• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Hedblomster skrev 2017-04-12 08:18:08 följande:

Tog ett gravtest imorse, trots att jag bara är på äl+9/10 och det var såklart negativt. Fattar ju att jag inte blir mer gravid bara för att jag testar mer, men ville nog bekräfta för mig själv att det inte tog sig den här gången heller för det trodde jag inte... Visst, det är tidigt och plus syns väl sällan så tidigt men det känns i alla fall inte som att det blev något. Testar igen i helgen eller om mensen blir sen men troligtvis hoppas jag över till maj så småningom. 

Positivt är: ju längre tid det tar att bli gravid, desto längre hinner jag jobba på mitt nya jobb.

Negativt är: tänk om jag inte ens KAN bli gravid? 

Nåväl, nya tag!

Det är ytterst få som testar plus såpass tidigt innan bim, så ge inte upp hoppet.
  • orzia1
    Hedblomster skrev 2017-04-12 09:44:58 följande:

Tack, det har du rätt i! Men när man läser på forum får man ofta uppfattningen att många får svaga, svaga streck... Man blir lite dum i huvudet :) 

Ja speciellt på familjeliv så är det HUR många som helst som testar plus typ dagen efter de haft sex..... Som sagt ge inte upp riktigt än
  • orzia1
    Sjolund90 skrev 2017-04-12 13:26:48 följande:

10 dagar sen och trodde så att mensen skulle komma i måndags men blev bara pyttilite bruna flytningar på pappret..... kissade på min ända vanliga sticka och nå fasen ser de ut som ett streck. ska testa imon med ett digitalt och är de positivt så ska sambon bli överraskad med ett påskägg:):):)

som man längtat !!! snart 7 månader sen vi förlorade våran dotter i v20+1 på grund av ett allvarligt hjärtfel:"(

va ser ni??

Jag ser ett streck. Hoppas det går vägen och du vet väl att du har rätt till fler kontroller och ul? Förlorade mitt första barn och vid de andra graviditeterna så fick jag mer kontroller.
  • orzia1
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 14:41:17 följande:

Jag ÄR GRAVID!

Hade bara hållt mig i lite drygt 2 h.

Det är blått i verkligheten. Ljus fin blå!

Härligt. Stort grattis
  • orzia1

Härligt med alla plus. Stort grattis till er alla.

Själv hoppas man på att ett el två guldägg ska släppa i påskhelgen

• orzia1

Seg väntan på ägglossning. Enligt en app borde den ske mån- tis o enligt en annan på fred. men har börjat bli öm så tror den kommer i helgen.

• orzia1
    Nr3sladdis skrev 2017-04-13 11:42:16 följande:

Nu äntligen så har vi startat produktionen av nr 3. Yay!!!

Trolig ägglossning idag eller imorgon, BIM 28/4 nu håller vi tummarna. Första försöket då förra månaden ej blev av.

Här är också ägglossning på gång. Troligen i helgen el i början av veckan. Bim runt den 30/4 för mig. Lite olika enligt två olika appar. En säger 30/4 o den andra 3/5
  • orzia1
    sofie9191 skrev 2017-04-13 16:30:03 följande:

Vad tror ni om detta? Testade idag med graviditetskollens test och både jag och sambon ser ett svagt streck! Ser ni?

Testade för några dagar sedan med clearblue plus och såg ett ljusblått svagt streck! Men vet inte vad jag ska tro.

Ser något svagt på den nedre bilden, man ska ju inte ta sönder cb, så det kan ju inte räknas som ngt streck , hoppas det blir starkare om ngr dagar
  • orzia1
    Sofiiakarin skrev 2017-04-13 18:12:23 följande:

Hallå hallå! <3 <3

Har ej testat. Fick EXTREM mensvärk idag. O ba jaha.. här kommer den. In på toa på jobbet. Inget i trosorna. Tog en mini tampong. Gick ca 1h. Hade jätte ont o kände att de runnit till ordentligt. Skulle byta. Tog ut tampongen. Var jätte torr. Kollade på den. Bara brunt...? Jag som haft så ont tänkte jag. Måste vara på g...satte in en ny.

Gick 2h. Nu är den helt full tänkte jag. Så ont som jag har haft nu. Mensvärk som känns som de lixom pumpar ut blodet... bytte, men hallå?!?!?! Brunt??! Byn flytning?! Vart fan e mensen (ursäkta svordom)

Körde upp (förlåt för äckliga detaljer) tampongen lite längre in o sen tog ut. Ytterst PYTTE blodsträng. O inget mer.

Nu har de gått flera timmar till. Ont som fasen men ingen mens... dessutom så trodde jag mensen skulle komma på söndag typ. O jag tempar med NC. Tempen har ej gått ner något....? VAD ÄR DE SOM HÄNDER?!?! GE MIG BARA MENSEN SÅ JAG KAN GLÖMMA DENNA MÅNAD?!?!? :( :( känns som kroppen ba vill jävlas.

Ibland är kroppen märklig, kan ju vara så att du ändå är gravid, vissa småblöder när de ska ha mens men är ändå gravida. jag fick liknande det du skriver,men på dag 3 kom mensen igång, aldrig gjort så innan för mig, märkligt
  • orzia1
    Starlights skrev 2017-04-13 19:05:36 följande:

Ååh så långsamt tiden går. Zzzzzz...

Håller med, och för första gången på väldig länge tycker jag tiden mellan mens och ägglossning går sååååååå långsamt,
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017