• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 11:59:22 följande:

Tack för era tummar, dom gjorde susen för det var ett starkt och snabbt hjärtslag!!!! Och rätt storlek och allt. Jag är helt chockad och så oerhört lycklig. Fortfarande rädd såklart men risken har ju minskat avsevärt!!

Och jävla clearblue digitaltest som skrämde skiten ur mig genom att visa fel!

Nu ska jag våga ladda ner gravid app och boka inskrivning..

Grattis!! Härliga nyheter.

Den 22 dec är det min tur med första ultraljud. Har redan gjort typ 6 gravtest, och jo jag är fortfarande gravid... Men man är ju nervös för det.
  • johjen

Tack för era tummar, dom gjorde susen för det var ett starkt och snabbt hjärtslag!!!! Och rätt storlek och allt. Jag är helt chockad och så oerhört lycklig. Fortfarande rädd såklart men risken har ju minskat avsevärt!!

Å så roligt!! Stort grattis! Fick du BF datum?
  • johjen

Lite rött på pappret idag igen.. Dock har jag fått ett litet lätt illamående och måste typ småäta hela tiden för att hålla det under shack så jag vet inte.. Ultraljud imorgon kl 14:30 sen vet vi..

• Sjeldan

Åh va roligt! Grattis! Tror de digitala testerna gör mer skada än nytta för oss som ändå vet exakt datum när bebis blir till!
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-14 13:42:24 följande:

Lite rött på pappret idag igen.. Dock har jag fått ett litet lätt illamående och måste typ småäta hela tiden för att hålla det under shack så jag vet inte.. Ultraljud imorgon kl 14:30 sen vet vi..

Var på hälsosamtal idag där barnmorskan sa att det är väldigt vanligt med blödningar och att illamående ska tolkas som ett bra tecken! Lycka till på ultraljudet imorgon!
  • Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-14 13:42:24 följande:

BF ändras inte iochmed att man vet hur gammalt embryot är, men den såg ut att vara precis rätt tid! 6+5

Jag har aldrig mått illa när jag fått MA /missfallså jag tycker ändå det är lovande att du mår så illa. Kommer hålla tummarna stenhårt för er i morgon!
  • Muffins2017
    Sjeldan skrev 2016-12-14 15:50:30 följande:

Åh va roligt! Grattis! Tror de digitala testerna gör mer skada än nytta för oss som ändå vet exakt datum när bebis blir till!

Ja verkligen! Hade tänkt ta det för att lugna mig men det gick ju inte så bra.. har läst om väldigt många som fått fel veckor men som det ändå gått bra för så dom är ju inte tillförlitliga..
  • Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 16:12:19 följande:

Ja verkligen! Hade tänkt ta det för att lugna mig men det gick ju inte så bra.. har läst om väldigt många som fått fel veckor men som det ändå gått bra för så dom är ju inte tillförlitliga..

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-12-14 15:51:41 följande:
    Var på hälsosamtal idag där barnmorskan sa att det är väldigt vanligt med blödningar och att illamående ska tolkas som ett bra tecken! Lycka till på ultraljudet imorgon!
    Låter lovande! Höll på att kräkas i morse och kunde inte äta min vanliga frukost.. Fick blöi hårt bröd och sen en ljus frallla med ost när jag kom ill jobbet. Känner mig lätt bakis och illamåendet lurar i bakgrunden hela tiden.. 
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 16:10:58 följande:
    BF ändras inte iochmed att man vet hur gammalt embryot är, men den såg ut att vara precis rätt tid! 6+5

Jag har aldrig mått illa när jag fått MA /missfallså jag tycker ändå det är lovande att du mår så illa. Kommer hålla tummarna stenhårt för er i morgon!
    Tack! Börjar bli nervös nu, trodde ju ett tag att det var kört så hade ställt in mig på att det inte skulle bli någonting men nu börjar jag hoppas lite igen.
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017