• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Jag har letat men inte sett att det finns någon BF tråd för oss som väntar smått i juli 2017? Och då speciellt för oss som bor i Stockholm och söderort.
    Tänker mig att det ska vara rätt "lokalt" för att det ska bli enkelt att eventuellt träffas för barnvagnspromenader och fikamys sen när bebisarna är ute :)

Någon mer som känner att de platsar i denna tråd? :) Välkomna isf!
    (om det redan finns en liknande tråd så hojta gärna till!)

• Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm
  • Malin Holmvall

Hej jag har bf 4 juli 17. Jag är lite osäker på om jag platsar i södra Stockholm och söderort jag bor i Sorunda.

• Ise
    Malin Holmvall skrev 2017-03-08 00:52:04 följande:

Hej jag har bf 4 juli 17. Jag är lite osäker på om jag platsar i södra Stockholm och söderort jag bor i Sorunda.

Helt ok tycker jag :) välkommen!

Är det ditt första barn? :)
  • narie24

Hej på er alla i tråden!

Hur mås det? Full fart med jobb och vardag?

Själv känner jag mig tröttare igen. Haft en piggare period men sista dagarna har jag mått lite illa och varit sååå trött. Börjar fantisera om att sluta jobba. Eller i alla fall gå ner i tid. Samtidigt är jobbet en stor del av mitt liv och får mig så engagerad. Kommer bli så tomt utan alla kollegor.

Vi håller på o velar om att flytta eller inte. Bor i en fyra men det känns som om det kommer blir trångt med fem i familjen. Hur bor ni?

• Ise
    narie24 skrev 2017-03-08 07:29:18 följande:

Hej på er alla i tråden!

Själv känner jag mig tröttare igen. Haft en piggare period men sista dagarna har jag mått lite illa och varit sååå trött. Börjar fantisera om att sluta jobba. Eller i alla fall gå ner i tid. Samtidigt är jobbet en stor del av mitt liv och får mig så engagerad. Kommer bli så tomt utan alla kollegor.

Vi håller på o velar om att flytta eller inte. Bor i en fyra men det känns som om det kommer blir trångt med fem i familjen. Hur bor ni?

Åh jag känner mig också tröttare senaste veckan/veckorna. Ingen ork och blir andfådd för småsaker.hopps det går över snart.

Jag jobbar bara 90% nu sen min minsta började på fsk. Men jag funderar också på att gå ner till 80 kanske.. men försäkringskassan är så seg med att ändra så jag vet inte om jag orkar hålla på ändra. Förra grav var jag ledig fredagar hela sista månaden innan bf. Det var jätteskönt!

Vi bor i radhus på 140 kvm och två uteplatser. har 4 sovrum så det räcker precis till att alla familjemedlemmar får varsitt sovrum :) dock är ena rummet ett gym just nu och där kommer min syster bo ett tag i sommar. Så bebisen kommer inte få eget rum på ett tag. Men det gör ju inget ligger ju ändå förmodligen bara klistrad på mig ;)
  • Hmlan

Är ni "gravidtrötta"? Jag är också väldigt trött men tror att det beror på att jag sover så dåligt. Har blivit väldigt kissnödig också haha, halvvägs. Hade inte alls det "problemet" under första trimestern heller, tyckte att det var lite konstigt. Men mår illa och kräks ibland fortfarande, ingen aptit och har inte gått upp i vikt än så det känns lite jobbigt. Visst brukar man ha ökat ett par kg vid det här laget i alla fall?

Vi bor i en trea och det känns helt okej med två barn, de får ett ganska stort rum. Vi kikar på fyror i området men har en del krav så det kan dröja tills rätt lägenhet dyker upp, men då slår vi nog till. Oavsett kommer de antagligen dela rum när bebisen inte sover med oss längre, det känns bäst. Vi vill mest åt ett extra badrum!

• Ise
    Hmlan skrev 2017-03-08 09:39:10 följande:

Är ni "gravidtrötta"? Jag är också väldigt trött men tror att det beror på att jag sover så dåligt. Har blivit väldigt kissnödig också haha, halvvägs. Hade inte alls det "problemet" under första trimestern heller, tyckte att det var lite konstigt. Men mår illa och kräks ibland fortfarande, ingen aptit och har inte gått upp i vikt än så det känns lite jobbigt. Visst brukar man ha ökat ett par kg vid det här laget i alla fall?

Vi bor i en trea och det känns helt okej med två barn, de får ett ganska stort rum. Vi kikar på fyror i området men har en del krav så det kan dröja tills rätt lägenhet dyker upp, men då slår vi nog till. Oavsett kommer de antagligen dela rum när bebisen inte sover med oss längre, det känns bäst. Vi vill mest åt ett extra badrum!

Jag har bara gått upp 2 kg sedan jag plussade så man måste nog inte ha gått upp jättemycket. De säger ju att bebisen tar det den behöver i första hand  :) Min moster gick tom ner i vikt hela sin graviditet även fast hon åt mer än vanligt (hon hade iofs rätt mycket att ta av men det "omplacerade" väl sig på något vis :) Huvudsaken är väl att bebisen växer och det kollar ju BM när man är där.

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-08 07:29:18 följande:

Hej på er alla i tråden!

Jag är också tröttare igen! Ofta jag går och lägger mig ssmtudigt som barnen. Vaknar då ich då på nätterna men somnar om ifall jag lyckas hindra mig från att grubbla på något.

Vi flyttar till 5 rok om 4 veckor. Längtar extremt! Vad är det ni diktar på, om ni ska skaffa större?
  • Sosozo
    Ise skrev 2017-03-08 16:15:57 följande:

Jag har bara gått upp 2 kg sedan jag plussade så man måste nog inte ha gått upp jättemycket. De säger ju att bebisen tar det den behöver i första hand  :) Min moster gick tom ner i vikt hela sin graviditet även fast hon åt mer än vanligt (hon hade iofs rätt mycket att ta av men det "omplacerade" väl sig på något vis :) Huvudsaken är väl att bebisen växer och det kollar ju BM när man är där.

Jag har gått upp typ 10 kg! Antagligen för att jag mest ligger stilla och chillar plus käkar det jag är sugen på. Båda mina tidigare graviditeter gick jag upp 12 kg. Den här gången blir det annorlunda! Folk kommenterar att min mage är stor för "tiden". Själv är jag mest faraonernas av att brösten växt något så enormt. Har en lite a-kupa i vanliga fall och nu är jag på vag från C till D! Helt sjukt! Måste gå med sport-bh.
  • narie24

Alltså jag känner att alla symptom blivit starkare igen. Molvärk, ömma bröst, flytningar, värkande höft, lätt illamående, hunger, trötthet zzzz...

Och sen lite halsbränna på det, och så gallan som känns av och till.

Ändå kan jag ta det. Det här är ju sista gången och jag njuter av att känna lillan röra sig där inne mest hela tiden. Får se vad jag säger om

några veckor hehe.

Vi kollar lite på hus, men då måste vi flytta en bra bit härifrån. Sonen börjar f-klass så det skulle vara bra om man tajmade det med augusti. Men dottern börjar tvåan och vill inte lämna kompisarna. Finns väl knappats några femmor häromkring och önskar en liten tomt att njuta av.

• narie24

En annan undran. När jag åkte in för blödningen i fredags såg läkaren att mina slemhinnor var irriterande, ev svamp. Hon tyckte att jag gott kunde behandla med canesten. Någon som har erfarenhet av det? Jag har fått för mig att det inte är bra att behandla om det verkligen inte behövs. Men idag känns det allmänt obekvämt där nere :(.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm