• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • narie24

Nu har jag köpt första kläderna till lillan :). Vi har ju inga kläder kvar sedan bebistiden så kommer behöva börja om från början. Egentligen behöver man ju inte börja handla på lääänge, men satt o surfade på ellos och kunde inte låta bli.

Det blev ett sk "startpaket" och lite bodys. Älskade kombon av blommor och prickigt.

• Newbie84
    Ise skrev 2017-03-10 05:24:56 följande:

Bara nyfiken - hur gör ni med bokningen när ni inte har något personnummer på bebisen ännu? Lägger bi bara till sen när den väl är född? Går det att göra utan problem?

Ja vi har fyllt i kön och personummer, men ringde och kollade så att det går att ändra kostnadsfritt. Det är en charterresa och vi får kostnadsfritt ändra de uppgifterna när bebisen är född :)
  • Sosozo

Vad gulliga kläder, Narie!

Vi har inte planerat något alls fram till bebben ska komma och inte under sommaren heller. Vi kommer troligtvis ha fullt upp med två ungar, en bebis och ny lägenhet, tänker jag. Men kommer nog pka till landstället under sommaren om bebisen mår bra och så är jag sugen på Gbg i sommar för mannen kommer därifrån. Men det är ju så nedrans långt att åka bil dit! Gjorde det när första sonen var nyfödd och det var extremt jobbigt med alla pauser och allt skrik.. får nog ta det som det kommer.

• _elins
    narie24 skrev 2017-03-01 20:35:10 följande:

www.emmaljunga.se/nxt90/

Ngn som har erfarenhet av denna?

Jag har ingen erfarenhet av barnvagnar alls (första barnet för båda) men vi var och beställde en NXT90 Lounge förra helgen! Både jag och min sambo föll för den på rekrundan, sedan var det bara frågan om vi skulle ha Lounge eller en Outdoor. (kollade även på ett märke som hette Dubatti) Men eftersom vi fick ett paketpris på Loungen så var det inte mycket mer att fundera på då skillnaderna inte är jättestora =) 

Vi beställde den från Babyproffsen i kungens kurva, fick superbra hjälp av en kvinna där som verkligen kunde sitt jobb, hon hjälpte oss även när vi var ute på rekrundan och kom ihåg oss nu när det väl var dags så hon visste vilka modeller vi hade spanat på (Jobbiga kunder? ;) )

Känns så skönt att ha prickat av vagnen från "Listan" av de stora sakerna, nu är det bara resten kvar...!
  • narie24
    _elins skrev 2017-03-12 14:21:24 följande:

Jag har ingen erfarenhet av barnvagnar alls (första barnet för båda) men vi var och beställde en NXT90 Lounge förra helgen! Både jag och min sambo föll för den på rekrundan, sedan var det bara frågan om vi skulle ha Lounge eller en Outdoor. (kollade även på ett märke som hette Dubatti) Men eftersom vi fick ett paketpris på Loungen så var det inte mycket mer att fundera på då skillnaderna inte är jättestora =) 

Vi beställde den från Babyproffsen i kungens kurva, fick superbra hjälp av en kvinna där som verkligen kunde sitt jobb, hon hjälpte oss även när vi var ute på rekrundan och kom ihåg oss nu när det väl var dags så hon visste vilka modeller vi hade spanat på (Jobbiga kunder? ;) )

Känns så skönt att ha prickat av vagnen från "Listan" av de stora sakerna, nu är det bara resten kvar...!

Vad är skillnaden mellan dessa?

Vi var nog sugna på nxt90F. Förra barnet gillade att ha plant liggläge i sittdelen. Men ergonomisk kanske är bäst för ryggen?

Får man fråga efter priset? Har ju spanat på Britax smile och den är ju några tusen

billigare.
  • _elins
    narie24 skrev 2017-03-12 15:07:09 följande:
    Vad är skillnaden mellan dessa?

Vi var nog sugna på nxt90F. Förra barnet gillade att ha plant liggläge i sittdelen. Men ergonomisk kanske är bäst för ryggen?

Får man fråga efter priset? Har ju spanat på Britax smile och den är ju några tusen

billigare.
    Outdooren är mer en friluftsvagn (lite robustare och grövre däck), medan Loungen är mer en cityvagn, tolkade jag säljaren som. 
    När det kom till om vi skulle ha en F eller inte så kände vi båda ganska direkt att det inte var något som vi tyckte spelade så stor roll eftersom det ändå går att fälla ner rätt bra, men då har vi som sagt var inte erfarenhet av sådant sedan tidigare, det kan ju vara något vi ångrar framöver att vi inte tog =)

Vi hade som krav att det ska vara en stabil vagn med större däck eftersom vi ofta är uppe i Norrland, och kan vara skönt att inte köra fast direkt när det är snö, sedan hade jag en vilja att den skulle se lite mer klassisk ut också =)

Det var ett paketpris där följande ingick:
    - NXT90 Lounge black (sitt & liggdel)
    - Adapter för Maxi Cosi babyskydd
    - Adapter för att bli syskonvagn
    - Spacer
    - Regnskydd
    - Skötväska
    - Mugghållare
    Totalt: 11.200:-
    (Ett paketpris på endast ett X-antal paket, så vet inte hur länge det erbjudandet finns kvar)
  • narie24

Någon mer flerbarnsmamman som redan fått bristningar? Med första fick jag inga, med andra kom en del sista veckorna. Nu har jag redan fått det så att de gamla syns betydligt mer, plus att jag fått nya runt naveln. Huden hänger liksom inte med. Undrar hur magen ser ut i V40??

• Newbie84
    narie24 skrev 2017-03-16 20:22:42 följande:

Någon mer flerbarnsmamman som redan fått bristningar? Med första fick jag inga, med andra kom en del sista veckorna. Nu har jag redan fått det så att de gamla syns betydligt mer, plus att jag fått nya runt naveln. Huden hänger liksom inte med. Undrar hur magen ser ut i V40??

Jag har fått några, hade inga med första så detta är något nytt. Det kliar lite också :(
  • Preet90
    TroOchTvivel skrev 2017-03-09 18:42:22 följande:

Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.

Halloj, Grattis :)

Är i vecka 23 och väntar också en pojke. Har samma fundering som dig kring semestern. Ville åka till Paris i maj men är i vecka 31 då och vet inte riktigt om jag vågar åka haha.
  • TroOchTvivel
    Preet90 skrev 2017-03-17 00:19:59 följande:

Halloj, Grattis :)

Är i vecka 23 och väntar också en pojke. Har samma fundering som dig kring semestern. Ville åka till Paris i maj men är i vecka 31 då och vet inte riktigt om jag vågar åka haha.

Tack! Grattis till dig med :) Jag förstår att du tvekar, det känns ju extra knepigt när det gäller flygresor också tänker jag. Ska själv åka utomlands om två veckor, men då är jag i v 25 så det känns ganska lugnt. Men det är ju svårt att veta hur man kommer att må flera veckor framåt.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm