• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • johjen
    Bimbim79 skrev 2016-12-30 23:15:32 följande:

Gått in i v 12. Känns fantastiskt! Man slappnar av lite för varje "delsteg" fortfarande obotligt trött men en dag här å där börjar det komma lite energi. Illamåendet börjar lätta något.

Låter underbart, längtar!
  • Bimbim79

Hur mår ni alla? De värsta symtomen börjar ge sig! Äntligen!!! Mvc ringde, verkar blivit nåt märkligt med mitt infektionsprov? Hepatit provet? Hoppas på ett felvärde, kontaminering eller liknande, tog ju alla infektionsproverna inför IVF å då va det inget märkligt? Är
    Väl ingen mening att fundera på, bara ta nya, ska göra det samtidigt som nipt 9/1! Men man börjar såklart undra! Ssk som ringde sa att de fått felvärde på nån patient innan men det sen inte visat nåt så hoppas på ett labfel!

• johjen

Blödningar igen.. Vad är det frågan om? Sitter på gynakuten och hoppas på det bästa..

• Muffins2017
    johjen skrev 2017-01-04 15:33:31 följande:

Blödningar igen.. Vad är det frågan om? Sitter på gynakuten och hoppas på det bästa..

Håller tummarna!

Men det kan mycket väl vara så att du helt enkelt kommer blöda från och till hela graviditeten. Jag känner flera personer som har gjort det utan att det varit ngt fel!
  • Muffins2017
    Bimbim79 skrev 2017-01-04 14:11:54 följande:

Hur mår ni alla? De värsta symtomen börjar ge sig! Äntligen!!! Mvc ringde, verkar blivit nåt märkligt med mitt infektionsprov? Hepatit provet? Hoppas på ett felvärde, kontaminering eller liknande, tog ju alla infektionsproverna inför IVF å då va det inget märkligt? Är

Väl ingen mening att fundera på, bara ta nya, ska göra det samtidigt som nipt 9/1! Men man börjar såklart undra! Ssk som ringde sa att de fått felvärde på nån patient innan men det sen inte visat nåt så hoppas på ett labfel!

Vad konstigt! Hepatit A,B eller C?

Har du varit utomlands?

Känns osannolikt att du skulle hunnit få hepatit..?
  • Bimbim79
    Muffins2017 skrev 2017-01-04 18:54:12 följande:
    Vad konstigt! Hepatit A,B eller C?

Har du varit utomlands?

Känns osannolikt att du skulle hunnit få hepatit..?
    Nä jag va i Italien i maj men de va ju flera månader innan ivf start. Jobbar förvisso inom vården men har varken stuckit mig eller liknande heller tänkte de kanske kan va nåt skumt pga vaccinationer mot just hepatit som vi får i landstinget regelbundet. Eller så är det helt enkelt lab fel. Det händer ju, även provrör kommer ju i måndagsexemplar :) får väl se vad nya prover visar. Brukar ju inte ha för vana att blanda blod med folk så det är säkert inget. De va iaf inget konstigt med att jag har negativ blodgrupp har inte behövt sprutor de andra graviditeterna heller. Men de tar om allt ihop när de ändå tar nipt så sen lär de väl tom veta skostorlek :)
  • Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-04 15:33:31 följande:

Hur har det gått? Håller mina tummar för dig!!

Jag har också haft blödningar igen. Var på gyn igår och fick se ett pickande hjärta och små fladdrande ben.
  • johjen

Tack det gick bra! Fostret, moderkakan och hinsäcken såg bra ut och de kan inte säga varför jag blöder. Däremot såg de eventuella förändringar på livmodertappen som ska kollas upp bättre nästa vecka.

• Sjeldan
    johjen skrev 2017-01-05 14:06:35 följande:

Tack det gick bra! Fostret, moderkakan och hinsäcken såg bra ut och de kan inte säga varför jag blöder. Däremot såg de eventuella förändringar på livmodertappen som ska kollas upp bättre nästa vecka.

Skönt! Vi får nog acceptera att vi är såna som blöder bara... Även om det är skitjobbigt!
  • Bimbim79

Va skönt!!! Även om de e jobbigt på alla sätt att blöda!
    Tidigare graviditeter som råkat sammanfalla med cellprovstagning då har de skjutit upp kontrollen de kan ju inte gärna börja konisera under pågående graviditet om det skulle behövas. Jag gjorde en konisering i juni och har nu fått återbesök 13/1. Hade bara typ 1 vilket de inte brukar göra nåt åt men av någon anledning gjorde de det iaf! Vet inte hur de tänkt nu, min ordinarie gyn läkare vet ju om att jag är gravid. Ska jag avboka eller gå dit är ju frågan? Återbesöket går ju ut automatiskt elektroniskt såklart men känns ju dumt att uppta en tid om de ändå inte kan kolla det de ska?

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017