• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Anonym (Toodles) skrev 2017-04-01 09:47:54 följande:

Jag är på bim-1 idag och testade negativt på tidiga tester. Jag flyttar på min mens nu så den kommer komma senare denna månad! Hoppas vi inte ses mer! ???? Lycka till!

Flyttar du på mensen redan innan den kommit? El man kan ej vänta tills den börjat? Tänker om du ändå är gravid
  • orzia1

Var ingen nidis för mig,mensen är i full gång, så blir pergotime imorgon och hoppas på att det blir ett eller två  guldägg i påskhelgen...

• orzia1
    Ulrika34 skrev 2017-04-01 22:24:32 följande:

Progesteronkräm!!!

Är det någon här inne som använder denna kräm för att öka chanserna till en graviditet?
    Jag misstänker att det är detta jag behöver för att kunna behålla graviditeten, Nu har jag 4 barn men de senaste 5 åren har jag fått 2 missfall i vecka 4-5. Vill höra lite kring era erfarenheter?

Jag har äntligen fått fram att man kan använda den när man ammar,så jag ska beställea imorgon, hört många som lyckats när de använt den ngn månad, har också drabbats av massor av tidiga mf, och får ingen hjälp på gyn
  • orzia1
    Sebbe skrev 2017-04-01 21:58:54 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra för er och att alla mår bra! Och tack för hjälpen i fredags... känner mig så svag ibland. Men iallafall, snart ny vecka, nya tag! Ska tex iväg och kolla min sköldkörtel på tisdag, någon mer som gjort det och upptäckt att den påverkat fertiliteten? Jag tänker mycket på det här med tankens kraft... i hela mitt liv har jag fått höra "men tänk POSITIVT!!" Eftersom jag enligt många är ganska negativ... (jag kallar mig realist...) men nu! Nu ändrar sig alla och säger, "tänk inte alls" eller ännu värre, "tänk negativt!- även om du blir gravid kan 100 saker gå fel bla bla bla..." jag har så svårt att förstå. Jag har börjat tänka "okej, den här gången blir det nog inget, men nästa gång!" Efter ett tips jag fick här i tråden ( TACK!) och det hjälper... men ändå inte... hur tänker ni? Eller senare INTE tänker ni?

Tankens kraft kan inte påverka chanserna att bli gravid, har man fertilitetsproblem så har man, det kvittar HUR mycket man slappnar av och inte tänker på det osv... Det är ju inte så att man tex får mer ägg helt plötsligt bara för man slutar tänka på det (Om det nu är det som är "problemet")
  • orzia1
    ScP87 skrev 2017-04-02 10:22:48 följande:

Tänkte fråga när man ska börja använda den? Jag har oregelbunden mens så jag vet aldrig när min mens kommer hade äl föra lördag. Läste lite om den på graviditetkollen.se och de är bra för oregelbunden mens så jag kanske ska testa och de var ju bra om man var gravid också om jag uppfattar det rätt.

Visst ska man använda den efter ägglossning fram till mens? El blandar jag ihop det?
  • orzia1

Om någon behöver köpa graviditetstest eller ägglossningstest så har jag som jag säljer för 4 kr per test plus frakt. Kommer inte använda upp alla, köpte massor av min kompis.

• orzia1
    Hedblomster skrev 2017-04-02 15:38:21 följande:

Äl-tester från igår (vänster) och idag (höger). Förväntad äl på onsdag, men tror ni den kommer komma tidigare med tanke på att dagens test är ganska starkt? Aldrig använt äl-tester tidigare! Känner mig excited :D Måste få hem sambon från Stockholm bara...

Det ser ut som det är positivt.
  • orzia1
    Emmie79 skrev 2017-04-02 16:38:05 följande:

Nu är jag på BIM+1 eller BIM-6 beroende på när jag hade ägglossning. Har tidigare i veckan känt av förändrat luktsinne, ont i ländryggen, halsbränna och kvällströtthet. Idag känner jag lite molvärk i livmodertrakten, men det kan lika gärna vara mensvärk. Fick även en liten vit mjölkig flytning idag.

Vill inte testa pga att om det är negativt kan jag ändå inte lita på det och kommer bara bli ledsen.

Men av mina symptom att döma, vad tror ni?

Om du kan vänta så hade jag testat på onsdag-torsdag nästa vecka
  • orzia1
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 09:00:35 följande:

Åh jag hoppas verkligen att det är så! Har dock hört att testlagrets tester har visat fel många ggr.. och vi ska på en fertilitetsutredning nu i april, och vilken dröm det hade varit att få ringa och avboka den tiden, som vi räknat ner dagarna till vågar inte hoppas för mycket. Men får göra ett test av annat märke i eftermiddag så får vi se

Grattis det är plus, har också hört om spökstreck osv på deras tester, men sannolikt är det inte så att man får det på två olika typer av tester.
  • orzia1
    jhk88 skrev 2017-04-03 13:11:22 följande:

Välkommen hit! :) Hoppas det tar sig snart för er! <3

Här är det sådär, fick missfall i fredags och mår idag sjit. Det går i vågor, ena stunden är jag rätt uppåt och sedan åker jag ner som en sten. Idag känns det hopplöst att få till en liten trea :(

Så har jag också haft vid mina mf, det går i vågor. Men tillåt dig att gråta och sörja
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017