Ise skrev 2017-03-26 19:23:45 följande:
Jag är trött hela tiden. Heeeela tiden. Men det beror nog mest på sömnbrist. Barnen sover väldigt dåligt och vaknar absolut senast kl 5 VARJE morgon och har alltid gjort. Kan inte minnas en morgon jag sovit längre än kl 6.
Sen bråkar de mycket och efter att nu vabbat och sen varit hemma sjuk med båda i över en vecka ska det bli väldigt skönt att jobba imorgon!!!
Mitt hår är så torrt så torrt och jag har fått finnar precis överallt i hela ansiktet :( med killarnas graviditeter var det precis tvärtom! Hade strålande hy och tjockt fint hår. Så funderar mer och mer på om det inte är en lillasyster där inne. Hade sån mörk rand över hela magen med killarna också men ingen alls nu. Så lite olikt sig är det allt.
Ni som inte väntar er första - har ni märkt någon skillnad på grav jämfört med första?
Jag minns inte så mycket från min första graviditet, förutom att jag spydde mkt på mornarna under första trimestern. Samma med graviditet nr två. Spydde på mornarna, men det var också min jobbigaste graviditet. Hade en ettåring hemma, hade nyss börjat på nytt, krävande jobb och jobbade heltid och min man hade hoppat in i en uppstart av ett företag. Extremt slitigt och stressigt och blev sjukskriven i femte månaden pga det. Var jobbigt, sängliggande ofta pga migrän och högt blodtryck.
Den här graviditeten är också annorlunda. Har knappt spytt men ändå mått mer illa. Förlamande illa första trimestern, dygnet runt! Men är i övrigt lyhörd mot min kropp. Vilar mkt och mannen ställer upp till 110% med hem och barn. Så har det eg rätt skönt på så vid. Har fortfarande migrän ibland men det går att hantera. Mest drygt att vara så trött hela tiden.
Två pojkar har jag, och väntar flicka nu. För tillfället är hyn och håret i rätt bra skick. Största skillnaden mellan mående med pojkarna och flicka är illamåendet.