• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Nykär15
    ScP87 skrev 2017-03-30 13:59:48 följande:
    Jag hade positivt äl i lördags då är jag på äl +4

Jag vet inte hur min cykel är för har inte haft mens sedan oktober förra året. Jag är under utredning men valde själv kolla om jag ens hade någon ägglossning från första januari så jag har kollat mig varje dag och i fredags så vart de ett mycket stackare skrek än vad de har varit förut. Så vi hade sex då och sen på lördag var de positivt äl så vi hade sex både lördag och söndag. Och då satte jag in de på min app och då räknade den ut att om 14 dagar efter äl så skulle mensen komma. Men jag vet inte själv när den är beräknad då jag har en sådan oregelbunden mens. Så de med 14 dagar kanske inte stämmer.

Så jag vet inte vad för lutealfas jag har. Jag räknar från ett positivt äl jag fick.

Menade mest för i din uträkning fick jag isf din lutealfas till 16 dagar. 

Har du bekräftad ÄL trots att du inte har mens? Tänker att det är väldigt ovanligt. Vilka ÄL-test har du använt? 

Jag hoppas på plus för dig oavsett om sådär 10 dagar Glad

• ScP87
    Nykär15 skrev 2017-03-30 14:03:04 följande:

Menade mest för i din uträkning fick jag isf din lutealfas till 16 dagar. 

Har du bekräftad ÄL trots att du inte har mens? Tänker att det är väldigt ovanligt. Vilka ÄL-test har du använt? 

Jag hoppas på plus för dig oavsett om sådär 10 dagar 

Så här har testerna sett ut sedan januari

Sen i fredags testet är överst och lördag test den under jag tog två tester för att vara säker och visade lika starkt som första. söndags tester såg ut som på fredagens test.

Jag förstår att de är lite konstigt men jag har en sådan oregelbunden mens. Och jag har inte haft mens alls sedan oktober men trodde att jag hade den för en vecka sen men den varade två dagar knappt sen testade jag positivt. Sen vet jag inte hur du menar med att bekräfta äl mer än att ta tester.

Jag var hos gyn den 15 feb och då såg hon att jag hade äggblåser men dom kanske inte blir något för att jag är överviktig men går jag ner så kan de bli ägg av dom . Och de har jag gjort. Och fortfarande går ner även om de inte blir något denna gången.

Sen är ju enligt vad jag har hört så att har man ägglossning får man mens men man kan få mens efter åt om de inte blir befruktad.
  • Vilgot o Lillpyret
    Nykär15 skrev 2017-03-30 12:04:07 följande:

Jag blir inte förvånad om jag inte är gravid faktiskt, har känt såhär många gånger och även känt ingenting och inte vart gravid. Så jag tar det lite med ro. Har kunnat ha mer ont än så här med och inte vart gravid..

Men jag hoppas såklart för oss båda och alla andra!

När tänker du testa? Jag testar nog på lördag....

Det är nog bra att ha lite is i magen! Hur länge har ni försökt? Det här är första försöket med tredje barnet för oss så då blir i alla fall jag helt sprallig och tokig och lyssnar och känner efter hela tiden. Vet ju att det här kan ta tid men ändå så hoppas jag. :)

Jag tänkte testa på måndag morgon. Vill egentligen hålla mig till BIM men kommer nog inte kunna hålla mig...
  • Anonym (Toodles)

Tycker det är så många som testar positivt tidigt. Jag har beställt såna där stickor som testar positivt vid 10 miu / ml... Hoppas att de har kommit idag...

Någon som provat dessa ? Jag vet inte om jag vågar testa med den för är de negativa så innebär ju det ännu mindre chans att jag är gravid...

• FrökenE1985
    ScP87 skrev 2017-03-30 14:29:35 följande:

Så här har testerna sett ut sedan januari

Sen i fredags testet är överst och lördag test den under jag tog två tester för att vara säker och visade lika starkt som första. söndags tester såg ut som på fredagens test.

Jag förstår att de är lite konstigt men jag har en sådan oregelbunden mens. Och jag har inte haft mens alls sedan oktober men trodde att jag hade den för en vecka sen men den varade två dagar knappt sen testade jag positivt. Sen vet jag inte hur du menar med att bekräfta äl mer än att ta tester.

Jag var hos gyn den 15 feb och då såg hon att jag hade äggblåser men dom kanske inte blir något för att jag är överviktig men går jag ner så kan de bli ägg av dom . Och de har jag gjort. Och fortfarande går ner även om de inte blir något denna gången.

Sen är ju enligt vad jag har hört så att har man ägglossning får man mens men man kan få mens efter åt om de inte blir befruktad.

Det där var ju absolut positivt! Och äl-tester är ju kanon när man har oregelbunden cykel samt just för att ta reda på hur lång lutealfas man har. Håller tummarna att det ett riktigt guldägg släppte också!
  • ScP87
    FrökenE1985 skrev 2017-03-30 14:48:52 följande:
    Det där var ju absolut positivt! Och äl-tester är ju kanon när man har oregelbunden cykel samt just för att ta reda på hur lång lutealfas man har. Håller tummarna att det ett riktigt guldägg släppte också!
    Tack de hoppas jag med :)
  • Swn

ÄL +11 och där kom spottingsen samma dag som förra cykeln. Bara att invänta mensen då :( så tråkigt!!

• royce

Jag har varit rätt inaktiv här i väntan på ÄL och nu verkar cykeln bli lite kortare än vanligt. Förväntade mig ÄL på CD18 (2/4) men den verkar inträffa idag på CD15 eller imorgon CD16 enligt ÄL-stickorna och sekret. Får se vad tempen säger närmaste dagarna :) BIM blir isåfall 10-11/4 istället för 13/4, om lutealfasen är stabil. :)

• LeiaBus2010

Äl närmar sig här med.. orkar knappt läsa eller svara. Är väldigt trött. Det blev jag förra månaden med. Och idag kom älvärken lite mer.. men inget älsekret ännu. Det har iaf gått från creme till sticky. Så någon dag till sen så! Haha

Struntade i testlagrets nu och köpte mig CB digitala ältester. Orkar inte analysera mer :-P Inhandlade även CBs digitala gravtest. Den här månaden har jag på känn aTT det tar sig! (önsketänkande)

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Lilja020710

Hej!

Hänger gärna med på den här tråden :)

jag hade äl i lördags men vet inte min senaste mens då jag tog ut min hormonspiral 16 februari o inte kommit igång än hade en liten ljusrosa blödning 6 mars men kom inget mer. Fick veta att jag har en myom på livmoderhalstappen så mina chanser minskar väl oxå o plus min ålder lite tråkigt men vill verkligen ha ett till barn. Är 36 år o har 3 tjejer i åldrarna 7 10 14 . Så en sista o sladdis skulle va mysigt.

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017