För oss med BIM i april 2017
BIM 8-10 april. Diagnosticerades idag med PCO men har fått en ägglossning denna gång. Första försöket med första barnet. Hoppas såå att det tar sig för jag vet inte när nästa ägglossning kommer vara :(
BIM 8-10 april. Diagnosticerades idag med PCO men har fått en ägglossning denna gång. Första försöket med första barnet. Hoppas såå att det tar sig för jag vet inte när nästa ägglossning kommer vara :(
Jag har också PCO, hade ägglossningsvärk förra månaden men de blev inget plus. Väntar på att jag ska ha ägglossning igen nästa vecka. Hoppas innerligt att det släpper något ägg....
Jag har varit rätt inaktiv här i väntan på ÄL och nu verkar cykeln bli lite kortare än vanligt. Förväntade mig ÄL på CD18 (2/4) men den verkar inträffa idag på CD15 eller imorgon CD16 enligt ÄL-stickorna och sekret. Får se vad tempen säger närmaste dagarna :) BIM blir isåfall 10-11/4 istället för 13/4, om lutealfasen är stabil. :)
Åh, jag har BIM 9-10/4 ????
Åh, vad kul! :) När har du ÄL?
Så tråkigt att man i princip har "ett" försök på sig i månaden! Blir sån väntan haha.. tänk om man hade två äl perioden ????
Måste kolla med er om någon av er har känt sig tung runt nederdelen av magen de är precis som en tung känsla har lite svårt att beskriva men har känt så två dagar efter positivt ägglossning test och idag blev de både molande värk runt nederdelen och vid äggledarna och har väldigt ont runt ryggslutet. Som att de går som ett bälte.
Förstår ni hur jag menar?
Menade inte att att pika någon
nu har jag känt så i 4 dagar och de är nog en blandning mellan tyngande känsla och spändig känsla de är allså något som spänts inom mig
Hur länge håller äl- smärtor på då?
Om ägget fäster tidigt, typ dag 4, så kan du ju börja känna av hcg redan då :)
Jag fick tydlig halsbränna 2 kvällar på rad förra graviditeten runt äl+9-10. Plussade äl+12
Någon här som använder NC/tempar?
Har de senaste dagarna haft äl-känningar och nästan(!) positiva tester. Så var säker på att tempen skulle fortsätta hållas hög nu så äl kunde sättas ut. Men istället sjunker den mer än någonsin ungefär. Någon som varit med om det/vet vad det kan bero på? Har inte gjort något annorlunda från andra dagar...
Hej!
Jag har beräknad mens runt den 10/4. Har de senaste dagarna känt mig helt säker på att jag är gravid. Precis som jag känt med båda barnen tidigare. Så jag tog ett gravtest men glömde av de i ca 25 min.
Kan ni hjälpa mig att tyda?
Stämmer inte.
Redan från äl+3 förekommer.
Fast jag pratar inte om "känner symptom".
Jag pratar om de som kollat äl med vul, de som fått nidblödning ex dag 3 eller 4 och sen plussat tidigt.
Sen står det på lite olika sajter också.
Men allra vanligast är runt 6-7 dagar.
Fast jag pratar inte om "känner symptom".
Jag pratar om de som kollat äl med vul, de som fått nidblödning ex dag 3 eller 4 och sen plussat tidigt.
Sen står det på lite olika sajter också.
Men allra vanligast är runt 6-7 dagar.
Ledsen men det orkar jag inte leta upp nu. Minns inte exakt var jag läste det tyvärr. Sen spelar det ju ingen roll vad man läser. Att någon man känner väl varit med om det, är ju källa nog :)
Jag skrev inte att man kan testa positivt redan äl+3.
Jag skrev att ägget KAN fästa så tidigt. Det tar oftast minst 3 dagar, mest troligt 5, innan hcg kan mätas i urinet och därmed ge ett positivt resultat på ett graviditetstest.