Vi som är gravida efter FET, BF 2017
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Fått tid för ultraljud nu på torsdag istället för 22 december. Känns skönt och förhoppningsvis får jag vet något mer då. Inga blödningar längre men mörka flytningar ibland med klumpar i. Dock inga gravidsymptom.
Hur är det med er andra?
Skönt Johjen! Jag håller verkligen tummarna att allt är bra!
Jag har ultraljud i morgon och är väldigt stressad av det. Lite lugnad dock av att jag börjat må lite mer illa nu. Känns ju som ett bra tecken att få fler symtom och inte färre som det har varit tidigare.
Mina symptom är trötthet, avsmak för sött så som efterrätter och godis, svårt med aptiten, illamående, ömma bröst som kommer och går (vilket oroar mig). Ibland molvärk och hugg mot äggstockarna men det har nästan försvunnit också. Dessutom ökad sexlust vilket oroar mig också eftersom jag hade det med mina MA också. Vågar dock inte ha sex.
När jag fick min son hade jag nästan inga symptom alls, och det är ju den enda graviditeten som lyckats. Så man behöver inte ha det!
Jag har inga blödningar men fortsatt lite färgade flytningar. Känns inte som något nytt så känner mig aningens lugnare.
Har ett illamående från helvetet också, äta är det enda som gör det lite bättre men blir äcklad av i princip allt.. väldigt fundersam över hur länge jag kan dölja det på mitt jobb där alla ser och vet allt om alla!
Ska på hälsosamtal imorgon och fick en ny tid för ultraljud på fredag!
Sjeldan: låter ju bra att du mår illa ändå!
Vart på inskrivning idag, massa blodprover. Är ju Rh negativ vilket inte påverkat mina tidigare graviditeter men de skulle kolla barnets blodgrupp med för säkerhetsskull. Tror dock inte de gjort det innan? Så nu inväntar vi måndag och UL.
Kan inte komma ihåg att jag mådde såhär illa hela tiden. Visst vissa tider på dygnet, o vissa maträtter nu är ju all mat vidrig men måste äta, omöjligt att säga vad jag vill ha, gnällig o tvär. Men klart man blir ju inte på sitt charmigaste humör när man känner sig sjösjuk konstant.
Jag mår också mer illa än tidigare graviditeter. Det har också ökat i styrka ledsna det under mina MA graviditeter minskat. Igår funderade jag på om jag skulle behöva kräkas.
Idag ska vi på ultraljud. Känner mig uppgiven och ledsen. Vill "njuta" av mina sista timmar utan att potentiellt veta att graviditeten är körd. Finns inga tecken på att det ska vara MA egentligen utom att digitaltestet slog om till 3+ några dagar försent men ändå känns det som att allt skulle vara bra är lika sannolikt som att vinna 10 miljoner på lotto. Det händer inte mig lixom..
Men kl 12 vet vi väl..
Jag mår också mer illa än tidigare graviditeter. Det har också ökat i styrka ledsna det under mina MA graviditeter minskat. Igår funderade jag på om jag skulle behöva kräkas.
Idag ska vi på ultraljud. Känner mig uppgiven och ledsen. Vill "njuta" av mina sista timmar utan att potentiellt veta att graviditeten är körd. Finns inga tecken på att det ska vara MA egentligen utom att digitaltestet slog om till 3+ några dagar försent men ändå känns det som att allt skulle vara bra är lika sannolikt som att vinna 10 miljoner på lotto. Det händer inte mig lixom..
Men kl 12 vet vi väl..
Men kl 12 vet vi väl..
Men kl 12 vet vi väl..
Tack för era tummar, dom gjorde susen för det var ett starkt och snabbt hjärtslag!!!! Och rätt storlek och allt. Jag är helt chockad och så oerhört lycklig. Fortfarande rädd såklart men risken har ju minskat avsevärt!!
Och jävla clearblue digitaltest som skrämde skiten ur mig genom att visa fel!
Nu ska jag våga ladda ner gravid app och boka inskrivning..