Sosozo skrev 2017-03-19 11:18:00 följande:
Ja, det är lätt att man överanstränger sig speciellt om man har trevligt. Det är ju en sak i Sverige, då är man rätt trygg ändå om något händer. Men utomlands och höggravid och ingen aning om hur deras eventuella förlossningsrutiner ser ut är inte kul. Jag tyckte att det var väldigt stressande (hade dessutom hört att man alltid klipper kvinnor vid förlossningar i Italien, en rutin för att snabba på förlossningen) så var väldigt rädd där jag låg på hotellrummet. Pratade med min bm i Sverige i telefon, men hon visste ju inte heller något om att föda i Italien.
Men hur mår du för övrigt? Får du lätt krämpor om du går och står mycket generellt?
Ja, Inte så kul att vara utomlands om förlossningen börjar. Vi kommer antingen åka första veckan i april eller inget alls. Får se om chefen godkänner semester i april.
Jag mådde bra fram till vecka 13, sen började jag få migrän och spänningshuvudvärk. Har haft migrän i över 2 månader och varit sjukskriven. Började jobba deltid från mars men mår ofta inte bra. Ja jag får lätt krämpor bara jag står i nån timma eller går en kort stund. Hur är det för dig?