• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Preet90
    TroOchTvivel skrev 2017-03-17 21:11:18 följande:

Tack! Grattis till dig med :) Jag förstår att du tvekar, det känns ju extra knepigt när det gäller flygresor också tänker jag. Ska själv åka utomlands om två veckor, men då är jag i v 25 så det känns ganska lugnt. Men det är ju svårt att veta hur man kommer att må flera veckor framåt.

Tack! :)

Ja precis, sen är Paris en väldigt stor stad och jag vet inte om jag kommer orka gå så mycket. Man vill ju hinna se allt haha
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-17 00:19:59 följande:

Halloj, Grattis :)

Är i vecka 23 och väntar också en pojke. Har samma fundering som dig kring semestern. Ville åka till Paris i maj men är i vecka 31 då och vet inte riktigt om jag vågar åka haha.

Hej! Jag åkte till Venedig i v 32 på en weekend. Det gick tyvärr inte bra alls. Jag promenerade så mkt, kunde inte motstå, så sista dagen fick jag smärtsamma förvärkar. de höll i sig hela dagen, jag låg på hotellrummet och åt alvedon och ringde min bm och var skrirädd för att få lov att föda i Italien. Så behöver det så klart inte bli för dig, men ett råd är att ta det väldigt lugnt om du åker
  • Sosozo

Jag har också köpt en vagn! Teutonia fun m ligg och sittdel. På blocket. 1500:- inkl regnskydd. Mkt nöjd över detta! Får även ett babyskydd till av ett par kompisar som inte längre behöver sitt, av samma märke.

• Preet90
    Sosozo skrev 2017-03-18 08:14:51 följande:

Hej! Jag åkte till Venedig i v 32 på en weekend. Det gick tyvärr inte bra alls. Jag promenerade så mkt, kunde inte motstå, så sista dagen fick jag smärtsamma förvärkar. de höll i sig hela dagen, jag låg på hotellrummet och åt alvedon och ringde min bm och var skrirädd för att få lov att föda i Italien. Så behöver det så klart inte bli för dig, men ett råd är att ta det väldigt lugnt om du åker

Ja exakt, är rädd att jag ska råka ut för samma.

Igår var på ett stort köpcentrum, gick runt i ca 3 timmar och därefter kunde jag inte sova pga extremt ont i mina ben, fötter och rumpan.
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-18 15:35:09 följande:

Ja exakt, är rädd att jag ska råka ut för samma.

Igår var på ett stort köpcentrum, gick runt i ca 3 timmar och därefter kunde jag inte sova pga extremt ont i mina ben, fötter och rumpan.

Ja, det är lätt att man överanstränger sig speciellt om man har trevligt. Det är ju en sak i Sverige, då är man rätt trygg ändå om något händer. Men utomlands och höggravid och ingen aning om hur deras eventuella förlossningsrutiner ser ut är inte kul. Jag tyckte att det var väldigt stressande (hade dessutom hört att man alltid klipper kvinnor vid förlossningar i Italien, en rutin för att snabba på förlossningen) så var väldigt rädd där jag låg på hotellrummet. Pratade med min bm i Sverige i telefon, men hon visste ju inte heller något om att föda i Italien.

Men hur mår du för övrigt? Får du lätt krämpor om du går och står mycket generellt?
  • Preet90
    Sosozo skrev 2017-03-19 11:18:00 följande:

Ja, det är lätt att man överanstränger sig speciellt om man har trevligt. Det är ju en sak i Sverige, då är man rätt trygg ändå om något händer. Men utomlands och höggravid och ingen aning om hur deras eventuella förlossningsrutiner ser ut är inte kul. Jag tyckte att det var väldigt stressande (hade dessutom hört att man alltid klipper kvinnor vid förlossningar i Italien, en rutin för att snabba på förlossningen) så var väldigt rädd där jag låg på hotellrummet. Pratade med min bm i Sverige i telefon, men hon visste ju inte heller något om att föda i Italien.

Men hur mår du för övrigt? Får du lätt krämpor om du går och står mycket generellt?

Ja, Inte så kul att vara utomlands om förlossningen börjar. Vi kommer antingen åka första veckan i april eller inget alls. Får se om chefen godkänner semester i april.

Jag mådde bra fram till vecka 13, sen började jag få migrän och spänningshuvudvärk. Har haft migrän i över 2 månader och varit sjukskriven. Började jobba deltid från mars men mår ofta inte bra. Ja jag får lätt krämpor bara jag står i nån timma eller går en kort stund. Hur är det för dig?
  • Sosozo
    Preet90 skrev 2017-03-19 12:53:19 följande:

Ja, Inte så kul att vara utomlands om förlossningen börjar. Vi kommer antingen åka första veckan i april eller inget alls. Får se om chefen godkänner semester i april.

Jag mådde bra fram till vecka 13, sen började jag få migrän och spänningshuvudvärk. Har haft migrän i över 2 månader och varit sjukskriven. Började jobba deltid från mars men mår ofta inte bra. Ja jag får lätt krämpor bara jag står i nån timma eller går en kort stund. Hur är det för dig?

Jag har också problem med migrän! Min förra graviditet blev jag sjukskriven i mån 5 för att jag hade migrän typ 4-5 dagar i veckan (fast även högt blodtryck, var en stressig tid). Vad får du för hjälp? Medicin? Jag har imigran/ zumatriptan och så går jag hos en naprapat varannan vecka.

Resan till Venedig gjorde jag under min första graviditet. Jag kommer inte göra några sena utlandsresor denna gång.
  • Preet90
    Sosozo skrev 2017-03-19 19:31:41 följande:

Jag har också problem med migrän! Min förra graviditet blev jag sjukskriven i mån 5 för att jag hade migrän typ 4-5 dagar i veckan (fast även högt blodtryck, var en stressig tid). Vad får du för hjälp? Medicin? Jag har imigran/ zumatriptan och så går jag hos en naprapat varannan vecka.

Resan till Venedig gjorde jag under min första graviditet. Jag kommer inte göra några sena utlandsresor denna gång.

Jag har också haft 4-5 anfall i veckan men blivit något bättre. Jag har spänningshuvudvärk också så går runt med smärta hela tiden. Vill jobba heltid men kroppen säger NEJ!

Jag har testat imigran som inte hjälper alls :( går också till en naprapat varann vecka :)
  • Ise

Ni som funderar på att resa- tänk på att nästan alla hemförsäkringar/ privata försäkringar endast täcker graviditet fram tills gravidvecka 28.

Åker man efter det så MÅSTE ni teckna extra försäkring. Om ni inte vill riskera att betala för förlossning, neo och ambulansflyg hem i/från annat land vill säga....

Vi ska själva resa och jag kommer endast passera "gränsen" med 2 dagar, men jag har tecknat extra reseförsäkring som täcker just graviditet/förlossning och neovård för hela resan. Det kostar några hundralappar bara. (Jämfört med några hundratusen om något skulle hända!)

• Ise

I övrigt mår jag bra. Gick in i vecka 23 igår och hinner knappt med mig! Liten har börjar sparka som tusan dagligen och med kraftiga sparkar och bökar runt. Har moderkakan i bakkant så känner nog lite extra nu jämfört med tidigare (då den varit fram och dämpat)

Vi har ju det mesta sen tidigare då det är tredje barnet, det enda vi behöver är ett babyskydd och ev komplettera med lite bodys och kräkhanddukar ;)

Ska försöka sälja vår bil och köpa en sjusitsig nu på våren- det är största projektet just nu.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm