• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Hmlan
    narie24 skrev 2017-03-01 20:30:16 följande:

Vilka dåliga erfarenheter har ni av smile? Tyckte att den kändes så smidig. Lite mindre, men ändå stabil.

Minns inte riktigt vad Emmaljungan hette, nxt90 tror mannen. Ska kolla in deras hemsida. Den var mkt smidigare än jag tänkt att emmaljungavagnar är.

Den är väldigt lätt framtill vilket är skönt att köra men den tippar lätt baklänges, vårt första barn ramlade ur vagnen när hon var nyfödd, i 180 grader framåt när vagnen välte omkull. Men britax tycker inte att de har något ansvar utan att det är sånt som händer, har även hört tidigare att de är dåliga på att hantera reklamationer/klagomål, och bra service värderar jag högt.

Men om man verkligen gillar den och är uppmärksam på att den lätt välter är det väl lugnt. Skötväska på handtaget eller annat som fästs där skulle jag inte rekommendera. Nxt90 ser inte så dum ut! Får åka och provköra lite vagnar någon dag.
  • Newbie84
    Hmlan skrev 2017-03-01 20:03:48 följande:

Har haft Brio smile men har dåliga erfarenheter av den så vi vill inte använda den till kommande bebis. Funderar på go men har börjat tänka att vagnen kanske ska vara ergonomisk?

Vilken emmaljunga var så smidig då? Har inte gillat emmaljunga tidigare för att de känns så stora och klumpiga men de är ju populära ändå. Bugaboo verkar också bra men lite dyrt kanske.

Funderar också på go next eller big, hade en ergonomisk förra gången (joolz day earth edition).
  • narie24

Här blev morgonen lite annorlunda. När jag vaknade kände jag att jag hade mer molvärk än vanligt. Gick på toaletten och det var blodblandade flytningar. Fick panik och ringde 1177. De hänvisade mig till gynakuten. Så vi åkte in och jag blev undersökt. Hon kunde inte se ngt blod och livmodertappen såg bra ut. Mina slemhinnor var lite irriterade så hon trodde att blodet kom därifrån. Värken kunde hon inte förklara. Lite protein i urinet men inget man behövde behandla. Livmodern kändes mjuk osv.

Så jag åkte till jobbet som vanligt. Sprungit på toa en massa för att kolla och en gång var det lite lite blodblandat. Värken håller i sig väldigt centrerat långt ner. Även fast hon sa att det såg bra ut så kan jag inte slappna av. Det känns liksom inte som vanligt.

• Newbie84
    narie24 skrev 2017-03-03 16:20:20 följande:

Här blev morgonen lite annorlunda. När jag vaknade kände jag att jag hade mer molvärk än vanligt. Gick på toaletten och det var blodblandade flytningar. Fick panik och ringde 1177. De hänvisade mig till gynakuten. Så vi åkte in och jag blev undersökt. Hon kunde inte se ngt blod och livmodertappen såg bra ut. Mina slemhinnor var lite irriterade så hon trodde att blodet kom därifrån. Värken kunde hon inte förklara. Lite protein i urinet men inget man behövde behandla. Livmodern kändes mjuk osv.

Så jag åkte till jobbet som vanligt. Sprungit på toa en massa för att kolla och en gång var det lite lite blodblandat. Värken håller i sig väldigt centrerat långt ner. Även fast hon sa att det såg bra ut så kan jag inte slappna av. Det känns liksom inte som vanligt.

Åh vad jobbigt för dig :(

Kollade de dig för uvi? Det kan ju ge sammandragningar.
  • narie24
    Newbie84 skrev 2017-03-03 17:13:21 följande:

Åh vad jobbigt för dig :(

Kollade de dig för uvi? Det kan ju ge sammandragningar.

Jag hade lite protein i urinen men inte så att det skulle behandlas så hon. Och har inte sammandragningar (tror jag) utan mer konstant smärta. Skulle springa till bussen och då kändes det alldeles ömt och ont där inne.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-03 18:27:38 följande:

Jag hade lite protein i urinen men inte så att det skulle behandlas så hon. Och har inte sammandragningar (tror jag) utan mer konstant smärta. Skulle springa till bussen och då kändes det alldeles ömt och ont där inne.

Vad jobbigt! Har du kontaktat din bm? Hon kanske kan ha en ide om vad det kan vara?..
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-03 18:36:32 följande:

Vad jobbigt! Har du kontaktat din bm? Hon kanske kan ha en ide om vad det kan vara?..

Jag tänkte ringa på måndag och se om man kan få prata med henne faktiskt.
  • Ise

Apropå smile så har jag en sådan och älskar den! :) har inte varit nära att tippa någon gång. Jag kommer att använda den till bebisen med och med mjuklift i. Sen har jag ju syskonvagnen som jag har om båda små är med.

• Ise
    narie24 skrev 2017-03-03 16:20:20 följande:

Fy vad jobbigt :( hur har det gått? Gick det över?
  • narie24
    Ise skrev 2017-03-06 10:59:49 följande:

Fy vad jobbigt :( hur har det gått? Gick det över?

Inga fler blödningar och värken har lättat. Men känner mig lite mer på "spänn". Tänk att man ska oroa sig för så mkt?
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm