För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Testlagret s. Är det 25 mikrogram/ml? Det är 25 iaf...
Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...
Jag som inte ens vet om jag haft någon ägglossning denna månaden har nu plötsligt blivit otroligt luktkänslig (tycker att det osar gammal mat överallt), kvällstrött (har somnat framför tv:n två kvällar i rad vid kl 20:30), och får halsbränna på kvällen (vet inte ens om det är ett gravidsymptom!?). Hade ju bestämt mig för att vara cool och avslappnad denna månaden och sikta på nästa månad i stället, men det går ju inte när jag känner konstiga symptom hela tiden! Grrrr...
Jag testar nog på lördag eller söndag, ÄL+10 på lördag, de gånger jag vart gravid innan har jag sett på den dagen. Men som du säger, så länge man inte testar så lever hoppet kvar
Nej inga känningar...har du?
Nej men gud, säg inte så! ;) Jag måste försöka vara beredd på att det inte går nu, vill inte bli besviken.
Men samtidigt, om jag hade äl förra lördagen (trots negativt äl-test) skulle jag vara på äl+10 idag... Kan man ens känna något så tidigt? När testade du?
Har precis testat mig. Inte morgonurin och bim - 5... Så klart negativt. Tänkte eg vänta tills imorgon men nu har jag satt igång hela testrullan och vill testa ikväll igen trots att det kommer visa neg.
Känner mig inte gravid direkt men jag brukar ha djävulsk Pms vid detta laget men känner mig bara glad! Jättekonstigt! Haha!
Hur gör det för er andra med bim 1,2,3 april?
Jag lider med dig verkligen! Och det är sant det du skriver, att många får missfall utan att ens veta om det. Många tror att det är en sen mens bara. :/
Jag har varit gravid två gånger. Den första fick tyvärr sluta i en abort (drygt två år sedan). Jag och min sambo hade inte varit tillsammans så länge. Det passade helt enkelt inte då och han var inte redo. Inte jag heller nu när jag kan se tillbaka på det.
Men det gjorde ändå så att min "mammaklocka" började ticka ordentligt och jag gick runt och tänkte på barn, graviditet och familjelivet. Detta ledde till att mitt och min sambos sex blev väldigt ansträngt eller vad jag ska säga.
Jag försökte hålla koll på min menscykel, ägglossning osv. Det blev för stelt och min sambo kunde inte prestera under sex, han kom inte med andra ord. Allt blev en ond cirkel.
En dag sa vi att vi skulle försöka slappna av. Jag skulle sluta räkna dagarna och min sambo skulle försöka slappna av under sex. "Händer det, så händer det".
En månad efter var vi med barn. SÅ LYCKLIGA! Men i vecka 9 började jag få så himla ont .. Missfall ...
2015, på våren - abort
2016, på sommaren - missfall
Och här är vi nu. Har inte lyckats bli gravid sedan dess.
Men i förrgår kände jag den kraftigaste ägglossningssmärtan någonsin (tror iallafall att det var det som jag kände), och vi har haft fullbordat sex varje kväll under helgen och igår. Det kanske bådar gott.
Någon annan som känt en riktigt stark ägglossningssmärta?