• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Bimbim79
    johjen skrev 2016-12-19 17:53:48 följande:
    Kan man ta reda på kön med nipt? Jag trodde bara man kunde se det på rutinultraljudet i v 18-19? Gör ni nipt istället för kub eller både ok? Jag ska ringa mvc i veckan och se om de erbjuder nipt här eller om vi måste gå privat.

Illamåendet är fortfarande jobbigt, sea band hjälper knappt. Bästa hjälp är pommesfrites och cola!
    Ja på nipt får man reda på kön om man vill, blir inte kub då nipt täcker in det vad jag förstod. De erbjuder det istället pga min ålder. Är visst väldigt få ställen i landet som erbjuder detta, pga kostnaden. Lutar åt att vi kollar kön så man är förberedd på nåt :)
  • Sjeldan

Varför vill ni göra nipt/kub? Är nyfiken då vi inte ska göra!

Är galet illamående. Får vila två gånger under en arbetsdag och det enda i matväg jag inte blir äcklad av är Pringles..Så märkligt! Hur kan något så litet spela så stor roll?

• Bimbim79
    Sjeldan skrev 2016-12-19 18:33:28 följande:

Är galet illamående. Får vila två gånger under en arbetsdag och det enda i matväg jag inte blir äcklad av är Pringles..Så märkligt! Hur kan något så litet spela så stor roll?

Vi har tänkt att om det finns avvikelse, vilket de då vill man ska följa upp med fostervattenprov vilket jag inte vill göra, men visar nipt positivt så är vi isf förberedda på att det eventuellt blir en bebis med speciella behov. Vi kommer inte välja bort det oavsett men vill hinna förbereda oss mentalt på att det kan vara så isf. Detta är alltså inget vi hade gjort om de inte erbjudit det här, men då de erbjuder det ser jag det som en möjlighet att få förbereda mig på den förändringen i lugn o ro innan det är dags att föda.
  • johjen
    Sjeldan skrev 2016-12-19 18:33:28 följande:

Jag är 40, 41 i februari så har ju förhöjd risk pga min ålder därav väljer vi fosterdiagnostik.

Åå vad skönt att du kan vila under arbetsdagen! Jag satt i möte mellan 9-16 idag och höll på att smälla av..
  • Muffins2017

Vi gör inte nipt eller kub eftersom embryot är från när jag var 28 år så ingen förhöjd risk. Skulle barnet ha downs så skulle vi behålla men dom andra 2 är ju inte förenliga med liv så dom vil man ju gärna veta innan. Men vi väljer ändå att inte göra det.

Kön vet jag inte om vi tänker kolla. Eventuellt försöker vi hålla oss! Vi köper ändå inte olika kläder vad gäller färger osv utan barnet kommer få alla färger precis som storebror.

Jag har också lite kämpigt med illamåendet men ledigheten hjälper mycket!

Vul igen imorgon och är supernervös nu med trots att allt såg bra ut för en vecka sedan. Men jag har ju haft en blödning och illamåendet minskade tillfälligt efter den så svårt att inte nojja ändå.. blev dessutom ombokat från 11 till 7 på morgonen så jag kommer nog må rejält illa på när klockan ringer i morgon.

Håll tummarna för oss tack!

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-12-19 20:24:22 följande:

Vi gör inte nipt eller kub eftersom embryot är från när jag var 28 år så ingen förhöjd risk. Skulle barnet ha downs så skulle vi behålla men dom andra 2 är ju inte förenliga med liv så dom vil man ju gärna veta innan. Men vi väljer ändå att inte göra det.

Kön vet jag inte om vi tänker kolla. Eventuellt försöker vi hålla oss! Vi köper ändå inte olika kläder vad gäller färger osv utan barnet kommer få alla färger precis som storebror.

Jag har också lite kämpigt med illamåendet men ledigheten hjälper mycket!

Vul igen imorgon och är supernervös nu med trots att allt såg bra ut för en vecka sedan. Men jag har ju haft en blödning och illamåendet minskade tillfälligt efter den så svårt att inte nojja ändå.. blev dessutom ombokat från 11 till 7 på morgonen så jag kommer nog må rejält illa på när klockan ringer i morgon.

Håll tummarna för oss tack!

Håller alla tummar!
  • Muffins2017

Tack för tummarna!

Det såg bra ut idag också! 7+4 idag men var stor som 7+5.

Så lycklig och hoppas jag kan börja tro på det här nu! Inskrivning idag också.

Bästa julklappen!!!!

• Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-20 07:36:38 följande:

Tack för tummarna!

Bästa julklappen!!!!

Grattis!!

Jag läste att om man ser hjärtljud på tidigt UL är missfall endast 1,6%.
  • johjen

Tack för tummarna!

Bästa julklappen!!!!

Å så roligt att läsa!! Enligt min app så är jag 7+0 idag så inte långt efter.. Ultraljud på torsdag och ser allt bra ut då ringer jag MVC.
  • Sjeldan

Tack för tummarna!

Bästa julklappen!!!!

Åh va kul! Härlig julklapp!
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017