader och trodde verkligen en graviditet var på g förra månaden! Vi blev båda två väldigt nedslagna.. Vår omgivning, både familj och vänner, pikar hela tiden om hur det är dags för oss att skaffa barn och hur de längtar. Min man är väldigt insatt i min cykel och jag berättar alltid när jag har ägglossning, ingen prestationsångest hos oss. Dock börjar det bli lite ledsamt att det inte funkar trots regelbundet positiva ägglossningstest och han gjorde ett spermatest som såg bra ut. Vi försöker att inte tänka på det så mycket. Jag håller koll när det börjar bli dags för äl-tester, när jag börjat testa berättar jag varje dag för honom hur de ser ut. Efter positiva äl-test memorerar jag min BIM och försöker att inte tänka eller känna efter för mycket. När jag nått BIM och inte blöder tar jag ett gravtest dagen efter! Och blir deppig då det hitills har varit negstivt och sen kommer mensvärken.. Så vi försöker helt enkelt att inte att tänka eller planera för mycket. Man kan inte leva sitt liv genom att hoppas att ett antal veckor bara ska försvinna så att man kan göra ett test. Man får gå ut och promenera lite eller mysa till det med en romantisk middag så att man får tankarna på annat håll :) njuta av att man har en fantastisk partner!

Tycker du det är svårt med omgivningen angående att skaffa barn eller sluta röka? Använder du något hjälpmedel för att sluta röka?

Det där har du helt rätt i! Vi njuter med av livet och varandra och hittar på roliga saker!

Men jag testar tidigare än dig, för jag tar progesteron och behöver sluta för att mensen inte ska förskjutas, vi har ju stimulerats och då är det lite mer att ha koll på. Men jag tycker ändå man lär sig leva med all väntan...har ju ändå försökt 15 månader nu. Minus den trimestern jag hann gå förra året då....

• Emmie79
    "Slappna av" är verkligen det mest irriterande och minst hjälpsamma folk kan säga till en!

Mina bästa tips för att tänka på något annat och inte bli för frustrerad är 1) träna (om jag inte kan gå upp i vikt kan jag åtminstone gå ner i vikt!) 2) laga mat och baka (säger emot punkt 1 lite...) 3) tänk två månader framåt i stället för en, tex "jag vet att det inte kommer bli nåt denna gången men nästa!", så släpper pressen lite.

Men det är ett helsike att vänta månad efter månad, och då är detta bara vårt 4:e försök efter missfall i november.

Stort lycka till till dig!
  • NilssonLinn

Det jag och min sambo har försökt denna månad är att skippa äl-testerna. Vet inte om det kan hjälpa, det visar sig.

Sen försöker jag hålla mig sysselsatt så att jag håller tankarna på annat håll - är ute på promenader, planerar "utflykter" med sambon/vänner/familj, lyssnar på glad musik osv osv ...
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017