• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • elvira74

Hej! Hoppar på denna tråd. Är gravid i vecka 6+3 efter ÄD+FET. Ska göra vul 21/12. Vågar inte hoppas på något ännu. Har ett MA efter ivf bakom mig och misslyckade ivf försök där det inte blev några ägg. Efter 4 försök och ett år så bestämde vi oss för att det var dags att försöka något annat. Lite bråttom bråttom pga ålder. Så det blev äggdonation. Hade en blödning i fredags och trodde givetvis att det var kört men blödningen hade avstannat lördag morgon :). Mår illa från och till, är trött och ömma bröstet tycker symtomen är värre varannan dag.

• elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-14 19:18:46 följande:

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.

Gjorde FET med ÄD den 21/12 och har tagit hcg och progesteron värde v 5+2 då hcg låg på 3327 sedan v 6+1 och då var det 20776. Känner igen det där att googla :). Men verkar som skillnaderna är enorma och helt individuella. Bara vänta och se vad vul visar. Hoppas på en fin julklapp till oss :)
  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-14 19:18:46 följande:

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.

Förlåt men ET var 21/11 inte 21/12 :)
  • Sthlmsthlm
    elvira74 skrev 2016-12-15 10:09:13 följande:
    Förlåt men ET var 21/11 inte 21/12 :)
    Jag är två dagar efter dig :)
  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-15 11:11:52 följande:
    Jag är två dagar efter dig :)
    Förstod du var i närheten av mitt datum. Försökt läsa igen en del trådar här. Inte vågat skriva så mycket då man inte vet så mycket än och vågar inte riktigt börja hoppas än. Hade MA mars -15 och det upptäcktes på VUL i vecka 8.
  • Muffins2017
    elvira74 skrev 2016-12-15 11:20:11 följande:

Förstod du var i närheten av mitt datum. Försökt läsa igen en del trådar här. Inte vågat skriva så mycket då man inte vet så mycket än och vågar inte riktigt börja hoppas än. Hade MA mars -15 och det upptäcktes på VUL i vecka 8.

Har också haft MA, senast i somras efter spontan graviditet så man blir ju sjukt orolig..
  • Sops

Vågar mig på att hoppa in här då jag fick ett fint och starkt plus idag på testdagen. Var lite orolig då jag blödde lite tidigare i veckan.
    Men är det någon mer av er som har haft väldigt kraftig "mensvärk"? Har så ont i ländryggen och ner över höfterna så jag inte vet var jag ska ta vägen.

• johjen

Allt såg bra ut på ultraljudet! Ärtan var 4,5 millimeter och det stämmer med veckan jag är i. Man kan egentligen inte se hjärtat slå förrän embryot är större än 5 millimeter men vi kunde ana ett pulserande hjärta på skärmen.. Känns helt overkligt och jag var verkligen inställd på att denna graviditet var slut. Känner mig lättad och full av hopp igen. Vi ska dit nästa torsdag igen då vi hade vårt egentliga ultraljud inbokat så känns skönt med en koll till. Läkaren sa också att det är väldigt vanligt med blödningar och att vissa leder till missfall medan vissa går det bra för. Vi får hålla tummarna att vi här i denna tråden tillhör dem de går bra för!

Illamående gör sig påmint hela tiden, var tvungen att stanna och köpa pommesfrites på vägen hem från kliniken.

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017