• Nykär15

För oss med BIM i april 2017

orzia1 skrev 2017-04-01 21:22:34 följande:

Var ingen nidis för mig,mensen är i full gång, så blir pergotime imorgon och hoppas på att det blir ett eller två  guldägg i påskhelgen...

Usch va tråkigt :(
  • Nykär15
    Sebbe skrev 2017-04-01 21:58:54 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra för er och att alla mår bra! Och tack för hjälpen i fredags... känner mig så svag ibland. Men iallafall, snart ny vecka, nya tag! Ska tex iväg och kolla min sköldkörtel på tisdag, någon mer som gjort det och upptäckt att den påverkat fertiliteten? Jag tänker mycket på det här med tankens kraft... i hela mitt liv har jag fått höra "men tänk POSITIVT!!" Eftersom jag enligt många är ganska negativ... (jag kallar mig realist...) men nu! Nu ändrar sig alla och säger, "tänk inte alls" eller ännu värre, "tänk negativt!- även om du blir gravid kan 100 saker gå fel bla bla bla..." jag har så svårt att förstå. Jag har börjat tänka "okej, den här gången blir det nog inget, men nästa gång!" Efter ett tips jag fick här i tråden ( TACK!) och det hjälper... men ändå inte... hur tänker ni? Eller senare INTE tänker ni?

Ja efter ett mf och vårt sena MA gjorde vi en privat utredning, upptäcktes problem med sköldkörteln..vilket kan ha orsakat våra förluster :(
    Tog tre månader få ner det, sen ha det stabilt 1,5 månad när vi nu lyckades bli gravida igen...så väldigt viktigt med bra värde, helst under 2,5 eller lägre om man vill bli gravid. Kan vara svårare bli gravid med fel värde.
  • Nykär15
    Ulrika34 skrev 2017-04-01 22:24:32 följande:

Progesteronkräm!!!

Är det någon här inne som använder denna kräm för att öka chanserna till en graviditet?
    Jag misstänker att det är detta jag behöver för att kunna behålla graviditeten, Nu har jag 4 barn men de senaste 5 åren har jag fått 2 missfall i vecka 4-5. Vill höra lite kring era erfarenheter?

Jag använde denna cykel, men den starkare varianten som sen stoppades...
    När jag fick plus igår fick jag över till Lutinus, vagitorier som är ännu starkare, tre om dagen. Så 300 mg/dag. Kan hjälpa tidig grav att stanna kvar om man själv har låg produktion som kan vara orsak till tidiga mf. Har du koll på ditt TSH? Progesteronbrist är trots allt inte jättevanligt, men att tillsätta kan aldrig skada, går inte överdosera.
  • Nykär15
    Cykeltjejen skrev 2017-04-02 08:56:43 följande:

Jag har plussat i förrgår så jag måste ha räknat fel på både ÄL och BIM :)

Åhh grattis!! Då plussade vi samma dag :) hoppas vi når hela vägen och får varsin liten vid Lucia <3
  • Nykär15
    Cykeltjejen skrev 2017-04-02 11:48:24 följande:

Ååh grattis!! Håller också tummarna. Vore Nice om den lille inte kom typ på julafton eller nyår i alla fall (A) hellre till lucia :) kram

För mig får den komma när som, kämpat så länge nu att datum är totalt oviktigt <3 trodde aldrig vi skulle se ett plus igen. Måtte detta gå vägen.
  • Nykär15
    Ulrika34 skrev 2017-04-02 10:50:25 följande:

Tack för ditt svar, jag funderar på att köpa en liten tub på gravid kollen.se, jag har haft två missfall de senaste åren och jag får den känslan av att kroppen inte klarar av att hålla kvar gradiviteten, skadar ju inte att testa. Jag har faktiskt inte testat mitt THS, gör man det hos bm eller bara på vårdcentralen?

Nej krämen kan aldrig skada, så gör det!

Jag kollade via gyn, annars går det vis vårdcentral, men måste gå via en läkare.
  • Nykär15
    lindstroom skrev 2017-04-02 10:56:35 följande:

Plussade för två dagar sen! Försökt i 7 månader och nu var de vår tur ???? . Plussade på bim+13

Grattis!! Vad roligt!! Vi har försökt 15 månader...med både mf och MA på vägen, så hoppas så innerligt att det är vår tur nu. En dag i taget.
  • Nykär15
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 08:47:24 följande:

Godmorgon på er!

Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?

Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt

Garanterat positiva!! Grattis!!
  • Nykär15
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 09:38:16 följande:

Det är svårt att smälta efter ett missfall i december, och att vi nu ev skulle fått hjälp att bli gravid, och så sitter jag här med ett test taget enbart "för att mensen skulle komma igång" ni vet?

Men tack allihopa! <3

Vet exakt! Vi skulle ju starta IVF denna veckan, så hade en pausmånad bara innan fri från hormonstimulering för att starta på denna mensen..och så plussade vi! Har ju försökt sen vårt sena MA i juli-16 så det känns sjukt overkligt!!

Ska ta digitalt på onsdag, BIM...sen är det färdigtestat! Nu ska man försöka slappna av med..är lycklig och livrädd samtidigt. Kaos i alla känslor!

• Nykär15
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 09:00:35 följande:
    Åh jag hoppas verkligen att det är så! Har dock hört att testlagrets tester har visat fel många ggr.. och vi ska på en fertilitetsutredning nu i april, och vilken dröm det hade varit att få ringa och avboka den tiden, som vi räknat ner dagarna till vågar inte hoppas för mycket. Men får göra ett test av annat märke i eftermiddag så får vi se
    Testlagrets tester har aldrig nånsin visat fel för mig, det är faktiskt de enda jag litar helt och hållet på! Detta är femte gången jag är gravid och jag har alltid använt deras testar (så ja det är otroligt många) och de visar streck när man är gravid, annars inte. 
  • Nykär15

Alltid sååå oroligt i början...vill bara förbi BIM. Två dagar till, tar digitalt på onsdag, sen är det färdigtestat.

Stegringen känns iaf ok hittills vilket känns lite lugnande, en dag i taget...

• Nykär15
    Anonym (Cc) skrev 2017-04-03 10:23:41 följande:

Usch det är jobbigt nu:( Inga symptom o tror absolut mensen kommer på torsdag. Jag kan inte bli gravid helt enkelt, är för gammal o har inga bra ägg kvar. Får inte göra ivf o osäker om jag vill göra ÄD o runt omkring blir alla gravida känns det som, även de som inte vill...orättvist

Hur blir man glad?

Grattis till er som plussat

Hur gammal är du? Har du gjort privat utredning och fått hjälp med ex Letrozol? Är du för gammal för IVF även privat? 

Vi skulle ju startat IVF på onsdag...jag är 40 år, kämpat sen i juli när vi förlorade en liten i v 13...de är sjukt jobbigt och motigt och man gråter varje gång mensen kommer. Testade tre omgångar Letrozol, en omgång Bemfola-sprutor, denna gången gick vi inte på nån stimulering inför uppstarten med IVF, men nu funkade det tydligen ändå. 

Det tar längre tid att hitta just DET ägget när man är äldre, man får ju bara en chans varje månad och då kanske inte just det bästa kom. Så sa kliniken till mig..men gör man IVF får man ju ut flera samtidigt och förhoppningsvis är nåt av alla dem bra, därför är chanserna större med IVF. 

Utomlands kan du ju göra mycket senare med. Vi hade tänkt ÄD som nästa steg om IVF inte funkade för oss. Nu hoppas vi bara innerligt att detta var guldägget som vill stanna så vi slipper hela den processen....

• Nykär15
    Anonym (Väntar) skrev 2017-04-03 11:30:52 följande:

Hej, ngn vänlig själ som kan tolka?

Jag ser nåt! Men rekommenderar dig att köpa ett annat märke, typ Predictor Early som man enklare kan tyda då de har röda linjer. Håller tummarna för ökning till i morgon!
  • Nykär15
    elinos01 skrev 2017-04-03 12:46:56 följande:
    Men grattis! Jättefin stegring. Jag har bestämt att jag får testa det sista testat jag har hemma. Sen får jag sluta Kom gärna in i vår Facebook grupp sen om du vill. Men någon av oss som redan är medlemmar måste lägga till eftersom den är dold

Tack! 

Jag har säkert 10 test kvar...så kommer inte göra slut dem, blir väl ett i morgon och sen ett på onsdag + det digitala i samma urin. Sen lämnar jag det bakom mig och försöker njuta! Testa senare skulle bara göra mig nervös, kommer jag förbi BIM så är det steg ett för mig. Sen får jag sikta på nästa delmål som bli VUL om en månad nästan exakt. 
    Jag väntar med FB-grupp lite...gick med i en i somras och det var sjukt tungt när det gick dåligt sen...så jag håller mig till min lilla FB-grupp jag redan har med några som kämpat på länge, där känner jag mig trygg. 

