narie24 skrev 2017-04-26 20:39:47 följande:
Hej på er!
Ja, verkligen lugnt i tråden :). Kanske blir mer när vi närmar oss bf? Det har väl varit en mellanperiod kan man säga.
Nu i vecka 29 känns det som allt kommit på en gång. Känns betydligt mer i bäcken och ena höften låser sig och smärtar. Jag är trött och sliten. Mkt mindre ork på jobbet. Börjar tveka att jag ska orka ända till 9/6. I det här tempot? Stressa iväg på morgonen, lämna två barn, sen ett krävande jobb, till fots hela dagen. Inte mkt till fru på kvällarna haha.
Det som gör att det känns extra tungt nu är att jag sovit dåligt sista nätterna. Har (haft det av och till under graviditeterna) värk på höger sida ungefär under bröstet. Det molar och värker. Inte superont men tillräckligt för att väcka mig och svårt att hitta bra läge. Känns alltid bättre på dagarna när jag är uppe.
Har tidigare hört att det antagligen är gallan. Bm sa också att det är väldigt vanligt. Inget man kan behandla under grav utan bara ta smärtstillande. Men håller det i sig vill jag kolla upp det. Frågan är vart man vänder sig?
Satt precis och kollade på "När livet vänder" om en kvinna med förlossningsdepression. Det är ngt man verkligen inte vill hamna i.
Ni som har barn sedan tidigare, hur har ni mått psykiskt efter ni fått barn?
Ja så är det nog :)
Jag jobbar fortfarande 90% som tidigare men känner av att man inte har samma "fart" som tidigare gällande lämning/hämtning/städning/matlagning hemma. Träning har jag inte ens en tanke på!
Med första barnet mådde jag hur bra som helst!
Med andra barnet kan jag minnas att jag hade lite svårt att "ta in" att vi faktiskt hade ett barn till. Det tog några veckor då jag kände mig lite "nollad" men inte så att jag var deppig. mer tom på något vis. Men sen så landade jag och allting kändes toppen! :)
Får se hur det blir med denna trea, har ff svårt att ta in att vi faktiskt blir en till i familjen snart. Måste nog börja förbereda oss mentalt!
Igår så var jag iväg och inhandlade lite av det sista vi behöver, bilbarnstol och liggdel till vår resevagn (yoyo) så nu känner jag att vi är en liten bit till på vägen. Får nog börja gå igenom lite barnkläder kanske och göra i ordning så att det känns mer verkligt. :P
Hmlan skrev 2017-04-26 18:37:46 följande:
Trött och tung känner jag igen. Har ont överallt och känner mig enorm, men ser inte direkt ut som en elefant trots att det känns så. Är det bara jag som fortfarande inte riktigt förstår att man är gravid? Känner lite som efter BF med första barnet: "nä det kommer nog inget barn". För bra för att vara sant på något vis.
Jag har nyligen kommit igång med jobbet igen efter sjukskrivning pga foglossning. Har mer ont än nånsin men har tänkt bita ihop och göra något för det är rätt trist att bara vara hemma. Man förlorar sig själv lite grann. Planerar att jobba fram till förlossningen men det kanske inte går. Hur har du tänkt?
haha känner samma! Se ovan.
jag tänkte jobba juni ut ialf. 22 dagar innan bf. Sen hoppas att man inte går över tiden alltför mycket :) Men det är ju ändå sommar och semestertider då och skönt att vara ledig. Jag och min man ska vara långlediga tillsammans hela juli och augusti.