• Nykär15

För oss med BIM i april 2017

Hoppar in här...kör vårt absolut sista hemmaförsök denna månaden innan det är dags för IVF för oss nästa månad. Hade vart skönt slippa den biten så hoppas såklart in i det sista....har ett mf och ett MA bakom oss 2016 och hoppas på bättre tur i år. 

Har ÄL inom nån vecka, beräknad BIM 4/4....

• Nykär15

Fast glad gubbe på ÄL-testet idag! Så glad att min cykel funkar som den ska trots att jag inte får stimulering denna månaden på CD13. 

Så BIM 5/4 för mig och blir det mens startar vi IVF på den mensen, så det känns ändå mer spännande inför BIM nu för även om det blir minus så blir det en positiv start på något nytt Glad som kanske kanske kan ta oss närmare vårt drömmål....

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-21 09:11:57 följande:
    Åh hurra! Skönt! Och visst blir man lite glad av att se den glada gubben :)

Kommer du räkna din äl från i morgon då?

Ja man blir så glad av att se den hahaha!

Precis, räknar ÄL från i morgon och då BIM 5/4. 

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-21 09:52:40 följande:
    Då ligger jag en dag före dig denna gång, jag fick ju glad gubbe i går och känner av som tusan i magen i dag så räknar äl från i dag. Men bim 5/4 :)

Jag har jätteont idag, så jag tror mitt ägg släpper idag redan. Brukar ha snabb stegring och eftersom det var glad gubbe i morse så är det nog så. Så kan nog räkna det som ÄL+1 i morgon, men kommer räkna bim 5/4 ändå. 

Ska ta den starka progesteronkrämen denna månaden, har Lutinus hemma med, men de tar jag nog först om jag ser ett plus. Vill spara på dem till den dagen jag frå plus så de räcker förbi v 12 då min nya klinik säger man ska sluta en vecka efter plus och det känner inte jag mig bekväm med, men har kvar från min förra läkares utskrifter så ska ta av dem isf. 

Pasgetti skrev 2017-03-21 12:44:00 följande:

Fick ett svagt streck på ÄL test idag, så ska fortsätta testa varje morgon tills det är positivt! Första äl test jag tagit någonsin, CD 10 idag. Enligt appen har jag ÄL på söndag men kanske blir tidigare isåfall :)

Ja bara att testa vidare, svaga utslag kan man se hela cykeln och riktigt starka strax före mens,. Så bra att testa en cykel i många dagar för att se hur just din kropp beter sig. 

• Nykär15
    Charlizee skrev 2017-03-27 10:37:49 följande:

Hoppar in från Mars tråden. Behöver er hjälp, hade min sista mensdag igår och tog ett ÄL test idag och får detta??? Plus på ÄL-stickan dagen efter mensen är slut? Enligt min app ska jag inte ha ÄL förrän om en vecka, men ville börja testa tidigt för att kunna se en stegring.

Hur lång var mensen, vilken CD är du idag?

Man kan ha ÄL rätt så direkt inpå, jag har haft på CD10 och jag har rätt lång mens och den slutar på runt dag 7-8. 

Jag hade haft sex iaf om jag var du och sen fortsatt testa och se hur det blir kommande veckan. 

• Nykär15
    Charlizee skrev 2017-03-27 10:52:16 följande:
    Mensen var 7 dagar eller började väääldigt lite första dagen så räknas knappt. Idag är jag på cd 8...

vi hade sex igår så får väl köra på lite idag också Äter Borago vet inte om det kan påverka?

Mm kanske lite tidigt än då, men samtidigt kan man ju ha positivt ett par dagar och ditt är ju inte helt starkt än, så ha lite koll så ska det nog gå bra! 

Kan tyvärr inget om Borago...

LifeOfBullshit skrev 2017-03-27 11:01:35 följande:

Hejhej folket!

Jag behöver svar på en fråga! Min beräknade ÄL var i fredags, kan dock har varit tidigare eller kanske inte ens varit då jag inte är helt säker på min cykel, men jag tror att den är 30 dagar lång och min senaste mens första dag var 9/3. Vi har haft sex i princip varje dag sen ett par veckor tillbaka. Idag har jag en konstig molande värk i höger sida (i äggstocken?). Har rikliga genomskinliga flytningar men de är liksom mer som vatten i konsistensen. Har aldrig haft någon värk i samband med ÄL och har hört att flytningarna ska vara som äggvita vid ägglossning? Så börjar undra om detta är ett ÄL symptom eller om det är något annat? Tacksam för svar!

