• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-03-26 19:23:45 följande:

Jag är trött hela tiden. Heeeela tiden. Men det beror nog mest på sömnbrist. Barnen sover väldigt dåligt och vaknar absolut senast kl 5 VARJE morgon och har alltid gjort. Kan inte minnas en morgon jag sovit längre än kl 6.

Sen bråkar de mycket och efter att nu vabbat och sen varit hemma sjuk med båda i över en vecka ska det bli väldigt skönt att jobba imorgon!!!

Mitt hår är så torrt så torrt och jag har fått finnar precis överallt i hela ansiktet :( med killarnas graviditeter var det precis tvärtom! Hade strålande hy och tjockt fint hår. Så funderar mer och mer på om det inte är en lillasyster där inne. Hade sån mörk rand över hela magen med killarna också men ingen alls nu. Så lite olikt sig är det allt.

Ni som inte väntar er första - har ni märkt någon skillnad på grav jämfört med första?

Jag minns inte så mycket från min första graviditet, förutom att jag spydde mkt på mornarna under första trimestern. Samma med graviditet nr två. Spydde på mornarna, men det var också min jobbigaste graviditet. Hade en ettåring hemma, hade nyss börjat på nytt, krävande jobb och jobbade heltid och min man hade hoppat in i en uppstart av ett företag. Extremt slitigt och stressigt och blev sjukskriven i femte månaden pga det. Var jobbigt, sängliggande ofta pga migrän och högt blodtryck.

Den här graviditeten är också annorlunda. Har knappt spytt men ändå mått mer illa. Förlamande illa första trimestern, dygnet runt! Men är i övrigt lyhörd mot min kropp. Vilar mkt och mannen ställer upp till 110% med hem och barn. Så har det eg rätt skönt på så vid. Har fortfarande migrän ibland men det går att hantera. Mest drygt att vara så trött hela tiden.

Två pojkar har jag, och väntar flicka nu. För tillfället är hyn och håret i rätt bra skick. Största skillnaden mellan mående med pojkarna och flicka är illamåendet.
  • narie24

Ngn mer än jag som fått dille på att läsa förlossningsberättelser på nätet? Kommer ju ihåg mina egna hyfsat men många minnen väcks när jag läser andras. Det är med skräckblandad förtjusning man sakta börjar minnas.

• Ise
    narie24 skrev 2017-03-30 16:25:37 följande:

Ngn mer än jag som fått dille på att läsa förlossningsberättelser på nätet? Kommer ju ihåg mina egna hyfsat men många minnen väcks när jag läser andras. Det är med skräckblandad förtjusning man sakta börjar minnas.

Nej inte än :P kommer också ihåg mina väldigt bra. Jag är mest nyfiken på hur denna kommer skilja sig från de andra. Om den kommer gå superfort eller långsamt? Om det kommer göra ondare eller inte? :) så spänd! Älskar att föda det är ju verkligen världens coolaste grej!
  • narie24

Det är tur att hjärnan förtränger vissa bitar :). Vet att jag tappade kontrollen vid båda förlossningarna och skrek hysteriskt av smärta, men har ju glömt hur smärtan känns.

Jag hoppas ändå att denna förlossning blir som med andra barnet.

• Sosozo

Jag har inte läst om förlossningar i klassisk bemärkelse men läser på ganska mycket om snitt. Speciellt hur man sköter kroppen efteråt. Tycker det känns lite läskigt, men ändå det jag vill.

Idag får jag in i tredje trimestern! Även om jag tycker att tiden går långsamt så tänker en ändå på när man precis plussat. Då kunde jag knappt tänka mig att jag skulle komma hit, så här långt i graviditeten.

Har ni liksom förstått att ni ska få en bebis?

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-31 06:03:46 följande:

Jag har inte läst om förlossningar i klassisk bemärkelse men läser på ganska mycket om snitt. Speciellt hur man sköter kroppen efteråt. Tycker det känns lite läskigt, men ändå det jag vill.

Idag får jag in i tredje trimestern! Även om jag tycker att tiden går långsamt så tänker en ändå på när man precis plussat. Då kunde jag knappt tänka mig att jag skulle komma hit, så här långt i graviditeten.

Har ni liksom förstått att ni ska få en bebis?

Jag kan inte riktigt ta in att vi kommer få en bebis, känns fortfarande abstrakt. Även fast hon är närvarande ständigt där inne i magen är det ju en annan sak. Kanske det blir mer verkligt när man ställt upp säng och handlat lite saker. Men det drar vi på ett tag till. Om jag känner mig själv rätt kommer jag bli så rastlös om allt är klart dör tidigt.

När är det man går in i tredje? Har dålig koll tom på vilken månad man är ni. Folk brukar fråga, men har ju bara koll på veckan.

Jag har tyvärr svårt att sova om det är ett barn i sängen. Har näst intill sömnproblem. Helst vill jag inte ens att maken sover nära ;). Så oss hos har barnen sovit i sina sängar senaste åren. Dottern hade en period när hon kom in, men det gick över. Nu sover de tillsammans och sover bättre då. Ibland kommer de upp men då går vi tillbaka med dem.

Det kommer bli en stor utmaning för mig med sömnen och en liten.
  • Ise

Hur mår ni alla mamas? :)
    Gick in i vecka 25 i söndags och känner att tiden bara springer iväg!

Är ni klara med de flesta av inköpen inför ankomst?
    Vi är klara med vagn
    Spjälsäng och vagga har vi sedan innan
    Vi har massor av kläder sedan killarna var små. dock bara grabbiga kläder så om det blir en tjej så är det möjligt att vi får kompletteringshandla lite :)
    Sen så behöver vi köpa babyskydd till bilen. Vill ha ett Brio Primo så det passar till vagnschassit. Men det är ju ingen panik.

sen är det väl mest småprylar som kräkhanddukar, amningsinlägg, flaskor och lite sånt. :) Men det är ju mest roligt!

Är ni några som hämtat ut babyboxar? Jag brukar hämta alla.. hehe. Men har några kvar på listan. blandad kvalite på dem verkligen!

• narie24
    Ise skrev 2017-04-04 10:47:00 följande:

Hur mår ni alla mamas? :)

Gick in i vecka 25 i söndags och känner att tiden bara springer iväg!

Är ni klara med de flesta av inköpen inför ankomst?

Vi är klara med vagn

Spjälsäng och vagga har vi sedan innan

Vi har massor av kläder sedan killarna var små. dock bara grabbiga kläder så om det blir en tjej så är det möjligt att vi får kompletteringshandla lite :)

Sen så behöver vi köpa babyskydd till bilen. Vill ha ett Brio Primo så det passar till vagnschassit. Men det är ju ingen panik.

sen är det väl mest småprylar som kräkhanddukar, amningsinlägg, flaskor och lite sånt. :) Men det är ju mest roligt!

Är ni några som hämtat ut babyboxar? Jag brukar hämta alla.. hehe. Men har några kvar på listan. blandad kvalite på dem verkligen!

Har du tips på ngn Box som är värd att beställa?

Har inte handlat mer än några kläder. Men har 14 veckor på mig, kul att dra ut på det.
  • Ise

Det finns ju Apoteksgruppen, Loyds apotek, Kronans Apotek, Babyproffsen, apoteket hjärtat. Sen får man ju en rätt ordentlig från Libero (via ICA Maxi) om man blir medlem i Liberoklubben. :)

• narie24

Hello damer! Hur har era sf-mått sett ut än så länge? Mitt låg på 28 cm nu i v 25+, tydligen över kurvan. Så nu ska jag göra en ny glukosbelastning och tillväxtultraljud.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm