• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo

Hur mår ni? Nu när vi är mer eller mindre höggravida allihop

Jag är redigt trött på kvällarna. 3 v kvar sv jobb, sedan 4 v vilaaaaa!

• Ise
    Sosozo skrev 2017-05-04 11:26:23 följande:

Hur mår ni? Nu när vi är mer eller mindre höggravida allihop

Jag är redigt trött på kvällarna. 3 v kvar sv jobb, sedan 4 v vilaaaaa!

Jag mår förvånansvärt bra ff, men är tröttare än jag minns att jag varit de övriga graviditeterna (med första var jag ute och sprang till 2 veckor innan FL, det skulle aldrig någonsin hända nu. haha) jag går in i vecka 30 på lördag så snart bara ungefär 10 lååååånga veckor kvar :P Känns som en evighet trots att tiden samtidigt går väldigt fort.
    Men har mycket inplanerat nu i maj/juni för att fördriva tiden lite. största storebror är väldigt exalterad så det känns kul.

Jag bor ju i Sköndal, fick igår veta att vårt BVC ska lägga ner.. skittråkigt då det ligger väldigt nära och jag har gått där med de två andra. Så nu måste jag hitta ett nytt. Vart går ni? är det bra där?
  • narie24

Hej på er!

Hur går det för er alla?

Själv har jag legat vaken sen halv sex, vaknat o inte kunnat somna om. Känns trångt och obehagligt i magen.

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-06 06:22:33 följande:

Hej på er!

Hur går det för er alla?

Själv har jag legat vaken sen halv sex, vaknat o inte kunnat somna om. Känns trångt och obehagligt i magen.

Vaknade också kl 6 idag! Brukar vara så trött på mornarna ju! Men har alla ungar i sängen också. En på vardera sida och en i magen, haha! Mannen var ute på en spelning igår.

Jag funderar tätt mkt på mitt läkarbesök på tisdag på Danderyd. Vad de kommer säga. Om set blir bråkigt. Om jag får mitt snitt beviljat osv. Hoppas inte.

Narie, hur går det med magen/ gallan?
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-05-06 06:51:04 följande:

Vaknade också kl 6 idag! Brukar vara så trött på mornarna ju! Men har alla ungar i sängen också. En på vardera sida och en i magen, haha! Mannen var ute på en spelning igår.

Jag funderar tätt mkt på mitt läkarbesök på tisdag på Danderyd. Vad de kommer säga. Om set blir bråkigt. Om jag får mitt snitt beviljat osv. Hoppas inte.

Narie, hur går det med magen/ gallan?

Håller tummarna att det går bra för dig på tisdag!

Nja, vaknar fortf ett gäng ggr varje natt av att det gör ont :(. Börjar bli lite sliten nu faktiskt. Ska till läkaren på onsdag, får se vad hen säger. Höfterna håller på o lägger ner också....

Jobbar du fortf heltid?

Suck, höll på att somna om strax innan sju men då kom sonen tassandes. Funkar med lite gos också ;)
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-06 07:09:23 följande:

Håller tummarna att det går bra för dig på tisdag!

Nja, vaknar fortf ett gäng ggr varje natt av att det gör ont :(. Börjar bli lite sliten nu faktiskt. Ska till läkaren på onsdag, får se vad hen säger. Höfterna håller på o lägger ner också....

Jobbar du fortf heltid?

Suck, höll på att somna om strax innan sju men då kom sonen tassandes. Funkar med lite gos också ;)

Ja, jobbar heltid. Och har med mig yngsta sonen som jag kännt och jämtar varje dag på dagis, han bytte inte när vi flyttade och dagis ligger nära mitt jobb. Ersättningsbussarna för tvärbanan är SÅ dryga. Ofta får man stå. Så jag har tröttnat rejält. Bestämt mig för att gå på fl tidigare än jag först tänkt. Släpper jobbet mentalt mer och mer för varje dag. Sånt dom kändes viktigt tidigare känns helt oviktigt nu. 2,5 v kvar sen ska jag ta det lugnt och fixa inför bebisen!

Hur går det med ditt jobb som ändå är så fysiskt? Planerar du fortfarande att köra terminen ut?
  • Starseed

Hejsan allihopa!

Vecka 30 igår, jag har kännt mig på topp ända sen vecka 11 då illamåendet pch hormonsvängarna gick över.. men idag var INTE rolig. Har gråtit om vartannat och kännt mig så ledsen och tvivlar på allt.. De säger på appen att bebisen växer så fort nu och att det gör att vi producerar extra mkt hormoner.. Har någon annan varit med om så tvära kast i humöret?

Jag har annars mått suuuuuperbra pch varit lycklig mest hela tiden..

Kram på er!

• narie24
    Sosozo skrev 2017-05-06 07:28:50 följande:

Ja, jobbar heltid. Och har med mig yngsta sonen som jag kännt och jämtar varje dag på dagis, han bytte inte när vi flyttade och dagis ligger nära mitt jobb. Ersättningsbussarna för tvärbanan är SÅ dryga. Ofta får man stå. Så jag har tröttnat rejält. Bestämt mig för att gå på fl tidigare än jag först tänkt. Släpper jobbet mentalt mer och mer för varje dag. Sånt dom kändes viktigt tidigare känns helt oviktigt nu. 2,5 v kvar sen ska jag ta det lugnt och fixa inför bebisen!

Hur går det med ditt jobb som ändå är så fysiskt? Planerar du fortfarande att köra terminen ut?

2,5 vecka låter ju helt underbart! Har du några planer för vad du ska göra?

Min plan är fortfarande att arbeta terminen ut. Förra veckan tänkte jag att jag kanske ska fortsätta lite till. Vill helst inte plocka en massa föräldradagar redan. Men efter den här veckan har jag sackat ihop och känner att jag inte gör ett bra jobb. Orkar inte vara till fots hela dagarna. Försöker sitta så mkt som möjligt men det är svårt med 6-7 åringar ;). De eftermiddagar jag har möten el planering är det lite bättre. Då får man ju sitta lite hehe.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-05-08 20:08:40 följande:

2,5 vecka låter ju helt underbart! Har du några planer för vad du ska göra?

Min plan är fortfarande att arbeta terminen ut. Förra veckan tänkte jag att jag kanske ska fortsätta lite till. Vill helst inte plocka en massa föräldradagar redan. Men efter den här veckan har jag sackat ihop och känner att jag inte gör ett bra jobb. Orkar inte vara till fots hela dagarna. Försöker sitta så mkt som möjligt men det är svårt med 6-7 åringar ;). De eftermiddagar jag har möten el planering är det lite bättre. Då får man ju sitta lite hehe.

Ja, jag tänker börja med att sjukanmäla mig i 2 v. Så får jobbet stå för den tiden. Efter det behöver jag ta ut ca en vecka fl, sedan börjar sommarlovet och då "jobbar" jag igen. Så min riktiga föräldraledighet blir from mitten på augusti. Fast min sista dag blir eg dagen innan Kristi himmelsfärd

Förstår verkligen att det är jobbigt att vara på benen så mycket! Måste ta på krafterna och kroppen. Jag får smärtsamma sammandragningar om jag hår typ 300 m. Så försöker hålla mig lugn. Kan du få gravidpenning kanske?
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm