• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Hmlan
    Starseed skrev 2017-05-06 21:52:39 följande:

Hejsan allihopa!

Vecka 30 igår, jag har kännt mig på topp ända sen vecka 11 då illamåendet pch hormonsvängarna gick över.. men idag var INTE rolig. Har gråtit om vartannat och kännt mig så ledsen och tvivlar på allt.. De säger på appen att bebisen växer så fort nu och att det gör att vi producerar extra mkt hormoner.. Har någon annan varit med om så tvära kast i humöret?

Jag har annars mått suuuuuperbra pch varit lycklig mest hela tiden..

Kram på er!

Jag har också galna humörsvängningar så mig vill man inte leva med nu Det varvas ju med dåligt samvete och ångest över humöret/attityden så det är extra jobbigt. Hade precis likadant förra graviditeten men hade glömt att det var såhär illa. Sist höll jag bara ut och det är min plan nu med. Allt blev bra efter förlossningen men det som hängde kvar var den dåliga självkänslan över att jag känt mig dum och hemsk så länge. Börjar känna det nu med och när min man är fin mot mig undrar jag hur han kan älska mig, att jag inte förtjänar det liksom.

I alla fall, jag kan relatera till hur du känner, det är superjobbigt! Jag försöker passa på att kompensera och tanka kärlek när jag väl mår bra, det känns lite lättare då när det tuffa kommer igen
  • Sosozo

Nu har jag fått tid för snitt gått igenom alla steg. Tis efter midsommar kommer hon! 6 veckor kvar!

Däremot hände en ganska konstig grej dagen efter vi varit på snittsnack på Danderyd. Jag hade ett ul (moderkakan satt för nära öppningen på rul så fick ett till för att kolla att den flyttat sig). Allt såg bra ut med bebben och moderkakan, men bm upptäckte ett stort myom (muskelknuta) på baksidan av livmoderns som ser ut att blocka utgången ist! Hon sa "ja, om det är så, så ska inte en vaginal förlossning sätta igång. För det här syns ju inte från utsidan. Så vad som händer isf är att förlossningen startar, allt verkar rätt med värkar osv, men bebisen kommer inte ut. Ingen kommer förstå varför. Så då fortsätter men bara tills bebisen blir i för dåligt skick och man måste göra ett akut snitt. Så ut kommer barnet iaf, men det är värre för mamman. Blir ju en mycket långdragen och smärtsam process till ingen nytta" (hon visste inte att jag redan bestämt mig för snitt).

Alltså, precis den risken som gör att jag ville välja snitt från första början! Hon beskrev min mardrömsförlossning. Puh, tur en slipper det iaf!

Ska på en till undersökning och göra ul för att få veta mer om myomet.

• Ise
    Sosozo skrev 2017-05-14 12:58:53 följande:

Nu har jag fått tid för snitt gått igenom alla steg. Tis efter midsommar kommer hon! 6 veckor kvar!

Däremot hände en ganska konstig grej dagen efter vi varit på snittsnack på Danderyd. Jag hade ett ul (moderkakan satt för nära öppningen på rul så fick ett till för att kolla att den flyttat sig). Allt såg bra ut med bebben och moderkakan, men bm upptäckte ett stort myom (muskelknuta) på baksidan av livmoderns som ser ut att blocka utgången ist! Hon sa "ja, om det är så, så ska inte en vaginal förlossning sätta igång. För det här syns ju inte från utsidan. Så vad som händer isf är att förlossningen startar, allt verkar rätt med värkar osv, men bebisen kommer inte ut. Ingen kommer förstå varför. Så då fortsätter men bara tills bebisen blir i för dåligt skick och man måste göra ett akut snitt. Så ut kommer barnet iaf, men det är värre för mamman. Blir ju en mycket långdragen och smärtsam process till ingen nytta" (hon visste inte att jag redan bestämt mig för snitt).

Alltså, precis den risken som gör att jag ville välja snitt från första början! Hon beskrev min mardrömsförlossning. Puh, tur en slipper det iaf!

Ska på en till undersökning och göra ul för att få veta mer om myomet.

Har varit lite frånvarande igen men läste ikapp lite nu.

Vad skönt att du fått en dag nu! och vilken TUR att de hittade den där muskelknutan! Vad härligt för dig ändå att veta exakt dag för födsel. Själv hoppas jag bara på att slippa gå över tiden :)

Min mage växer sig större och större, hade tagit ett ordentligt hopp upp på kurvan sist jag var hos BM. Bebisen låg vänd med huvudet neråt och hade Nästan fixerat sig, har haft massor av ilningar i muffen som strålat/stickts så förmodligen därför. Den ligger verkligen väldigt långt ner nu. Sparkar som tusan och håller mig vaken med smärta och mys :)

Allt är på plats hemma för ankomst - förutom att vi behöver köpa en ny bil.... vilket känns lite jobbigt men det funkar inte med den vi har. 2 bakåtvända stolar och en kudde får helt enkelt inte plats! Så vi ska köpa 7-sitsig måste bara få vår såld först... så det är projektet just nu.

Jag har tagit semesterdagar + att det är ju en hel del klämdagar/lediga dagar nu på vårkanten så jag jobbar bara 20 dagar till innan jag går på "ledigt" känns otroligt skönt! Nedräkningen har startat på riktigt :)

Min yngsta har hunnit fylla 2 år och i övrigt njuter jag av att sommaren är på ingång på riktigt :)

Hur mår ni andra!!??
  • Ise

Hej Tjejer!

Hur går det för alla!? Har det börjat komma några bebisar ännu? ;)
    Snart snart är de äntligen ute!!

