• orzia1

För oss med BIM i april 2017

Anonym (Längtar bebis) skrev 2017-04-03 16:14:53 följande:

Hej!

Har försökt 3 ggr utan resultat. Nu är frågan om man ska fortsätta köra men kommer då få bf runt 24-31/12. Känns så himla tråkigt att få barn då? Eller spelar det ingen roll? Är det jag som har fel inställning bara?

Hur tänker ni andra?

Ytterst få föder på bf. Och jag välkomnar en bebis oavsett om det blir den 31 dec kl 23.59 el 1 jan 00.30

Vill bara bli gravid
  • orzia1
    Stardust skrev 2017-04-03 21:03:21 följande:

Idag kom mensen, 5 dagar för tidigt. Förra månaden kom den 8 dagar för tidigt stort lycka till till er alla andra som fortfarande väntar

Nej vad synd. Kram
  • orzia1
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-04-03 22:11:03 följande:

Stort grattis till alla som har plussat!

För min del har mensen nu kommit igång, så nu hoppas jag istället på ett plus i maj. :)

Hoppas maj är er månad och det blir en tidig 2018 bebis
  • orzia1
    Anonym (Lillen) skrev 2017-04-03 23:07:49 följande:

Är på bim+8 idag. Negativt test idag. Även i fredags och i tisdags.

Så igentligen skulle jag väll varit i en tråd i mars månad. Då min bim borde varit runt den 23-26/3.

Men då jag ej fått mens ännu eller positivt så tänkte jag följa er här

Försöker ej bli gravida då vi har en 8 mån hemma. Men tog oss 5 år att få honom så skydda oss är inget alternativ om vi någonsin vill ha syskon.

Vi har en 6 månaders här hemma (plus en 9 åring och ett änglabarn) (olika pappor) . Har svårt att bli gravid utan ägglossningstabletter, blev dock spontant gravid bara 2 mån ef förlossning som blev mf.. Då insåg vi att vi vill ha fler barn, och av många anledningar så vill vi ha tätt. Nu siktar vi in oss på en tidig 2018 bebis. Har ätit mina ägglossningstabletter nu i typ 3 månader.
  • orzia1
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:19:23 följande:

Bilden blev ju inte bra alls haha!

Grattis
  • orzia1
    Längtanefterdig skrev 2017-04-04 17:40:25 följande:

åååhh, nu börjar jag bli lite nervös. Är på cd7 idag, ska ta min sista letrozol ikväll. Tog ett äl-test nu vid 14-tiden och då var det ett streck som är så starkt som det brukar vara ca 2 dagar innan positivt för mig. Ska på vul cd13 för att kolla på äggblåsor... Tänk om det är för sent liksom?! Brukar ha äl på dag 18-20 typ... Vill ju inte missa äl och får inte ha sex innan... och sen ska jag ju ta ovitrelle för att säkra en ägglossning... Blää, vet inte alls hur jag ska göra nu.

Ring din klinik o be om tidigare vul
  • orzia1

Jag är inte besatt av allt med graviditet och kommande bebis, men har barn sen innan och vet att saker inte alltid går som planerat, så därför finns det ingen anledning att stirra upp sig själv med att tänka om det tar sig då och då så kan jag göra si eller så med ev kommande fester, bröllopsbjudningar, semester osv...

Kanske jag låter för negativ, men man kan inte sluta leva för man försöker skaffa bebis, då kan det bli långa månader tom år som man kastar bort av sitt liv genom att bara leva i två veckors perioder.

• orzia1
    Milou3 skrev 2017-04-04 22:47:19 följande:

Du har väldigt rätt! Och man gör nog alla en tjänst, inklusive sig själv om man försökte njuta lite mer av nuet och uppskatta det man faktiskt har i sitt liv.

Men så går man på toa och får syn på lite äl-sekret och ett litet leende kommer smygande ...

Absolut. Det värsta är om man upptäcker det på jobb och bara vill skrika ut, nu har jag ägglossning ha ha
  • orzia1
    LifeOfBullshit skrev 2017-04-04 23:05:35 följande:

Jag är nu på BIM -6 och är lika illamående och "halsbrännig" varje eftermiddag/kväll som jag varit de senaste dagarna (sedan BIM -9), Har nu fått molvärk, lite som svag, svag mensvärk men jag brukar aldrig få känningar såhär tidigt! Blir smått galen på detta! Har börjat få finnar i hela ansiktet också! BIM -5 Imorgon, ska man våga sig på att testa? Vet att jag borde vänta men det kliar i fingrarna! :O

Jag är själv testgalen så jag hade testat för länge sen. Men bra om du kanske kan hålla dig till typ fredag
  • orzia1
    Hansson88 skrev 2017-04-05 07:56:23 följande:

Jag känner igen era tankar kring att det måste hända nu nu nu. Jag var precis likadan förra gången vi hade en mission att bli gravida. Jag satt i bim-trådar, Facebook, kollade mitt sekret, tempade, ägglossningstest på jobbet, kände på livmoderhalstappen, allt allt allt. Hela tiden! Minns att jag kom försent en gång till överlämningen för att jag gjorde en liten gynundersökning på mig själv. Hahahaha!! Eftersom jag är chef så blev jag aldrig ifrågasatt. Hehe.

Det tar upp alla tankar man har. Man blir besatt!

Denna gången lovade jag mig själv att inte bli besatt och att testa med äl-tester med måtta. Gjorde av med typ 5 tester igår och då ska jag inte ens ha ägglossning denna veckan. Puh.

Inte nog med att man blir besatt, det är dyrt med alla dessa tester. Förra gången spenerade jag säkert ett par tre tusen på detta.

Självklart har jag glömt när det är bäst att testa under dygnet men minns att morgonurinen ska man inte testa med, men det har jag redan gjort idag. Det går bra Nu! Haha

Jag säljer en del av mins tester, både graviditet o ägglossning. Köpte de för 4 kr styck av en kompis så jag säljer de för samma pris. Plus ev porto. Hör av dig om du vill köpa när de du har, har tagit slut.

Imed jag köpte de av henne så testar jag galet mycket ha ha... Så känner igen det du skriver med testandet
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017