• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Sjeldan
    Muffins2017 skrev 2016-12-16 13:34:28 följande:

Hur har ni det med symptom? Är dom konstanta och jämna eller går det upp och ner?

Ömheten i mina bröst har ju växlat mycket men hittills har illamåendet gradvis blivit värre. Men idag mår jag mindre illa än igår vilket stressar mig iochmed blödningen igår.

Nytt vul på tisdag. Snälla lilla, stanna!

Jag är supersvullen, tycker mig redan ana mage vilket givetvis är omöjligt! Utöver det är jag illamående mest hela tiden. Fick Lergigan utskrivet idag så håller mina tummar för att det ska göra vardagen lite smidigare.
  • Sops
    Muffins2017 skrev 2016-12-16 14:57:25 följande:
    Glömt att svara dig! Grattis till pluss!

Jag har haft jätteont i början och det har strålat ner i benen. Nu har jag dock alls inte mkt molvärk längre.
    Tack så mycket! Har dessvärre insett att det är foglossning, hoppas att det bara är en biverkning av lutinus som går över så fort jag slutat med det.
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-18 07:50:41 följande:

Mår så sjukt illa... Någon som testat sea band?

Jag har på mig nästan hela tiden, hjälper mig inte speciellt tyvärr.. Tog Lergigan igår, bäst hittills men tar nog en stund innan man hittar rätt balans med tidpunkt för dom!
  • Muffins2017

Jag har provat lergigan comp men jag fick typ hjärtklappning och ångest av dom. Mådde dessutom fortfarande illa.

Jag tycker att det som hjälpt bäst är att inte stressa, ha sovmorgon osv och nu är jag julledig så då känns det bättre. Min stackars man är också ledig och får göra det mesta här hemma.

• Bimbim79

Mår man alltför illa så man inte kan äta kan man ju få primperan utskrivet, alternativt ondasetron, hade varit skönt med nåt som tar bort illamåendet men känner att jag ändå har kontroll på det, får ju i mig mat och kräks inte. Syrrans förra graviditet bestod av 4 månaders kaskadkräkningar, så att hon behövde piller förstår jag. Äta lite å ofta brukar funka även om allt typ smakar papper.
    Första UL, nån som har koll? V10, hur stor bör ärtan / pricken vara? :)

• Bimbim79

En liten böna simmar runt 27 mm dag 9+3 så blev framflyttad 3 dagar :) nipt 9/1, eventuellt tar vi då reda på kön med! Verkar som vi båda vill det, men man måste ju va 100% :)

• Muffins2017
    Bimbim79 skrev 2016-12-19 13:34:27 följande:

En liten böna simmar runt 27 mm dag 9+3 så blev framflyttad 3 dagar :) nipt 9/1, eventuellt tar vi då reda på kön med! Verkar som vi båda vill det, men man måste ju va 100% :)

Åh grattis!! Har också funderat på nipt men tror vi struntar i det.

Ändrat dom BF trots ivf? Var den större än beräknat?
  • Bimbim79
    Muffins2017 skrev 2016-12-19 14:33:55 följande:
    Åh grattis!! Har också funderat på nipt men tror vi struntar i det.

Ändrat dom BF trots ivf? Var den större än beräknat?
    Vi får nipt gratis i vårt landsting hade inte lagt de pengarna annars. Har ju bara räknat själv å läkaren vi hade har visst jobbat på Karolinska ivf mottagning så får lita på hans omdöme i detta känner jag! 3 dagar hit å dit är ju inte världsomvälvande heller :)
  • johjen
    Bimbim79 skrev 2016-12-19 13:34:27 följande:

Kan man ta reda på kön med nipt? Jag trodde bara man kunde se det på rutinultraljudet i v 18-19? Gör ni nipt istället för kub eller både ok? Jag ska ringa mvc i veckan och se om de erbjuder nipt här eller om vi måste gå privat.

Illamåendet är fortfarande jobbigt, sea band hjälper knappt. Bästa hjälp är pommesfrites och cola!
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017