• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Hmlan
    Ise skrev 2017-03-08 16:15:57 följande:

Jag har bara gått upp 2 kg sedan jag plussade så man måste nog inte ha gått upp jättemycket. De säger ju att bebisen tar det den behöver i första hand  :) Min moster gick tom ner i vikt hela sin graviditet även fast hon åt mer än vanligt (hon hade iofs rätt mycket att ta av men det "omplacerade" väl sig på något vis :) Huvudsaken är väl att bebisen växer och det kollar ju BM när man är där.

Ja bebisen har det nog bra, är mer orolig för att jag kommer gå ner mycket i vikt efter förlossningen som jag gjorde sist. Är underviktig trots graviditeten så viktnedgång är läskigt och amning hjälper ju inte men har fått näringsdrycker utskrivet så något vettigt går ner när jag inte äter så bra. Kan inte göra så mycket mer men hoppas tjocka till mig lite så det finns att ta av.

Vad roligt med hus, narie24! Jo det kan bli lite knepigt med byte av skola och så men tror att det är värt det i slutändan om det sker en gång liksom. Man lär inte bo kvar i området tills barnen är vuxna ändå om det inte känns helt 100. Vi siktar också in oss på hus men det kommer senare, behöver plugga färdigt först!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-08 19:56:33 följande:

Alltså jag känner att alla symptom blivit starkare igen. Molvärk, ömma bröst, flytningar, värkande höft, lätt illamående, hunger, trötthet zzzz...

Och sen lite halsbränna på det, och så gallan som känns av och till.

Ändå kan jag ta det. Det här är ju sista gången och jag njuter av att känna lillan röra sig där inne mest hela tiden. Får se vad jag säger om

några veckor hehe.

Vi kollar lite på hus, men då måste vi flytta en bra bit härifrån. Sonen börjar f-klass så det skulle vara bra om man tajmade det med augusti. Men dottern börjar tvåan och vill inte lämna kompisarna. Finns väl knappats några femmor häromkring och önskar en liten tomt att njuta av.

Samma här! Mkt trött och seg. Men känns bra ändå. Jag har alltid haft en dröm om tre barn men inte tagit det för givet på något vis. Nu känns det lyxigt och mysigt att vara gravid igen en sista gång och jag blir lycklig varje gång jag känner små sparkar och puffar

Min äldsta får byta skola nu när vi flyttar. Mitt i sista terminen. Men det är inte så mycket att göra åt. Vi måste ju ta smällen någon gång, tänker vi. Men visst är vi nervösa. Han är en känslig själ och inte alls förtjust i förändringar.
  • TroOchTvivel

Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.

• narie24

[quote=77483860][quote-nick]TroOchTvivel skrev 2017-03-09 18:42:22 följande:[/quote-nick]Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.[/quote

Åh jag har ingen aning! Vill att ungarna ska få uppleva ngt skoj i sommar men är rädd för att deras mamma kommer vara som svettig säl el vara nyförlöst. Vad orkar man med? Tar gärna emot tips på sånt man kan göra som inte är allt för jobbigt ;).

• Hmlan

Det känns tryggast att vara hemma och gå på museum, junibacken, ha picknick, grilla och liknande om det går med foglossning, tror det är en lagom nivå för oss. Däremot har vi bestämt oss för en riktig utlandssemester nästa år, med en ettåring blir det nog mysigt också så det får kompensera för denna sommar. Om man inte kör någon vinterresa istället?

Förra graviditeten reste vi i vecka 27 och det var toppen, men denna gång vågar jag inte åka någonstans alls.

• Ise

Vi kommer ju att åka till Mallis en vecka efter påsk, då är jag i vecka 27. Efter det kommer vi nog inte åka iväg sådär supermycket. Vi brukar vara ute med båten mycket och sova över på nån ö men det känns ju inte riktigt aktuellt i juli.. haha! Då vill jag nog vara på land!

Däremot har vi ett hur i Hälsingland där jag är uppvuxen som vi åker till rätt ofta, så eventuellt att vi tar oss iväg dit ialf en sväng i juni, men sen kommer jag hålla mig i stan! Min första är dessutom 2 veckor tidig så man vet aldrig.

Jag tänkte dock jobba hela juni ändå. Och sen gå på ledighet där efter midsommar någon gång.

• Newbie84

Jag tänkte jobba till förlossningen och sen ta ut semester. Vi har bokat en långresa i december så sommaren blir vi mestadels hemma och på västkusten.

• Ise
    Newbie84 skrev 2017-03-09 23:47:35 följande:

Jag tänkte jobba till förlossningen och sen ta ut semester. Vi har bokat en långresa i december så sommaren blir vi mestadels hemma och på västkusten.

Bara nyfiken - hur gör ni med bokningen när ni inte har något personnummer på bebisen ännu? Lägger bi bara till sen när den väl är född? Går det att göra utan problem?
  • Tokgurkan
    TroOchTvivel skrev 2017-03-09 18:42:22 följande:

Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.

Jag är beräknad 18 juli, vi blir nog hemma i sommar men har pratat om att ta en lite längre resa på vintern. Jag är sugen på att åka upp till landstället över midsommar och hälsa på svärfamiljen, det är så mysigt där men tror inte jag vågar det för det är ju ca 3 veckor innan BF och landstället är ca 5 timmar härifrån.. hmm svårt det där.
  • Ise

Idag var jag hos Barnmorskan för första gången sedan inskrivningen :)
    Mitt socker var lite lågt på 4,7 men det var förmodligen bara för att jag inte hunnit äta lunch innan.

Mitt Järnvärde tyckte hon var lågt även om det låg på samma som vid inskrivningen 112 - så ska fortsätta med järntabletterna.
    Får onda sammandragningar när jag "springer" för mycket/går för snabbt eller stressar i största allmänhet så nu får jag börja gå långsamt :P

Hjärtljuden låg på 143 och enligt min mammas teori (som aldrig någonsin felat) så är det en tjej :P Men det får vi se!

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm