• orzia1

För oss med BIM i april 2017

sofie9191 skrev 2017-04-17 22:51:54 följande:

Håller tummarna!

Min mens kom nu så jag hoppar över till maj-tråden. Kände det på mig men det är så sjukt ledsamt när man får 3 svaga positiva test :(

Det är det som är nackdelen med att testa tidigt, det är extremt många graviditeter som slutar i tidigt tidigt mf som man bara hade tagit som mens om man inte testat. Kan ju även varit spökstreck. El så tillhör du de som blöder fast du är gravid. Jag hade tagit ett nytt test i slutet av veckan för att se om de blivit starkare.

Kram
  • orzia1

Ja vi hade sex igår och kör en omgång idag, ev imorgon om vi hinner. sen blir det nog tyvärr inget förrän fredag. Men tror jag får ägglossning senast fredag så då bör de ändå överleva.

• orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 10:48:26 följande:

Kan jag kissa på sticka idag? Nu?

Kissade imorse på ett test som har 25miu/ml. Vilket inte gav utslag. Har beställt känsligare, men vet inte om jag kan hålla mig. Vill köpa ett känsligt idag och kissa nu på lunchen! Då har jag inte kissat på 6 timmar och bara druckit ett litet glas oboy och smuttat på lite vatten...

Hur hade ni gjort? Köpt ett test för 150 kr eller vänta?

När har du bim? Jag testar alltid med billiga tester jag köpte av min kompis. Blir där plus så tar jag cb... Men å andra sidan vill jag testa 100 ggr om dagen och det blir dyrt om man ska ta cb varje dag.
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 11:03:28 följande:

Min mens ska komma på fredag om NC stämmer...

Jag har också billiga tester hemma som jag testar med typ varje dag, nästan. Men de är som sagt inte så känsliga...

Jag hade väntat med det lite dyrare till fredag. Men der är för jag vet hur lätt jag har att fastna i att testa med dyra test. Så köper man 2 st när man är i affären, Så testar man med de direkt. O sen vill jag köpa nya ha ha... Och när det tar evigheter o flera månader ibland år innan man lyckas så är det inte hållbart för ens ekonomi ha ha.. Men du gör ju som du vill.
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 12:34:29 följande:

Nu vill min sambo vänta ett tag innan vi försöker igen... 

Det kan fortfarande ha tagit sig denna månaden. Var ni överens att försöka? O varför har han ändrat sig?
  • orzia1
    Snultan skrev 2017-04-18 12:26:56 följande:

Jag tror mensen är på g här med. Jätte lättretlig idag och känner som värk i ländrygg och sidorna. Typiska tecken.

Nej men vafan.. Håller, tummarna att den håller sig borta
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 13:19:48 följande:

Han var omedveten om det hela.

Jag hoppas det, men det börjar kännas lite konstigt i ryggen, som om mensen är påväg... Hoppas inte den kommer...

Okej. Om han uttryck sig nu att han inte vill försöka så får du nog acceptera det. Och försöka prata med honom mer om vad det är som gör han känner så. Kan va allt från ålder, ekonomi osv.
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 13:40:37 följande:

2ggr på rad har jag trott att jag varit gravid (om vi räknar med denna) jag är öppen med han om det, berättar när jag kissar, han tittar på tuttarna osv...

Det har väl blivit nu för våra kompisar väntar på sitt första, som va oplanerat...

Det är många som drabbas av panik när det börjar närma sig bim o sen ev positivt test. Är som en kompis som är BM säger, det är nog en mening man är gravid ca 9 mån så man hinner förbereda sig psykiskt
  • orzia1
    Sara2017 skrev 2017-04-18 15:31:18 följande:

Precis! Och vi har verkligen pratat igenom vår livssituation och vi hittar inga bromsar...

Det är skit jobbigt för mig när min kompis visar ul bilder. Är såklart glad för deras skull också... men ändå...

Då tror jag mer det är ngn panik känsla han har drabbats av. Och borde gå över
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017