Man kan ha som rent vatten vid ÄL med, jag har mer så än de vanliga äggviteflytningarna. De hade jag mycket av förr, men med åren har jag mer vatten bara. 
    Kanske bra om du köper nån ägglossningssticka?

• Nykär15
    Frekaj skrev 2017-03-25 23:32:40 följande:
    Jag har 3 eller 4 April Enligt appen 3:e men om jag går på när jag tror jag hade ÄL så är de den 4:e!

Jag har BIM 5/4, så ganska nära. När kommer du testa? jag testar tidigast lördag, men mer troligt söndag. Har alltid sett från ÄL+10 de gånger jag vart gravid...

Är lite skönt denna månad då jag innan har stimulerats och tagit Ovitrelle, Så då har jag inte kunnat testa så tidigt eftersom den innehåller hcg. Denna cykel var helt ostimulerad och det har vart skönt. Blir det inget denna gången så startar ju vår IVF nästa vecka, och jag kommer börja med sprutorna på torsdagen om mensen kommer som den ska. Så det känns som en stor tröst inför BIM iaf och jag tror det kommer kännas mer ok även om mensen skulle komma....

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-27 12:42:50 följande:
    Har du några symptom än Nykär15?
    Nä, inga som helst Glad
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-27 13:00:27 följande:
    Nä lite tidigt än iof.

Även om jag halvt räknar bort denna äl mtp långt mellan sex och äl-dag så kan jag inte låta bli att analysera och känna efter. Men känner inget utöver det vanliga mellan äl och bim än. Kommer ändå testa på måndag. Har test liggande. När du varit gravid förr, har du känt eller misstänkt den dagen ägget fäste?

Jo jag har känt det som om jag har influensa den dagen ägget förmodligen fäste sista två gångerna jag var gravid. Har infallit på dag 4 ungefär efter ÄL. 

Vi har ju prickat ÄL perfekt varje månad och så även denna, så jag har inte så stora förhoppningar alls eftersom det inte blivit nåt ändå innan. Inte ens med stimulering och ÄL-spruta...denna månaden är jag ju helt ren, ingen stimulering och ingen spruta...så jag tror vi är helt inställda med att det blir IVF-start på onsdag nästa vecka. Men det känns ok, nu får vi ju hjälp. 

Jag testar tidigast lördag, men hoppas hålla mig till söndag. 

Vilken dag är du på nu?

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-27 13:35:04 följande:
    Vad skönt med ivf så nära! Men läst en del om par som blev gravida strax innan ivf :) får se på söndag då!

Ja enligt temp så är jag på äl+4 men jag tror ändå äl skedde kvällen innan, men att tempen möjligtvis låg kvar när jag testade på morgonen.

Och då blir det äl+5.

Får jag en megaflytning dag 6,7,8 så kommer det inge lite hopp då jag fått det tidigare vid graviditet. Men just nu känns allt precis som vanligt! Kör inte med progesteronkräm nu utan lever på som vanligt och faktiskt riktar in mig på nästa äl. Bim 5 april.

Då ligger vi på dagen lika denna cykel. 

Jo folk säger både det ena och det andra..jag vet ju att vi eg kan bli gravida på egen hand. Men pga min ålder så väljer vi gå på IVF nu eftersom vi tappade så mycket tid med alla komplikationer som jag fick efter vårt MA. Samma som att folk säger att man ofta blir gravid i den stimulerade cykeln om det inte tagit sig med Pergo/Letrozol..men jag vet inte. Känns inte så. 

Jag försöker även tänka att alla graviditeter är helt olika. Kan ju inte minnas de känslorna med första två barnen som jag hade när jag blev gravid förra året. Så jag försöker att inte tro nånting och bara låta dagarna gå. Jag tar ProgesterPlus, den starkare varianten. Vill inte slösa på mina vagitorieran förrän den dagen jag vet att jag är gravid, eller vid vår IVF, då ska jag ju ta dem från äggplocksdagen. 

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017