• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-09 08:11:20 följande:

Tack jag har fått bra vård och blivit väl omhändertagen.

Kroppen stötte ut fostret i natt och jag tappade mycket blod fort men läkaren typ spolade livmodern så jag skulle slippa att skrapas. Mitt blodtryck har varit lite lågt och väntar på ny läkare som ska bedöma om jag behöver blodtransfusion eller ej.

Åh.. jag tänker på dig! Kan inte föreställa mig vad du går igenom, livet är så orättvist!
  • Bimbim79

:( hoppas allt är/går bra efter omständigheterna. Va rädd om dig nu och ta hand om er!

• Bimbim79

Hur går det för er alla?
    Jag själv haltar på med foglossningskänningar. Lugnt de dagar jag tar det lugnt men skulle jag få för mig att va lite aktiv straffar det sig på kvällen. Annars mår jag bra och inte lika trött längre!

• Sjeldan

Jag har mått aningens bättre i två dagar nu. Orkade mig till och med ut på en liten promenad igår!

Har varit ledig från jobbet fyra dagar denna veckan, illamåendet och kräkningar nådde sin peak där jag inte fått behålla något och varit liggande. Hoppas att v 12 är vändpunkten för det här vet jag inte om jag orkar mer utav!

Skönt att det ändå känns lite bättre Bimbim79!

• Muffins2017

Mitt illamående är nästan borta. Fortfarande dålig aptit och har nu fått lite besvär med yrsel och huvudvärk istället.

Jag såg bebisen på ultraljud för en vecka sedan och det var helt underbart! En liten mini människa med armar och ben. Låg och greppade navelsträngen och tog på dit ansikte osv <3

Vi har också berättat för folk! Känns superläskigt men vi måste ju våga tro på det nu..

Vad skriver ni i för grupper? Jag saknar ngn riktig gravidgrupp där man kan dela med sig osv. Här är det ju inte supermkt aktivitet för vi är så få.

• Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2017-01-15 14:59:47 följande:

Jag har mått aningens bättre i två dagar nu. Orkade mig till och med ut på en liten promenad igår!

Har varit ledig från jobbet fyra dagar denna veckan, illamåendet och kräkningar nådde sin peak där jag inte fått behålla något och varit liggande. Hoppas att v 12 är vändpunkten för det här vet jag inte om jag orkar mer utav!

Skönt att det ändå känns lite bättre Bimbim79!

Stackare som mår dåligt. Jag hoppas verkligen det vänder snart!

Jag är v 11 nu och fick se lilla räkan på UL i veckan. Allt såg bra ut, så nu vågar jag "släppa på lite". Jag mår ju hur bra som helst. Lite pruttig i magen bara, hahaha! Jag har åkt skidor i tre dagar och ska ta upp träningen i veckan. Känner mig lyckligt lottad.
  • Sjeldan

Eländet fortsätter för min del. Har nu även för första gången i livet lyckats få vinterkräksjuka ovanpå allt.. Blir kontroll imorgon, man är inte välkommen på så många ställen när man mår så här.

Hoppas ingen annan av er går igenom det här!

• Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-17 10:38:22 följande:

Eländet fortsätter för min del. Har nu även för första gången i livet lyckats få vinterkräksjuka ovanpå allt.. Blir kontroll imorgon, man är inte välkommen på så många ställen när man mår så här.

Hoppas ingen annan av er går igenom det här!

Å hellre nu än höggravid med kräksjuka känner jag spontant! När yngsta dottern va 9 dagar åkte vi på det, jag satt på toa spydde i en hink å ammade samtidigt. Försökte med öppen dörr lugna grabben på 15 månader mamma kommer snart när han stod i spjälsängen o spydde med blöjan full! Det va några rejält tuffa dygn! Diarré å spyor Nyförlöst absolut inget jag önskar någon!
  • Sthlmsthlm

Vilken misär! Det önskar man ingen.

Sjeldan, hoppas du mår bättre snart! Hur långt har du kvar till vecka 12?

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017