• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Ise
    narie24 skrev 2017-02-23 14:12:51 följande:

Jag har varit så fokuserad på RUL och nu när det är klart känns det så lååångt till nästa. Har inga fler ul inplanerade men då min förra vägde 4500 gr så lär det bli ett tillväxtultraljud om x antal veckor.

V 28-30 kan ju vara bra att sikta mot nu. Och våren!!

Det var en stadig bebis :) Tror de att nästa kommer bli lika stor?
  • narie24
    Ise skrev 2017-02-23 14:32:49 följande:

Det var en stadig bebis :) Tror de att nästa kommer bli lika stor?

Det kan man inte veta nu. Blir väl senare runt v 30 eller så som man ens kan börja fundera kring det. Ligger ju lite högt i socker så det kan ju bidra. Dottern vägde 3500 gr, sonen 4500 gr. Nu väntar vi ju en dotter så kanske är bra i den aspekten? Eller sånt kanske inte spelar roll?

Sen gick ju andra barnet lättare att föda så

vikten kanske inte spelade så stor roll. Även fast jag blev livrädd när de sa på sista ul att barnet skulle bli stort.
  • singato
    narie24 skrev 2017-02-23 06:03:19 följande:
    Ja!! Tack ????.

Vad är nästa "milstolpe" för er?

Härligt :)

Jag har också varit på RUL redan. Allt såg bra ut och bebis sparkar på därinne :) 

Min nästa milstolpe är nästa helg, när jag gått 22 fulla veckor. Har nämligen förstått det som att det är först från och med 22 fulla veckor som de sätter in åtgärder för att rädda bebis om det skulle sätta igång (I Stockholm. Det är olika i olika län). Även om det är väldigt mycket som kan gå fel så tidigt så känns det ändå tryggt att veta att de gör allt de kan från och med v. 22. 

Jag var sjukskriven för starka sammandragningar med risk för förtidsbörd under min förra graviditet (han kom dock på utsatt datum), och denna gång har sammandragningarna redan dragit igång, så jag kan inte låta bli att oroa mig lite för förtidig födsel. Hoppas såklart innerligt att bebis får stanna därinne fram till juli.

• _elins

Vi var på RUL förra veckan, och blev flyttade från 20/7 till 8/7, så vart tre intensiva dagar med tre veckobyten ????

Men allt såg bra ut och det var en livlig krabat där inne, däremot valde vi att inte kolla könet, så spänningen är på topp här hemma!

• Ise
    _elins skrev 2017-02-26 19:22:49 följande:

Vi var på RUL förra veckan, och blev flyttade från 20/7 till 8/7, så vart tre intensiva dagar med tre veckobyten ????

Men allt såg bra ut och det var en livlig krabat där inne, däremot valde vi att inte kolla könet, så spänningen är på topp här hemma!

Vi kollade inte heller och har inte gjort med storebrorsorna :) ska bli såååå spännande att se vem det är där inne :D
  • Sara88E

Får man hoppa in här? Bor i Haninge och är gravid med första, dock är vi beräknade till 2:a augusti.. Men går in i vecka 20 nästa vecka och då är det dags för RUL så datumet kan ju ändras :3 
    (Troligtvis blir det tidigare då de gånger datumet ändrats blivit tidigare och tidigare) 

• Ise
    Sara88E skrev 2017-02-27 16:30:38 följande:

Får man hoppa in här? Bor i Haninge och är gravid med första, dock är vi beräknade till 2:a augusti.. Men går in i vecka 20 nästa vecka och då är det dags för RUL så datumet kan ju ändras :3 

(Troligtvis blir det tidigare då de gånger datumet ändrats blivit tidigare och tidigare) 

Självklart! :) välkommen!
  • narie24

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

• Ise
    narie24 skrev 2017-02-28 18:38:44 följande:

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

Vad jobbigt med gallan :( hopps det går att få det bättre.

Jag känner mig så ful :P. Med killarnas graviditeter så strålade både hår och hud, nu är jag torr, extremt mycket acne, slitet och burrigt hår, och känner mig plufsig fast jag bara gått upp 2 kg hittills. Allmänt "ofräsch" liksom. Haha så kul ;) not.

Mammabyxorna jag haft förut är för stora men mina vanliga byxor är aningen för små. Så jag har typ ingenting att ha på mig.. och bara halvvägs!

Började dock träna igen i veckan för att förhoppningsvis få tillbakablick lite mer energi. För jag är ju trött också.

Men sen har jag börjat få så mycket flytningar :/ blä, så jobbigt. Och känner mig extremt "svullen" down under.

Underbart att vara gravid.
  • narie24
    Ise skrev 2017-02-28 19:58:06 följande:

Vad jobbigt med gallan :( hopps det går att få det bättre.

Jag känner mig så ful :P. Med killarnas graviditeter så strålade både hår och hud, nu är jag torr, extremt mycket acne, slitet och burrigt hår, och känner mig plufsig fast jag bara gått upp 2 kg hittills. Allmänt "ofräsch" liksom. Haha så kul ;) not.

Mammabyxorna jag haft förut är för stora men mina vanliga byxor är aningen för små. Så jag har typ ingenting att ha på mig.. och bara halvvägs!

Började dock träna igen i veckan för att förhoppningsvis få tillbakablick lite mer energi. För jag är ju trött också.

Men sen har jag börjat få så mycket flytningar :/ blä, så jobbigt. Och känner mig extremt "svullen" down under.

Underbart att vara gravid.

Ja visst känner man sig "het"?!
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm