Vi som är gravida efter FET, BF 2017
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.
Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.
Fostret dött, ingen aktivitet.. Fått medicin nu som ska hjälpa kroppen att stöta ut fostret. Känner mig tom och helt slut psykiskt och fysiskt. Fy fan vad livet är orättvist.
Fostret dött, ingen aktivitet.. Fått medicin nu som ska hjälpa kroppen att stöta ut fostret. Känner mig tom och helt slut psykiskt och fysiskt. Fy fan vad livet är orättvist.
Så fruktansvärt.. hur går det? Är du inskriven på sjukhuset eller hemma? Är din man med?
Fått mer medicin men inte hänt så mycket mer än en att jag fått mer ont i magen. Jag är inlagd på sjukhuset vilket jag ville själv för delas har jag ont och dels svårt för vår tvåårig att förstå att mamma är "sjuk" och väldigt klängig. Min sambo är hemma då båda han och sonen är vrålförkylda, svärmor varit där hela dagen och hjälpt till. Både min mamma och pappa (som är skilda) har erbjudit sig att komma hit men vill mest vara i fred och sörja.. Vill bara att detta ska vara över! Så rädd för blodbad och fostret som ska komma ut..
Du är på sjukhus så du behöver inte vara rädd! För annat än den psykiska smärtan egentligen för den gör ju fortfarande ont som fan..
Men du ska heller inte behöva ha ont. Så fort du får det minsta obekvämt så be om mer! Inte bara Ipren osv utan du kan då citadon och även intravenös morfin vid behov.
Jag känner verkligen med dig.. i september gjorde jag en abort efter att fostret dött. Jag fick också lov att vara själv för vi hade ingen barnvakt. Jag var också inskriven eftersom jag tidigare gjort en abort efter ofullständigt missfall och då fått värkstorm så ambulans fick komma och ge mig morfin.
Men på sjukhus ska du varken behöva vara rädd för blod eller smärta för båda ska dom kunna hjälpa dig med.
Jag hoppas verkligen att det ska gå så smidigt som möjligt för dig och se till att få vara sjukskriven ngn vecka eller så långt du behöver! Man kan behöva få bryta ihop och inte lämna sängen..