LeiaBus2010 skrev 2017-04-03 12:55:27 följande:
    Hur fint som helst

Tack snälla Hjärta

• Nykär15
    Jooosen skrev 2017-04-03 13:33:20 följande:

Var just hos gyn och gjorde ultraljud för o koll av ev cystor eller annat (mensbesvär). Har Bim 9/4. Borde hon kunnat se om ja va gravid haha?? Hon kollade iofs bara mina äggstockar antar jag... skulle frågat men glömde. Vad tror ni?

Nej det går inte se så tidigt. Det enda man kan se är livmoderslemhinnan, ägget är för litet. Först framåt v 6 kan du se med VUL. 
  • Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-03 13:43:08 följande:
    Det är så påfrestande. jag var så uppåt igår och redo för att försöka igen. Idag är jag så nere och känner en stor hopplöshet. Jag vill inget annat än att skaffa en trea och när jag väl blir gravid med trean så får jag missfall :( Sååå jävla orättvist!

Det är hemskt med missfall...ens dröm om framtiden försvinner helt plötsligt och man måste börja om. Man måste sörja och det går upp och ner. Jag tyckte det blev lite bättre när man väl slutade blöda, så man slapp bli påmind.

Har haft både missfall och ett sent MA, så vet precis känslan...detta blir min trea men min sambos första...men är ju 5:e ggn som gravid...så är ju livrädd, men måste försöka vara positiv och tro på det lilla livet därinne Hjärta

• Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-03 15:49:00 följande:
    Verkligen, detta är mitt första och är fan livrädd för att jag ska få fler :( Det är verkligen som du beskriver, ens dröm om framtiden går verkligen helt i spillror... Jag har nästan slutat blöda redan, började blöda i fredags så det känns skönt. Jag försöker vara positiv om framtiden men det känns som att om vi nu behöver kämpa en längre tid kommer jag inte orka tror jag. Jag önskar att jag blir gravid igen snabbt och att det lilla livet vill stanna hos oss... Jag hoppas ni får ert lilla underverk snart <3
    På något sätt orkar man ....även om det skulle ta tid, jag brukade gråta första mensdagen..sen siktade jag in mig på ÄL igen...om och om igen. Man orkar, för man vill det så mycket. Men det är tufft och man tror inte man ska göra det. Men på nåt sätt kämpar man ändå vidare. Jag blev rätt så avtrubbad sista månaderna, hoppades inte inför BIM, men blev ändå ledsen när mensen kom. Men så helt plötsligt så är det där magiska strecket där, som man aldrig trodde man skulle få se igen! Vi skulle ju börja med IVF i övermorgon...helt galet. Jag hoppas vi får vår lilla denna gången och att du snart är gravid igen Hjärta ta hand om dig. 
  • Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-03 15:57:10 följande:
    Åååh, vilken lycka att ni är gravida!! <3 Stort stort grattis! Tack så mycket för att du tig dig tid att svara mig, verkligen uppskattat! <3

stort tack Hjärta vi har kämpat mycket för detta. 

Kan med ge lite pepp, efter mitt första mf så slutade jag med blöda som efter en mens och hade ÄL två veckor efter första blödningsdagen, blev gravid på tredje försöket efter det. Sen blev ju det ett MA i v 13...men det var ju bara ren och skär otur. Du får tänka att det trots allt inte är så vanligt att man har mer än ett missfall!

• Nykär15
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-03 16:14:53 följande:

Hej!

Har försökt 3 ggr utan resultat. Nu är frågan om man ska fortsätta köra men kommer då få bf runt 24-31/12. Känns så himla tråkigt att få barn då? Eller spelar det ingen roll? Är det jag som har fel inställning bara?

Hur tänker ni andra?

För oss har det varit oviktigt, om vi bara nån gång når fram till att få ett friskt och levande barn, så är det totalt oviktigt när det kommer. Har liksom inte råd med längre pauser...
  • Nykär15
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 19:33:57 följande:

Kan berätta för er att mitt "spökstreck" mycket riktigt var ett positivt streck lycka till ni alla andra!

Grattis!!!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017