Sosozo skrev 2017-05-14 12:58:53 följande:
Nu har jag fått tid för snitt
gått igenom alla steg. Tis efter midsommar kommer hon! 6 veckor kvar!
Däremot hände en ganska konstig grej dagen efter vi varit på snittsnack på Danderyd. Jag hade ett ul (moderkakan satt för nära öppningen på rul så fick ett till för att kolla att den flyttat sig). Allt såg bra ut med bebben och moderkakan, men bm upptäckte ett stort myom (muskelknuta) på baksidan av livmoderns som ser ut att blocka utgången ist! Hon sa "ja, om det är så, så ska inte en vaginal förlossning sätta igång. För det här syns ju inte från utsidan. Så vad som händer isf är att förlossningen startar, allt verkar rätt med värkar osv, men bebisen kommer inte ut. Ingen kommer förstå varför. Så då fortsätter men bara tills bebisen blir i för dåligt skick och man måste göra ett akut snitt. Så ut kommer barnet iaf, men det är värre för mamman. Blir ju en mycket långdragen och smärtsam process till ingen nytta" (hon visste inte att jag redan bestämt mig för snitt).
Alltså, precis den risken som gör att jag ville välja snitt från första början! Hon beskrev min mardrömsförlossning. Puh, tur en slipper det iaf!
Ska på en till undersökning och göra ul för att få veta mer om myomet.
Har varit lite frånvarande igen men läste ikapp lite nu.
Vad skönt att du fått en dag nu! och vilken TUR att de hittade den där muskelknutan! Vad härligt för dig ändå att veta exakt dag för födsel. Själv hoppas jag bara på att slippa gå över tiden :)
Min mage växer sig större och större, hade tagit ett ordentligt hopp upp på kurvan sist jag var hos BM. Bebisen låg vänd med huvudet neråt och hade Nästan fixerat sig, har haft massor av ilningar i muffen som strålat/stickts så förmodligen därför. Den ligger verkligen väldigt långt ner nu. Sparkar som tusan och håller mig vaken med smärta och mys :)
Allt är på plats hemma för ankomst - förutom att vi behöver köpa en ny bil.... vilket känns lite jobbigt men det funkar inte med den vi har. 2 bakåtvända stolar och en kudde får helt enkelt inte plats! Så vi ska köpa 7-sitsig måste bara få vår såld först... så det är projektet just nu.
Jag har tagit semesterdagar + att det är ju en hel del klämdagar/lediga dagar nu på vårkanten så jag jobbar bara 20 dagar till innan jag går på "ledigt" känns otroligt skönt! Nedräkningen har startat på riktigt :)
Min yngsta har hunnit fylla 2 år och i övrigt njuter jag av att sommaren är på ingång på riktigt :)
Hur mår ni andra!!??