• Sosozo
    Ise skrev 2017-05-24 10:59:13 följande:

Har varit lite frånvarande igen men läste ikapp lite nu.

Vad skönt att du fått en dag nu! och vilken TUR att de hittade den där muskelknutan! Vad härligt för dig ändå att veta exakt dag för födsel. Själv hoppas jag bara på att slippa gå över tiden :)

Min mage växer sig större och större, hade tagit ett ordentligt hopp upp på kurvan sist jag var hos BM. Bebisen låg vänd med huvudet neråt och hade Nästan fixerat sig, har haft massor av ilningar i muffen som strålat/stickts så förmodligen därför. Den ligger verkligen väldigt långt ner nu. Sparkar som tusan och håller mig vaken med smärta och mys :)

Allt är på plats hemma för ankomst - förutom att vi behöver köpa en ny bil.... vilket känns lite jobbigt men det funkar inte med den vi har. 2 bakåtvända stolar och en kudde får helt enkelt inte plats! Så vi ska köpa 7-sitsig måste bara få vår såld först... så det är projektet just nu.

Jag har tagit semesterdagar + att det är ju en hel del klämdagar/lediga dagar nu på vårkanten så jag jobbar bara 20 dagar till innan jag går på "ledigt" känns otroligt skönt! Nedräkningen har startat på riktigt :)

Min yngsta har hunnit fylla 2 år och i övrigt njuter jag av att sommaren är på ingång på riktigt :)

Hur mår ni andra!!??

Ja, jätteskönt att ha fått en tid! 18 dagar kvar till den dagen så nu räknar man ned! Börjar bli lite nervös i för snittet dock! Det kommer ju gå snabbare än en vaginal görlossning, man går direkt på huvudeventet då att säga. Men tänker att jag kommer vara mer klar i huvudet och kanske oroa mig över just det där med skärandet när det väl händer.
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-06-09 10:28:45 följande:

Hej Tjejer!

Hur går det för alla!? Har det börjat komma några bebisar ännu? ;)

Snart snart är de äntligen ute!!

Ja tänk att vi tagit oss så här långt! Coolt! Jag är ok. Krämpor som sur mage, obekväma nätter, sammandragningar osv har jag men hankar mig fram utan större problem dag för dag. Räknar ned. Äter glass.

Hur mår du?
  • Hmlan

Blir spännande att få höra lite förlossningsberättelser och erfarenheter av bebisar snart! Jag har gått upp lite i arbetstid, tycker att min foglossning blivit bättre av att röra på mig, trots att det är samma rörelser som tidigare varit tortyr. Skumt.

Var det någon som gick på vattengympan på Hälsopoolen förresten? Det var sista tillfället i veckan nämligen, tyckte att det funkade så bra så det är lite synd. I övrigt har jag en del smärtsamma sammandragningar, men övar på dyktekniken, är det någon mer som tänkt prova den under förlossningen?

Här är vi färdiga med alla inköp iaf, från bindor och alvedon (eftervärkar, hjälp) till vagn och babykläder! Inte redo mentalt för en bebis än dock men det är flera veckor kvar, känner ni andra kanske att det räcker nu?

• Sosozo
    Hmlan skrev 2017-06-10 20:27:18 följande:

Blir spännande att få höra lite förlossningsberättelser och erfarenheter av bebisar snart! Jag har gått upp lite i arbetstid, tycker att min foglossning blivit bättre av att röra på mig, trots att det är samma rörelser som tidigare varit tortyr. Skumt.

Var det någon som gick på vattengympan på Hälsopoolen förresten? Det var sista tillfället i veckan nämligen, tyckte att det funkade så bra så det är lite synd. I övrigt har jag en del smärtsamma sammandragningar, men övar på dyktekniken, är det någon mer som tänkt prova den under förlossningen?

Här är vi färdiga med alla inköp iaf, från bindor och alvedon (eftervärkar, hjälp) till vagn och babykläder! Inte redo mentalt för en bebis än dock men det är flera veckor kvar, känner ni andra kanske att det räcker nu?

Vad skönt att vara klar med alla förberedelser! Låter jättebra!

Jag har en del fix kvar. Har packat en BB-väska som faktiskt står färdigt, men det andra går det långsamt med.

Jag tycker absolut att det räcker. Men vill ändå gärna att bebisen håller sig inne till det planerade snittet (17 dagar kvar) då jag inte vill göra det akut om jag får välja.

Jag har inte provat dyktänket men har hört att det är väldigt bra!
  • Hmlan
    Sosozo skrev 2017-06-10 21:57:42 följande:

Vad skönt att vara klar med alla förberedelser! Låter jättebra!

Jag har en del fix kvar. Har packat en BB-väska som faktiskt står färdigt, men det andra går det långsamt med.

Jag tycker absolut att det räcker. Men vill ändå gärna att bebisen håller sig inne till det planerade snittet (17 dagar kvar) då jag inte vill göra det akut om jag får välja.

Jag har inte provat dyktänket men har hört att det är väldigt bra!

Ja en BB-väska ska man ju ha, och kanske en skriven förlossningsplan. Det hade jag missat!

Men du är beräknad efter det datumet ändå? Förstår känslan, man kan ju längta länge utan att för den delen önska en prematurfödd. Skönt att du fick det beviljat, så är den delen klar i alla fall. Ett slutdatum blir det ju. Vad händer om värkar sätts igång eller vattnet går innan, får du ditt snitt i alla fall?
  • Preet90

Hej tjejer!

Jag är i vecka 35 nu och tiden går så fort! :)

Har köpt amningsbhar och några toppar :), ska packa bb väskan om 2 veckor! Ska bli super kul att få läsa om allas förlossningar snart :)

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm