• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo

Hallå i tråden! Hur mår ni?

För två veckor sedan kom min lilla dotter med planerat snitt på Danderyd det gick fint och det känns så lyxigt att ha henne på utsidan!

• narie24

Hej på er i tråden!

Har ju bara hängt i juli-tråden men kul att sosozo skrivit :). Känns avlägset den där första tiden av graviditeten.

Jag har bf imorgon men kommer säkert gå över en vecka som tidigare. Igår hade jag värkar i flera timmar efter färdknäpp, trodde det var dags att ringa in. Men icke! Idag känns det lugnt i magen igen. Men spännande att få en föraning.

Hur går det för er andra?

• Florpan10

Halloj!

Här märks det ingenting, lite mensvärk då och då men inte mer än så! Lillkillen är fixerad sen flera veckor tillbaka och jag längtar fruktansvärt mycket och tycker det är jobbigt att vara gravid nu, hehe, även om jag försöker njuta!. Har bf29 men på tisdag ska jag in för mätning av tillväxt + flödet och få en bedömning! hoppas på igångsättning innan nästa helg

• narie24
    Florpan10 skrev 2017-07-13 11:27:34 följande:

Halloj!

Här märks det ingenting, lite mensvärk då och då men inte mer än så! Lillkillen är fixerad sen flera veckor tillbaka och jag längtar fruktansvärt mycket och tycker det är jobbigt att vara gravid nu, hehe, även om jag försöker njuta!. Har bf29 men på tisdag ska jag in för mätning av tillväxt + flödet och få en bedömning! hoppas på igångsättning innan nästa helg

Varför ska du bli igångsatt?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-07-13 10:27:43 följande:

Hej på er i tråden!

Har ju bara hängt i juli-tråden men kul att sosozo skrivit :). Känns avlägset den där första tiden av graviditeten.

Jag har bf imorgon men kommer säkert gå över en vecka som tidigare. Igår hade jag värkar i flera timmar efter färdknäpp, trodde det var dags att ringa in. Men icke! Idag känns det lugnt i magen igen. Men spännande att få en föraning.

Hur går det för er andra?

Wow BF imorn! Tänk att vi snart är i mål ändå! Så coolt. Hoppas värkarna håller i sig snart för dig och det blir på riktigt. Ska du föda på SÖS eller hur var det?
  • TroOchTvivel

Hej! Jag har åtta dagar kvar till BF och har inte känt några som helst tecken på att det skulle vara på gång. Men igår hos bm fick jag veta att han i alla fall är fixerad nu, så det är ju ett framsteg. Känns helt okej att vara gravid fortfarande eftersom jag mår bra, men hoppas att han kommer runt BF. Längtar mycket nu!

• narie24
    Sosozo skrev 2017-07-13 17:15:54 följande:

Wow BF imorn! Tänk att vi snart är i mål ändå! Så coolt. Hoppas värkarna håller i sig snart för dig och det blir på riktigt. Ska du föda på SÖS eller hur var det?

Ja tanken är att ja ska föda på SöS. Kommer ringa dit först och hoppas att de har plats.
  • Florpan10
    narie24 skrev 2017-07-13 14:18:05 följande:

Varför ska du bli igångsatt?

Allvarlig havandeskapsförgiftning förra graviditet och då klara sig inte dottern så det är dels psykiskt, risk för havandeskapsförgiftning igen plus massa andra faktorer då jag nu slutat med vissa mediciner för att undvika vissa komplikationer vid förlossning, vill inte gå förlänge utan så allt brakar loss igen :( därför jag gjort flödesmätningar osv var tredje vecka typ då dem tyder på förändringar tyvärr. Varit ett jäkla spring till bm varje vecka för att hålla koll på blt o urin. Skönt med full koll men det tär på en också, hehe...

Längtar efter bebis nu <3
  • Hmlan
    Sosozo skrev 2017-07-13 09:14:16 följande:

Hallå i tråden! Hur mår ni?

För två veckor sedan kom min lilla dotter med planerat snitt på Danderyd det gick fint och det känns så lyxigt att ha henne på utsidan!

Grattis till er bebis! Vi har också fått vår, ca 2 veckor tidigare än beräknat. Vi mår bättre än förväntat såhär efteråt ????
  • Sosozo
    Hmlan skrev 2017-07-14 04:15:05 följande:

Grattis till er bebis! Vi har också fått vår, ca 2 veckor tidigare än beräknat. Vi mår bättre än förväntat såhär efteråt ????

Coolt! Grattis ni med! Har ni kommit hem osv?
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm