• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Jooosen

Hade samlag söndagsmorgon kl 09. Hade positivt äl test då och även på måndagen då jag hade världens äl värk. Sperimerna lär ju kunnat överlevts till ägget släppte på måndagen?! Är så ny i detta ..

• NilssonLinn
    Jooosen skrev 2017-03-29 20:42:47 följande:

Hade samlag söndagsmorgon kl 09. Hade positivt äl test då och även på måndagen då jag hade världens äl värk. Sperimerna lär ju kunnat överlevts till ägget släppte på måndagen?! Är så ny i detta ..

Spermierna kan överleva i upp till fem dygn, beroende kvalitén på de rackarna. Så det finns absolut chans! :) lycka till!! :)
  • Maria25
    Längtanefterdig skrev 2017-03-29 20:31:55 följande:

Såg nu att jag skrev äl redan imorgon, menade positivt på äl-testet  och då blir ju äl 24-48 timmar efter ungefär. Så fortsätt testa. Brukar du testa 1 eller 2 gånger om dagen?  Testa 2 gånger imorgon om du inte gör det så har du mer koll.

Ah precis :) jag brukar testa en gång om dagen, men tar två test imorgon och tills det blir positivt :) brukar sällan bli heelt positivt så detta kan nog vara en bra idé för att inte missa peaken :)
  • Nykär15
    Maria25 skrev 2017-03-29 19:58:07 följande:

Tack ni som svarade på inlägget om mina efterlängtade äl-flytningar! Nu kommer nästa fråga;

Jag hade ju som sagt dessa trådar för 2 dagar sedan, och har haft negativa äl-tester hela veckan. Idag var det en helt klar stegring (ej positivt dock) så tror äl sker inom några dagar.

Låter det sammanhängande med att äl-flytningarna var häromdagen?

Det kan vara helt i sin ordning, jag har fått mina flytningar uppemot 3 dgr före ÄL väl var. Det är ju dagarna inför ÄL som är viktigast med sex och då ligger spermierna och väntar i fickorna som finns i detta sekret, har man ÄL-flytningar så har man stor chans att de lever längre därinne. Så tänk inte mer på att de kommer innan äl, så har det alltid varit för mig. 
  • Maria25
    Nykär15 skrev 2017-03-30 08:35:17 följande:

Det kan vara helt i sin ordning, jag har fått mina flytningar uppemot 3 dgr före ÄL väl var. Det är ju dagarna inför ÄL som är viktigast med sex och då ligger spermierna och väntar i fickorna som finns i detta sekret, har man ÄL-flytningar så har man stor chans att de lever längre därinne. Så tänk inte mer på att de kommer innan äl, så har det alltid varit för mig. 

Tack för svar! Känns skönt att höra andras tankar och erfarenheter om saker en kanske inte pratar med vännerna om, hehe :)
  • Anonym (Cc)

Har Bim om exakt 1v men inga symptom överhuvudtaget, har aldrig haft såå lite symptom så det blir nog inget denna gång heller:/

Hur känner ni er?

• Nykär15
    Maria25 skrev 2017-03-30 09:03:00 följande:
    Tack för svar! Känns skönt att höra andras tankar och erfarenheter om saker en kanske inte pratar med vännerna om, hehe :)
    Nä flytningar pratar man kanske inte gärna öppet om hahaha
    Anonym (Cc) skrev 2017-03-30 09:06:26 följande:

Har Bim om exakt 1v men inga symptom överhuvudtaget, har aldrig haft såå lite symptom så det blir nog inget denna gång heller:/

Hur känner ni er?

Inga symtom kan vara symtom i sig, med sonen kände jag inget före plus så blev helt förvånad! Med dottern hade jag nämligen tokömma bröst och var svintrött så hade räknat med samma en gång till..men icke,. 

Men nu har jag haft så många cykler med både inga och massor så jag har slutat känna efter hahaha!

• Milou3

Hur känner ni er?

Äl+7 eller 8, svag molvärk med en tyngdkänsla på vänster sida. Känner mig extremt ogravid. Dock känt av svagt illamående senaste 2 dagarna utan att använda progesteronkrämen. Frusen och lite låg.

Räknar inte med något då jag tror vi missade äl men det ska bli intressant att se om mensen kommer tidigare denna gång Iom att jag just inte tagit krämen denna cykel!

Väldigt oömma bröst. Inte särskilt trött heller.
  • ScP87

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

• Emmie79

Hur känner ni er?

Jag har inte heller några symptom. Kände av lite trötthet och konstigt luktsinne i tisdags men sen dess har jag inte känt nånting. Brösten är som vanligt och jag känner inget illamående. Bim på söndag eller torsdag (blev nåt fel på äl-testerna denna månad så jag vet inte).
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017