• Nykär15

För oss med BIM i april 2017

ScP87 skrev 2017-03-30 10:08:15 följande:

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

Sex kan inte framkalla missfall. Verkar väldigt konstigt att din läkare skulle ha sagt det?  Hur långt gången var du när du fick missfall?

• Nykär15
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-30 11:03:54 följande:

ÄL+8 och det känns precis som att ägglossningen är på g. Det spänner i magen, mår lite illa och så har jag rätt mycket flytningar (klibbiga, beigea). Undrar om det är ägglossning igen eller kanske ett nytt försök denna månad eller om det är en graviditet som ger sig till känna. Jag vill veta nu! Hur känner ni andra som har ca en vecka kvar till BIM?

Jag är med på exakt ÄL+8, vi är några stycken Glad känner nog ungefär som du om jag måste känna efter, flytningarna stämmer med mina. 

Har man klibbiga flytningar är det iaf inte nära någon ÄL. 

Här kan du läsa mer: www.syklus.info/sekreter/9-typer-sekret/

• Nykär15
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-30 11:27:02 följande:
    Jag tänkte också på det att de är klibbiga... Men man försöker ju tolka kroppen och undrar vad tusan som händer nu. Det känns ju lite konstigt om det gör så pass ont om det nu inte är varken ägglossning eller graviditet... Hm... Hoppas på plus för oss båda!

Jag blir inte förvånad om jag inte är gravid faktiskt, har känt såhär många gånger och även känt ingenting och inte vart gravid. Så jag tar det lite med ro. Har kunnat ha mer ont än så här med och inte vart gravid..

Men jag hoppas såklart för oss båda och alla andra!

När tänker du testa? Jag testar nog på lördag....

• Nykär15
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-30 11:34:46 följande:

Toknegativt test på bim-3 ???? känns kört nu. Jag ingen Pms så här önskat att det i sig är det symtom, men icke.

Vill inte ha den jävla mensen. Det värsta är att är jag inte gravid så ska jag skjuta på mensen denna månad vilket gör att allt skjuts...

Usch vad tråkigt...varför måste du skjuta på den?
  • Nykär15
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-30 11:34:46 följande:

Toknegativt test på bim-3 ???? känns kört nu. Jag ingen Pms så här önskat att det i sig är det symtom, men icke.

Vill inte ha den jävla mensen. Det värsta är att är jag inte gravid så ska jag skjuta på mensen denna månad vilket gör att allt skjuts...

Usch vad tråkigt...varför måste du skjuta på den?
  • Nykär15
    ScP87 skrev 2017-03-30 12:14:07 följande:

Ska man sätta ett - efter äl dag eller + ? har inte riktigt fattat hur man räknar de här med plus och minus för jag är 5 dagar efter ägglossning och enligt min app i telefonen är de 11 dagar kvar till mens! Jag är ny på att hålla koll för jag har en oregelbunden mens. Så jag har väl bara varit glad när jag får min mens men nu när jag har hållit koll på äl för vi vill ha barn så fattar jag inte rikgtig de där med + eller - efter äl/Bim

Har du 16 dagar lutealfas? Räknar du efter ÄL från dagen du fick positivt test? Man bör räkna ÄL som dagen efter iaf för ägget släpper inom 12-48 timmar från positivt ÄL, test. 

Så ex:

Positivt ÄLtest på måndagen
    Då räknas ÄL på tisdagen

På onsdagen är du på ÄL+1

• Nykär15
    typ89 skrev 2017-03-30 13:07:57 följande:
    Jag är ungefär på äl +8 kanske 9. Har också vita flytningar. Typ lotionflytningar men verkar som så många har det så det kanske inte kan vara ett tecken? Annars känner jag inte mycket..
    Nä det är tyvärr helt normala flytningar denna tiden i cykeln, så jag ser det iaf inte som nåt tecken. Har alltid så inför mens.
  • Nykär15
    typ89 skrev 2017-03-30 13:17:42 följande:
    Tänkte nästan det med. Hade vart gravid 3 ggr och alla gånger har det vart olika tecken innan bim. Fast jag fattade ingen av gångerna före plus på Stickan.
    Mmm jag har vart gravid 4 ggr....och just flytningarna har inte vart så annorlunda innan vad jag minns, mestadels vita och klibbiga, lotion., Och övriga symptom har vart väldigt olika, så jag tar alla känningar med en nypa salt nu, vart skengravid för många gånger för att orka tro på det hahaha
  • Nykär15
    ScP87 skrev 2017-03-30 13:59:48 följande:
    Jag hade positivt äl i lördags då är jag på äl +4

Jag vet inte hur min cykel är för har inte haft mens sedan oktober förra året. Jag är under utredning men valde själv kolla om jag ens hade någon ägglossning från första januari så jag har kollat mig varje dag och i fredags så vart de ett mycket stackare skrek än vad de har varit förut. Så vi hade sex då och sen på lördag var de positivt äl så vi hade sex både lördag och söndag. Och då satte jag in de på min app och då räknade den ut att om 14 dagar efter äl så skulle mensen komma. Men jag vet inte själv när den är beräknad då jag har en sådan oregelbunden mens. Så de med 14 dagar kanske inte stämmer.

Så jag vet inte vad för lutealfas jag har. Jag räknar från ett positivt äl jag fick.

Menade mest för i din uträkning fick jag isf din lutealfas till 16 dagar. 

Har du bekräftad ÄL trots att du inte har mens? Tänker att det är väldigt ovanligt. Vilka ÄL-test har du använt? 

Jag hoppas på plus för dig oavsett om sådär 10 dagar Glad

• Nykär15
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-30 14:36:04 följande:
    Det är nog bra att ha lite is i magen! Hur länge har ni försökt? Det här är första försöket med tredje barnet för oss så då blir i alla fall jag helt sprallig och tokig och lyssnar och känner efter hela tiden. Vet ju att det här kan ta tid men ändå så hoppas jag. :)

Jag tänkte testa på måndag morgon. Vill egentligen hålla mig till BIM men kommer nog inte kunna hålla mig...
    15 månader men med både mf och MA på vägen...en sjukt påfrestande resa.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017