• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Hoppar in i denna tråden också. Försöker få barn nr 4. ( ett änglabarn, en dotter som är 9 år och en dotter som är snart 6 månader) har svårt att bli gravid så går på ägglossningstabletter, hade bim den 27/3 men dick ägglossning typ den 20 så tror min nya bim blir ca den 3-4/4.. Testat negativa test såklart. Är testgalen så testar flera ggr om dagen.

• orzia1
    Joss91 skrev 2017-03-30 10:19:18 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar in i tråden då min mens kom i tisdags och nästa BIM ju då blir den 25/4. Denna månad har jag köpt ÄL-tester för att kunna se när jag faktiskt har ägglossning och inte bara följa vad appen säger.. har aldrig använt dessa så - när ska man börja testa..? Direkt när mensen är slut?

Jag testar som sagt galet mkt, och äter ägglossningstabletter så jag testar dagen efter mensen är slut och tills dagen efter positivt test. Jag tycker det är bra att testa minst en gång om dagen och gärna två när det närmar sig, så får man lite koll, sen behöver man ej testa så flera månader i rad, men i alla fall 1-3 månader så får man lite koll. Men alla gör ju som man vill.
  • orzia1
    ScP87 skrev 2017-03-30 10:08:15 följande:

Äl+5 idag har jag fortfarande temp på 38.2 men känner mig inte sjuk som jag brukar när jag har sådan hög temp. Lite illamående ömmande bröstvårter och värk runt nedre magen och runt ryggen och tillbaka. De är precis som tränings värk nästan men jag tror de är mest bara inbillning för att jag vill verkligen att de ska bli något.

Jag har en fråga till er. De är så att min sambo vill ha sex och jag är lite orolig att ha de ifall de är något och pga av att vi har sex så blir de missfall? De kanske är en dum fråga men när vi fick missfall första gången och då var det bara ett halvt dygn efter vi hade samlag så de är väl de som gör mig lite orolig för jag tror att de berodde på det. Min läkare sa att de kunde beror på det iallafall. Någon som vet bättre än min läkare?

Har man ingen historik med många mf så ska sex inte påverka. Jag har fått många mf både supertidiga typ v 4-5 o även ngr typ v 10-12... Till mig har läkaren bara sagt att jag ska vara lite försiktig tills jag sett hjärnaktivitet, men det är för jag haft många mf. Så jag tror inte du behöver oroa dig. Ha ni sex, eller ha andra former av sex som ej är vaginalt.
  • orzia1
    Joss91 skrev 2017-03-30 10:28:15 följande:

Ja, jag tänkte också att det kanske är bra att börja direkt då jag ju faktiskt inte vet när min ägglossning är.. för att få lite koll, precis som du säger!

Ja har du tester så du kan testa, så gör det. Jag köpte massa tester billigt av min kompis så jag "kan" missbruka det ha ha. Tar dina slut kan du köpa ngr av mig för 4 kr testet plus frakt.

Tänk på att det ger bäst resultat om man testar på dagen, inte alltid så lätt om man jobbar osv, men man kan ta de när man slutar på em el ta med testerna till jobb ha ha
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Men åhhh vad glad jag blir av att läsa. Hoppas det blir starkare. O att ni får en luciabebis
  • orzia1

O där kom mensen. Suck. Nytt bim typ 30 april... Och ny kur med pergotime ägglossningstabletter... Siktar in mig på en 2018 bebis nu

• orzia1
    Essie32 skrev 2017-03-31 22:19:07 följande:

Nej, så tråkigt :( men hoppas du får plussa i april ! Själv väntar jag på äl på måndag/tisdag

Din äl kom rätt sent i mars så det kanske blir bättre i april med lite mer samarbetsvillig kropp ;) 30 april , Valborg är ju fin dag att plussa på! Lycka till nästa äl , håller tummarna för dig :*

Tack.. Och ägglossning på långfredagen, min mans första kommentar.. O det är ju också en bra dag för ägglossning... (Vi jobbar båda i svenska kyrkan) och han jobbar jättemycket hela påakhelgen.. Men men.. Vi kommer köra på o hoppas inte ägglossning blir så sen denna mån. Spännande med ägglossning snart för dig
  • orzia1
    Essie32 skrev 2017-03-31 22:30:45 följande:

Jag gjorde spolning igår på mama Mia i sthlm. Obehaglig känsla men gör INTE ont :) läkaren förklarar allt och visar på skärmen, coolt att se! Jag fick blödning 4 tomat efter behandlingen och blev rädd för jag visste inte att det skulle uppstå. Googlade lite och det är tydligen vanligt, var lite öm också på kvällen (min man är bortrest tom söndag så vi passade på mysa igår, äl månad / tisdag så bra att passa på ifall det skulle komma mkt tidigt)

Vi kunde se mina äggblåsor ( 14 mm 2 st !! Och några på andra äggstocken) jag var på dag 7 när vi gjorde det så min äl blir rätt tidigt.

Jag har tagit Letrozole sedan januari. De 3 första månaderna blev deg inget, tog då enkeldos. Denna månad tar jag dubbel pga att mina äggblåsor reagerade bra, dvs växte mkt bra men sprack inte :/ så ingen äl då, därav dubbeldos denna månad. På måndag tillbaka till gyn kolla äggblåsor och få otrivel spruta för att verkligen få igång äl. Så återkommer med mer info nästa v! Hoppas!!!

Spännande, hoppas sprutan hjälper dig att lossa äggen.
  • orzia1
    jhk88 skrev 2017-04-01 00:02:25 följande:

Hej alla,

Nu är jag tillbaka i den här tråden då jag fått missfall igår (fredag). Testade även negativt så tror att jag fått ett MA, ett väldigt tidigt sådant.., Jag vet ju inte riktigt när BIM är iom missfallet, men skulle tippa på att BIM blir i slutet av april/början på maj. Jag hoppas sååå att det tar sig snabbt igen för oss! <3

Neeej vad tråkigt. Jag brukar räkna bim som ett mellanting från när jag börjat böda tills slutat blöda. Alltså tagit ett datum mitt emellan. Mer åt dagen jag slutat blöda.
  • orzia1

Här kom bara lite mens. Hoppas det är nidblödning. Får se vad som händer de närmsta dagarna

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017