Sosozo skrev 2017-02-10 18:29:43 följande:
Jag har siktat in mig på Mama Mias BVC på söder. Flyttar till Skanstull i mars då tror det kommer ligga närmst! Går på Mama Moa i city nu. Tycker de är superbra.
Har hört av flera, oberoende av varandra, att den manliga gynekologen där är superbra. Känns lite märkligt vad världen är liten ibland!
Tokgurkan skrev 2017-02-10 18:53:47 följande:
Jag beställde det på en hemsida hon skrev ner åt mig, gularehab hette det tror jag. Det vore ju toppen om det gick på högkostnadskortet, är det via läkaren man går då och får remiss? Ja idag gillade jag verkligen TENS, hon satte en precis där jag brukar få ont och det var såå skönt! Hon testade även något som hette Kraismetoden(?) eller något sånt, tryckte på vissa punkter, masserade lätt och mjukade upp musklerna.. vart jätteavslappnad av det..
Om du ändå inte har något BVC nära så hade jag nog testat det på MamaMia söder.. deras MVC är ju så bra så tänker att deras BVC borde vara lite samma :)
Hon sa att man inte behövde remiss, jag skulle kontakta Rosenlunds sjukhus och boka vattengympa där bara. Hon var lite osäker på högkostnadsskyddet men hade hört samma som jag, minns inte var jag läste det någonstans. Men kolla på fysiopaktikens hemsida, det står där att frikort gäller. Tror att de hör ihop på något sätt, fick båda namnen. Det verkar vara på den senare man anmäler sig.
Ja det där lätta tryckandet var toppen, har försökt få min man att göra samma men det blir inte riktigt lika bra