• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Längtanefterdig skrev 2017-04-21 13:00:02 följande:

Jag ska försöka att hålla mig ifrån att testa innan onsdag. Bim bör vara på tisdag... vänta och se helt enkelt ;) har inga billiga test hemma så då blir det lite lättare

Ja det är mkt enklare och ej testa när man inte har test hemma
  • orzia1
    Fröfröken skrev 2017-04-21 14:05:18 följande:

Här kom precis tre cb i postlådan, men kör ett early på tis eller ons.. har bim fre el lör men har plussat sent båda tidigare grav.

Superömma bröst nu! Det enda "tecken" jag INTE hade förra månaden när jag var skengravid .. vilken cliffhanger !

2a försöket, tredje barnet, bim 27/4

Har vi ngn bimlista jag missat? Annars kanske dags för en? //Fröfröken

Här är nog en bimlista ngn stans typ 100 inlägg tillbaka, tyvärr inte så uppdaterad tror jag, själv har jag bim runt den 30/4-3/5 typ
  • orzia1
    Lykkeliv skrev 2017-04-21 15:05:01 följande:

Mensvärk sen jag vaknade men ingen mens än... tar ett test nästa v om den inte har kommit till dess.

Känner mig inte ett dugg gravid så har inga större förhoppningar.

När har du bim?
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-21 18:57:15 följande:

Jag kunde inte hålla mig ^^

Nån som vet om testet påverkas av att inte få ligga plant?

Köpte rfsu sticka o tog på språng på ikea. Stoppade ner test i påsen o sprang ut till bilen. När jag kollade på det först tyckte jag att jag såg ett snett streck (!) men de försvann

Jag vet inte. Har aldrig testat det. Alltså låter alltid mina ligga plant. Är där streck nu?
  • orzia1
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-21 19:45:11 följande:

Ngn som kör på ägglossningsstickor? Vilka är dom bästa ?

Jag säljer för 4 kr test plus porto. Köpte de av min kompis som inte behövde de. Vet inte vilket märke det är. Men de funkar kanon för mig. Skicka SMS om du vill köpa 0731578940

Annars är ju cb digitalt bäst, där är glad gubbe och blinkade när man börjar bli fertil. Länge sen jag använde de så minns ej vilken symbol som betydde vilket.
  • orzia1
    Isathe skrev 2017-04-21 21:52:55 följande:

Jaha, då tog jag mitt test och de var negativt. Bara sluta med progesterAll krämen och invänta mens.... Så trist!!

Nej vad tråkigt. Men ge inte upp förrän mensen har kommit
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-22 08:36:28 följande:

Tog ett till test nu på morgonen som också var blankt :/ fotfarande inga tecken på mens men den har dykt upp utan förvarning innan så jag förväntar mig att den kommer när som. Har den inte kommit innan måndag morgon tar jag ett nytt test men hoppet att vara gravid nu känns mycket litet..

Nej vad trist. Men så länge mensen inte kommer så finns det hopp
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-22 08:40:21 följande:

Vad gör man föresten åt att få mer regelbunden mens? Finns det något man kan ta?

Sedan jag började mäta i juni förra året har mina cyklar varierat mellan 25 och 39 dagar:/

Jag tror att även progestrall ska kunna göra mensen mer regelbunden. Jag har ganska regelbunden mens men ska smörja med den för att förlänga ngn dag mellan ägglossning och mens, så det har en chans att hinna fästa.
  • orzia1
    Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-22 10:03:56 följande:

Bim 19/4 och fortfarande ingen mens. Är på dag 30 nu. Brukar ha en cykel runt 24-25 dagar och som längst 26-27. Varför ska den krångla nu?? Har negativt test. Haft nån blodig flytning som försvunnit. Vill bara mensen ska komma nu så vi kan invänta nästa äl

Ja det är drygt när man får minus och mensen är sen. Hoppas du får plus inom ngr dagar
  • orzia1

Skickar över lite pepp till alla.

Själv har jag ca en v kvar till bim nu... Håller på att försöka hitta en strategi att inte börja testa innan fredag ha ha

Försöker inte analysera allt i kroppen heller. Tar ju progestrall o mkt av biverkningarna är samma som symptom på graviditet

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017