• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-05 14:01:10 följande:

Jag mår ok men har inte förberett så mycket inför ankomsten. Nu har vi ett rum till bebisen men det är fyllt av flyttkartonger och skräp. Prioriterar de stora barnens rum. Så en vagn och en spjälsäng och lite kläder, det är allt vi har. Jag har typ helt glömt vad man behöver till en bebis första tiden.. blöjor, bh-inlägg typ?.

Haha har typ också glömt. Skrev listor över sånt som behöver köpas. Och har glömt massor känns det som ;). Sen kan det ju bli annorlunda den här gången. Till bebisen behövs ju typ bara kläder, blöjor och rumpsalva. Mer grejer kring amningen antar jag. Fick använda sådana där "bröstvärmare" båda ggrna för att stäva mjölkstockning, inte säkert att det blir så nu. Många grejer får man nog avvakta med.
  • narie24
    Tokgurkan skrev 2017-04-05 15:02:28 följande:

Hur mycket kläder ska man egentligen köpa i storlek 50 och 56? Tänker på bodys, pyjamaser och byxor typ. Ni som har barn sen innan, hur mycket har ni upplevt att det har behövts i dom storlekarna? Vill inte köpa för mycket men inte för lite heller :-P

Och här var det olika. Med dottern (normalstor 3,5 kg använde vi 50 ngn vecka), men sonen (4,5 kg) gick vi direkt på 56. Så nu vet jag inte. Kanske enstaka i 50, mer i 56.
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-04-05 15:02:28 följande:

Hur mycket kläder ska man egentligen köpa i storlek 50 och 56? Tänker på bodys, pyjamaser och byxor typ. Ni som har barn sen innan, hur mycket har ni upplevt att det har behövts i dom storlekarna? Vill inte köpa för mycket men inte för lite heller :-P

Jag körde 50/56 i någon vecka med båda tidigare, de vägde 3300 båda två, men de växte ur fort som tusan. Har några plagg sparade och några nya i minsta storlekarna. Men har köpt rätt mkt 62 och 68 med.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-04-06 06:05:11 följande:

Haha har typ också glömt. Skrev listor över sånt som behöver köpas. Och har glömt massor känns det som ;). Sen kan det ju bli annorlunda den här gången. Till bebisen behövs ju typ bara kläder, blöjor och rumpsalva. Mer grejer kring amningen antar jag. Fick använda sådana där "bröstvärmare" båda ggrna för att stäva mjölkstockning, inte säkert att det blir så nu. Många grejer får man nog avvakta med.

Just ja.. de där värmegrejerna. Ja något för amning ka ske man ska skaffa. Och blöjor. Och flaska + ersättning, vi kommer varva så att mannen kan vara med och mata. Han är noga med det och jag gillar det. Och kanske ett sånthär babynest. Om det kan funka. Båda killarna har typ sovit i min armhåla och haft en tutte som napp. Men vore ju skönt att slippa. :/)
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-06 20:47:18 följande:

Just ja.. de där värmegrejerna. Ja något för amning ka ske man ska skaffa. Och blöjor. Och flaska + ersättning, vi kommer varva så att mannen kan vara med och mata. Han är noga med det och jag gillar det. Och kanske ett sånthär babynest. Om det kan funka. Båda killarna har typ sovit i min armhåla och haft en tutte som napp. Men vore ju skönt att slippa. :/)

Ett babynest vill jag ockdå ha. Eller typ en mjuklift man kan lyfta runt bebben i.

Kommer prova att bara amma till en början men är helt öppen för att börja med flaska också efter ett tag. Med andra barnet var det så bra när vi kunde turas om, och dela ansvaret för alla barn. Kommer antagligen känna likadant den här gången.
  • Ise

Med mitt senaste barn så fullkomligt vägrade han allt vad napp och flaska hette. Det gick verkligen inte alls. (Tro mig vi försökte ALLT) så pappan kunde inte mata öht även fast han väldigt gärna ville. :( och det resulterade i att jag inte kunde lämna bort bebisen alls. Första halvåret var jag ifrån honom som längst i ca 30 min något enstaka tillfälle. Mysigt till en början men sen höll jag på bli tokig! Så jsg hoppas verkligen att denna lilla både vill amma och äta från flaska. Med 3 kids tror jag att jag kommer behöva lite tid ensam då och då...

• Tokgurkan

Av era svar att döma så ska jag nog inte köpa så mycket 50 och 56 mer, har redan köpt en del i dom storlekarna. Så får koncentrera mig på lite större storlekar nu tycker det är så himla roligt att köpa bebiskläder så det blir ju lätt för mycket haha.

• Ise
    Tokgurkan skrev 2017-04-07 10:51:26 följande:

Av era svar att döma så ska jag nog inte köpa så mycket 50 och 56 mer, har redan köpt en del i dom storlekarna. Så får koncentrera mig på lite större storlekar nu tycker det är så himla roligt att köpa bebiskläder så det blir ju lätt för mycket haha.

I Know det är fantastiskt roligt! :)
  • Ise

Hej tjejer! Hoppas ni alla mår bra trots allt det hemska som hänt! Själv fastnade jag mitt i kaoset då jag var på väg hem från jobbet men allt gick bra. Fick en lång promenad hem och sen har vi bara myst med familjen hela helgen <3
    Helt otroligt! Men vilken kärlek alla visat efteråt, det gör en varm i själen.

narie24 skrev 2017-04-04 19:06:07 följande:

Hello damer! Hur har era sf-mått sett ut än så länge? Mitt låg på 28 cm nu i v 25+, tydligen över kurvan. Så nu ska jag göra en ny glukosbelastning och tillväxtultraljud.

Jag var hos BM igår och mitt SF-mått var på 24,5. Är i vecka 26 (25+2). Hon sa inget om det utan det verkade vara "som det ska vara". hjärtljuden låg på 141, förra gången låg de på 143. Kollade inget annat, varken socker, vikt, protein eller järn. Ska tillbaka om en månad igen så det rullar liksom på.

• Sosozo

Jag var hos bm i måndags. Sf 29 och v 29. Verkade inte vara något utöver det normala, fick se på en kurva och jag låg någonstans mitt i.

Ja vad sjukt det var allting i fredags. Det gick bra med oss med men var obehagligt. Spenderade också helgen med familjen nära.

I övrigt så rullar det på. Jag kan ibland få någon sorts insikt om att jag faktiskt ska få en bebis och då längtar jag något så vansinnigt! Men oftast känns det bara som att det är så långt kvar av graviditeten att det känns abstrakt. Trots stor mage och alla krämpor.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm