För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Ska man sätta ett - efter äl dag eller + ? har inte riktigt fattat hur man räknar de här med plus och minus för jag är 5 dagar efter ägglossning och enligt min app i telefonen är de 11 dagar kvar till mens! Jag är ny på att hålla koll för jag har en oregelbunden mens. Så jag har väl bara varit glad när jag får min mens men nu när jag har hållit koll på äl för vi vill ha barn så fattar jag inte rikgtig de där med + eller - efter äl/Bim
Ska man sätta ett - efter äl dag eller + ? har inte riktigt fattat hur man räknar de här med plus och minus för jag är 5 dagar efter ägglossning och enligt min app i telefonen är de 11 dagar kvar till mens! Jag är ny på att hålla koll för jag har en oregelbunden mens. Så jag har väl bara varit glad när jag får min mens men nu när jag har hållit koll på äl för vi vill ha barn så fattar jag inte rikgtig de där med + eller - efter äl/Bim
Då är du på äl+5 alternativt bim-11.
Lätt förklarat så sätter du minus när du räknar bakåt från t.ex. bim och + när du räknar framåt.
Hoppas det klarnade nu.
Har du 16 dagar lutealfas? Räknar du efter ÄL från dagen du fick positivt test? Man bör räkna ÄL som dagen efter iaf för ägget släpper inom 12-48 timmar från positivt ÄL, test.
Så ex:
Positivt ÄLtest på måndagen
Då räknas ÄL på tisdagen
På onsdagen är du på ÄL+1
Jag är med på exakt ÄL+8, vi är några stycken känner nog ungefär som du om jag måste känna efter, flytningarna stämmer med mina.
Har man klibbiga flytningar är det iaf inte nära någon ÄL.
Här kan du läsa mer: www.syklus.info/sekreter/9-typer-sekret/
Nä det är tyvärr helt normala flytningar denna tiden i cykeln, så jag ser det iaf inte som nåt tecken. Har alltid så inför mens.
Mmm jag har vart gravid 4 ggr....och just flytningarna har inte vart så annorlunda innan vad jag minns, mestadels vita och klibbiga, lotion., Och övriga symptom har vart väldigt olika, så jag tar alla känningar med en nypa salt nu, vart skengravid för många gånger för att orka tro på det hahaha
Har du 16 dagar lutealfas? Räknar du efter ÄL från dagen du fick positivt test? Man bör räkna ÄL som dagen efter iaf för ägget släpper inom 12-48 timmar från positivt ÄL, test.
Så ex:
Positivt ÄLtest på måndagen
Då räknas ÄL på tisdagen
På onsdagen är du på ÄL+1