• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Frekaj
    Milou3 skrev 2017-03-28 20:39:39 följande:

Åh låter lovande!! Håller tummarna för ett fint plus om 3-4 dagar!

Tack så mycket! Tänkte testa till helgen
  • Charlizee
    Swn skrev 2017-03-29 11:55:10 följande:

Jag känner mig helt skadad, haha! Han med ett gravtest imorse och sitter å vrider å vänder i olika ljus och filter i telefonen. BIM -4 idag, ser ni något?

Jag är likadan även fast jag vet att de gångerna jag varit gravid så har jag sett det utan filter eller behöver vrida och vända på det. Ta ett nytt test imorgon eller övermorgon Håller tummarna!!
  • Firago
    Nykär15 skrev 2017-03-29 11:25:24 följande:

Det där har du helt rätt i! Vi njuter med av livet och varandra och hittar på roliga saker!

Men jag testar tidigare än dig, för jag tar progesteron och behöver sluta för att mensen inte ska förskjutas, vi har ju stimulerats och då är det lite mer att ha koll på. Men jag tycker ändå man lär sig leva med all väntan...har ju ändå försökt 15 månader nu. Minus den trimestern jag hann gå förra året då....

Ja det är klart, då är det ju lite knivigare.. jag klassar mig inte som någon testoman men ibland kan jag ju inte heller hålla mig till BIM! Men jag tar negativa test väldigt hårt så har jag möjligheten att mensen dyker upp utan att jag behöver stirra mig blind på ett toknegativt test så gör jag gärna det.
  • Paap

BIM 8-10 april. Diagnosticerades idag med PCO men har fått en ägglossning denna gång. Första försöket med första barnet. Hoppas såå att det tar sig för jag vet inte när nästa ägglossning kommer vara :(

• Paap
    Paap skrev 2017-03-29 13:11:35 följande:

BIM 8-10 april. Diagnosticerades idag med PCO men har fått en ägglossning denna gång. Första försöket med första barnet. Hoppas såå att det tar sig för jag vet inte när nästa ägglossning kommer vara :(

Egentligwn har vi försökt sedan årskiftet men har inte haft ägglossning sedan 6e december (förrän nu) så det har ju gått sådär :p
  • Hedblomster
    NilssonLinn skrev 2017-03-29 11:19:19 följande:
    Jag förstår att det kanske är lättare för kroppen att bli gravid om man slappnar av .. men hur gör man det? Varje månad kommer mensen som en jobbig påminnelse. Mellan mensperioderna känner man av alla PMS-symptom som också kan vara tidiga graviditetstecken. Hur ska man lyckas låta bli att tänka på graviditet när man känner av så många fysiska känslor? Jag har sagt till min sambo att vi ska boka en utomlandsresa i sommar .. det kanske får mig att fokusera på lite annat iallafall. Men i överlag kommer det alltid finns minutrar lediga, varje dag, som kommer dra ner mig i tankarna igen. Det vet jag. Och det gör mig så himla irriterad när folk säger till mig att det går lättare när man slappnar av och inte tänker på det så mycket ... ?!! Jag försöker slå undan mina tankar när jag sjunker ner i de för djupt, men jag kommer aldrig kunna hålla mig ifrån att fundera, känna efter eller längta helt och hållet.
    Jag är precis som du! Det är så jobbigt men jag kan inte sluta tänka på det! Googlar allt möjligt, räknar dagar, tänker orimligt mycket på det när det är lugnt på jobbet... VARJE dag! Försöker slappna av, men hur?!
  • Isathe
    Paap skrev 2017-03-29 13:11:35 följande:

Jag har också PCO, hade ägglossningsvärk förra månaden men de blev inget plus. Väntar på att jag ska ha ägglossning igen nästa vecka. Hoppas innerligt att det släpper något ägg....
  • Nykär15
    Firago skrev 2017-03-29 13:07:52 följande:
    Ja det är klart, då är det ju lite knivigare.. jag klassar mig inte som någon testoman men ibland kan jag ju inte heller hålla mig till BIM! Men jag tar negativa test väldigt hårt så har jag möjligheten att mensen dyker upp utan att jag behöver stirra mig blind på ett toknegativt test så gör jag gärna det.

Jag blir nog mer nedstämd av mensen, då är det ju defenitivt kört så den dagen är jag som mest ledsen. 

Men denna gång kommer det kännas ok oavsett, för vi startar IVF på CD2 den cykeln så då får vi ju mer aktiv hjälp och det känns skönt. 

• Nykär15
    Hedblomster skrev 2017-03-29 13:25:30 följande:
    Jag är precis som du! Det är så jobbigt men jag kan inte sluta tänka på det! Googlar allt möjligt, räknar dagar, tänker orimligt mycket på det när det är lugnt på jobbet... VARJE dag! Försöker slappna av, men hur?!
    Man blir gravid oavsett om man slappnar av eller inte, jag har vart gravid två ggr förra året och då har jag vart väldigt längtande, analyserande och annat...och nu när jag inte alls tänker lika mycket när det gått längre tid, så blir jag inte mer gravid för det. Så jag blir sjukt trött av den kommentaren! Och de som säger den har oftast ingen egen erfarenhet....men gissar folk vill vara snälla. 
  • Sebbe
    Nykär15 skrev 2017-03-29 13:37:14 följande:
    Man blir gravid oavsett om man slappnar av eller inte, jag har vart gravid två ggr förra året och då har jag vart väldigt längtande, analyserande och annat...och nu när jag inte alls tänker lika mycket när det gått längre tid, så blir jag inte mer gravid för det. Så jag blir sjukt trött av den kommentaren! Och de som säger den har oftast ingen egen erfarenhet....men gissar folk vill vara snälla. 
    Ja jag tror också det. Men det känns så hemskt, nästan som att lägga det på oss. "Du kan inte förvänta dig att bli gravid om du tänker på det"... jag tror att de tror det är ett lätt tips att ta till sig men jag hoppas att det antingen bara beror på ren tur och tillfällighet eller att något är fel och då finns ju hjälp att få, även om det är adoption. Jag är själv adopterad så det känns ganska lugnt för mig. Känns nästan värre att mina föräldrar ska få veta att vi kämpar.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017