• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-02-28 18:38:44 följande:

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

Jag tycker att min mage är stor, tänkte senast igår att herre Gud det är över 17 veckor kvar. Om jag har så här stor mage nu, hur ska det sluta? Jag har haft gravidkläder sedan v 12 så är helt van vid det nu. Jag tycker det är jobbigast att vara stor och trött för att sexet blir sällan och monotont. Saknar att kunna vara aktiv, böjbar och tåla alla ställningar osv. Och att kunna vara vaken och pigg på kvällstid. Förutom det så bryr jag mig inte så mkt.känner inte att det är viktigt att se nice och typ trendig ut. Är som att den delen av mig hamnat på hyllan och jag är ok med det.
  • Hmlan

Jag känner mig aldrig så fin som när jag är gravid! Blev så glad att magen kom tidigt denna gång, känner mig rätt stor eftersom det gick fort men på ett bra sätt. Har alltid varit väldigt smal och känt mig obekväm i min "tunna" kropp så med en stor mage jämnar det ut sig på något sätt, är plötsligt bekväm i alla kläder och försöker inte dölja min kropp. Men särskilt vacker hud eller hår skulle jag inte påstå. Däremot är det svårt med kläder. Kör mycket gravidstrumpbyxor och vanliga tunikor/klänningar, är så öm över magen så inga byxor blir helt bra. Utbudet på gravidkläder ifysiska butiker är litet och trist. Letarr efter längre, lösare överdelar på vanliga damavdelningen istället

• Hmlan

Men jag fattar fortfarande inte att jag är gravid och att vi ska ha barn igen. Nästan dagligen får jag ett sånt där "herregud jag har en bebis i magen!!!", trodde inte att det var så konstigt förrän min man till slut svarade "varför låter du så förvånad?". Det känns så sjukt och overkligt, för bra för att vara sant. Första gången kändes det rätt naturligt men nu är jag mest chockad. Hur känner ni?

• Newbie84
    Hmlan skrev 2017-03-01 10:38:43 följande:

Men jag fattar fortfarande inte att jag är gravid och att vi ska ha barn igen. Nästan dagligen får jag ett sånt där "herregud jag har en bebis i magen!!!", trodde inte att det var så konstigt förrän min man till slut svarade "varför låter du så förvånad?". Det känns så sjukt och overkligt, för bra för att vara sant. Första gången kändes det rätt naturligt men nu är jag mest chockad. Hur känner ni?

Känns overkligt även fast jag känner av den varje dag, kommer nog fatta när det drar ihop sig för alla inköp osv som jag inte orkat börja ta tag i.
  • Hmlan
    Newbie84 skrev 2017-03-01 17:56:08 följande:

Känns overkligt även fast jag känner av den varje dag, kommer nog fatta när det drar ihop sig för alla inköp osv som jag inte orkat börja ta tag i.

Känner också rörelser varje dag och det är jättemysigt men kopplar inte riktigt det till att det sen kommer ut en hel, klar bebis liksom.

Jag tror att vi har kvar det mesta ifrån sist men vagn vill vi nog köpa - vet inte vad man ska ha bara! Och vill babyanpassa barnrummet lite. Men babysitter, babygym och sånt, har man användning för det?
  • narie24
    Hmlan skrev 2017-03-01 18:29:47 följande:

Känner också rörelser varje dag och det är jättemysigt men kopplar inte riktigt det till att det sen kommer ut en hel, klar bebis liksom.

Jag tror att vi har kvar det mesta ifrån sist men vagn vill vi nog köpa - vet inte vad man ska ha bara! Och vill babyanpassa barnrummet lite. Men babysitter, babygym och sånt, har man användning för det?

Jag använde babysittern rätt mkt till båda. Och båda tyckte om (korta stunder) att ligga i babygymmet. Men vi ärvde de sakerna, och nu har vi ju gjort oss av med allt. Tvekar inför att köpa massa nya grejer. Men ska leta efter en babysitter på blocket i alla fall.

Idag kollade vi första gången på vagn. Finna många modeller som vi gillar. Har aldrig gillat Emmaljunga men de hade en smidig, men smidig variant som vi båda gillade. Sen gillar jag Britax smile.
  • Newbie84
    Hmlan skrev 2017-03-01 18:29:47 följande:

Vi använde babysitter och babygym mycket. Vi ska också köpa vagn, det enda vi har sålt av. Blir nog en Britax go next eller big här.
  • Hmlan

Har haft Brio smile men har dåliga erfarenheter av den så vi vill inte använda den till kommande bebis. Funderar på go men har börjat tänka att vagnen kanske ska vara ergonomisk?

Vilken emmaljunga var så smidig då? Har inte gillat emmaljunga tidigare för att de känns så stora och klumpiga men de är ju populära ändå. Bugaboo verkar också bra men lite dyrt kanske.

• narie24
    Hmlan skrev 2017-03-01 20:03:48 följande:

Har haft Brio smile men har dåliga erfarenheter av den så vi vill inte använda den till kommande bebis. Funderar på go men har börjat tänka att vagnen kanske ska vara ergonomisk?

Vilken emmaljunga var så smidig då? Har inte gillat emmaljunga tidigare för att de känns så stora och klumpiga men de är ju populära ändå. Bugaboo verkar också bra men lite dyrt kanske.

Vilka dåliga erfarenheter har ni av smile? Tyckte att den kändes så smidig. Lite mindre, men ändå stabil.

Minns inte riktigt vad Emmaljungan hette, nxt90 tror mannen. Ska kolla in deras hemsida. Den var mkt smidigare än jag tänkt att emmaljungavagnar är.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm