• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Milou3
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 12:32:06 följande:

Testlagret s. Är det 25 mikrogram/ml? Det är 25 iaf...

Okej, skulle du köpa ett på 10 miu så kanske det visar positivt :) såg att apotea har från 5!!, men det är väl mer safe att testa från 25 kanske!
  • Emmie79

Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...

• Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-28 13:54:39 följande:

Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...

Exakt de tre symptomen fick jag sist jag var gravid, runt äl+9 och bim-6
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-28 13:59:36 följande:
    Exakt de tre symptomen fick jag sist jag var gravid, runt äl+9 och bim-6
    Nej men gud, säg inte så! ;) Jag måste försöka vara beredd på att det inte går nu, vill inte bli besviken.

Men samtidigt, om jag hade äl förra lördagen (trots negativt äl-test) skulle jag vara på äl+10 idag... Kan man ens känna något så tidigt? När testade du?
  • Nykär15
    Frekaj skrev 2017-03-27 14:35:01 följande:
    Spännande! Då kan vi ju följas åt Jag vill helst vänta till BIM med att testa men tror inte att jag kan hålla mig. På torsdag är jag på troligtvis på ÄL+10 så de kanske blir ett test i helgen, är bara så rädd att bli besviken, vill leva på hoppet så länge som möjligt Har du några känningar?

Håller tummarna för oss!

Jag testar nog på lördag eller söndag, ÄL+10 på lördag, de gånger jag vart gravid innan har jag sett på den dagen. Men som du säger, så länge man inte testar så lever hoppet kvar Glad

Nej inga känningar...har du?

• Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-28 14:14:56 följande:

Nej men gud, säg inte så! ;) Jag måste försöka vara beredd på att det inte går nu, vill inte bli besviken.

Men samtidigt, om jag hade äl förra lördagen (trots negativt äl-test) skulle jag vara på äl+10 idag... Kan man ens känna något så tidigt? När testade du?

Jag testade äl+10 först men negativt. Sen även äl+11 neg men på ä+12 em blev det positivt med cb+, dagen efter gravid 1-2 med digitala!
  • Nykär15
    Charlizee skrev 2017-03-28 11:28:50 följande:
    Tog ett nytt ÄL test idag på CD9, du som haft positiva ÄL-test efter mens, hur starka har strecken varit?

Såhär såg det ut nyss... Så förvirrad eftersom jag brukar ha jätte svaga knappt synliga direkt efter mens... Enligt min app ska jag ha ÄL 3/4 och BIM 18/4...
    Gissar med på ÄL inom ett par dagar, jag hade min tidigaste på CD10 så det kan nog vara nära nu :) testa vidare i morgon!
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-28 14:55:10 följande:
    Jag testade äl+10 först men negativt. Sen även äl+11 neg men på ä+12 em blev det positivt med cb+, dagen efter gravid 1-2 med digitala!
    Åh, jag har lovat mig själv att chilla med testerna och vänta till bim-dagen. Men jag vet ju inte när bim-dagen är...
  • Swn
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-28 12:11:28 följande:

Har precis testat mig. Inte morgonurin och bim - 5... Så klart negativt. Tänkte eg vänta tills imorgon men nu har jag satt igång hela testrullan och vill testa ikväll igen trots att det kommer visa neg.

Känner mig inte gravid direkt men jag brukar ha djävulsk Pms vid detta laget men känner mig bara glad! Jättekonstigt! Haha!

Hur gör det för er andra med bim 1,2,3 april?

Jag har BIM 1/4 men känner inget speciellt, lite ömma bröst bara men det hade jag förra månaden också.

Ville testa idag men fick inte möjlighet till det och imorgon kommer det inte gå heller för vi sover borta. Vill bara testa NU! Kommer kanske kunna testa på BIM -3 och hoppas ju såklart på +
  • Jooosen
    NilssonLinn skrev 2017-03-28 09:34:08 följande:

Jag lider med dig verkligen! Och det är sant det du skriver, att många får missfall utan att ens veta om det. Många tror att det är en sen mens bara. :/

Jag har varit gravid två gånger. Den första fick tyvärr sluta i en abort (drygt två år sedan). Jag och min sambo hade inte varit tillsammans så länge. Det passade helt enkelt inte då och han var inte redo. Inte jag heller nu när jag kan se tillbaka på det.

Men det gjorde ändå så att min "mammaklocka" började ticka ordentligt och jag gick runt och tänkte på barn, graviditet och familjelivet. Detta ledde till att mitt och min sambos sex blev väldigt ansträngt eller vad jag ska säga.

Jag försökte hålla koll på min menscykel, ägglossning osv. Det blev för stelt och min sambo kunde inte prestera under sex, han kom inte med andra ord. Allt blev en ond cirkel.

En dag sa vi att vi skulle försöka slappna av. Jag skulle sluta räkna dagarna och min sambo skulle försöka slappna av under sex. "Händer det, så händer det".

En månad efter var vi med barn. SÅ LYCKLIGA! Men i vecka 9 började jag få så himla ont .. Missfall ...

2015, på våren - abort

2016, på sommaren - missfall

Och här är vi nu. Har inte lyckats bli gravid sedan dess.

Men i förrgår kände jag den kraftigaste ägglossningssmärtan någonsin (tror iallafall att det var det som jag kände), och vi har haft fullbordat sex varje kväll under helgen och igår. Det kanske bådar gott.

Någon annan som känt en riktigt stark ägglossningssmärta?

Hade igår en riktigt stark ägglossningssmärta. Kändes som stark mensvärk! Ont i brösten oxå som fortsatt hela dagen idag! Sexade i söndags. Hoppas !!!!!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017