• johjen

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017
  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2016-12-07 05:35:11 följande:

Är det någon annan som INTE kan sova? Trodde att man skulle vara trött men vaknar varje morgon vid 05 oavsett när jag går och lägger mig.. Helt hopplöst!

Jag jobbar natt, men vaknar tidigt när jag är ledig. Sover dock gärna middag :)
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-07 06:29:51 följande:

Tack! Gjorde du ostimulerat FET?

Helt ostimulerat! Var superorolig, det var också rött och så att det droppade när man gick på toa.
  • Sjeldan
    Muffins2017 skrev 2016-12-07 07:29:54 följande:

Samma här, men trot också det beror på ångest och oro inför ultraljudet..

Är nog en kombination av oro och extremt illamående. Jag som aldrig vaknat av något innan...
  • johjen

Har nu pratat med kliniken. Bara vänta och se i detta läge. Ska ta ett nytt graviditetstest på fredag morgon. Är det fortfarande positivt så får jag komma in och ta kompletterande blodprov. Om det inte börjar blöda mer då är det ju helt kört. Jaja det blir vad det blir..

• Sthlmsthlm

Hej,
    jag hoppar in här för ni ligger så lika med mig! Testade plus i måndags efter ÄD-FET och borde vara 4.+3 eller något sånt. Testade med blodprov, HCG 981. Tänkte göra ett till imorgon för att kolla att det stiger. Har inga symptom alls utom lite svag mensvärk... väldigt abstrakt.

• Bimbim79
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-07 09:51:08 följande:

Hej,
    jag hoppar in här för ni ligger så lika med mig! Testade plus i måndags efter ÄD-FET och borde vara 4.+3 eller något sånt. Testade med blodprov, HCG 981. Tänkte göra ett till imorgon för att kolla att det stiger. Har inga symptom alls utom lite svag mensvärk... väldigt abstrakt.

Välkommen!!! Symtomen är ofta ganska abstrakta i början, har man "tur" slipper man övriga foglossning illamående trötthet mm :)
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-12-07 09:10:39 följande:

Har nu pratat med kliniken. Bara vänta och se i detta läge. Ska ta ett nytt graviditetstest på fredag morgon. Är det fortfarande positivt så får jag komma in och ta kompletterande blodprov. Om det inte börjar blöda mer då är det ju helt kört. Jaja det blir vad det blir..

Hur går det? Blöder du mer eller är det samma läge?

Jag har börjat få rosa flytningar och ont i magen, så orolig att det ska börja blöda inatt.
  • Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2016-12-08 20:38:09 följande:
    Hur går det? Blöder du mer eller är det samma läge?

Jag har börjat få rosa flytningar och ont i magen, så orolig att det ska börja blöda inatt.
    Jag hade lite ljusbeiga flytningar förra fredagen (vilket tidigare alltid varit början på slutet, sedan har de blivit rosa och efter ett par dagar mens).

Kliniken sa att jag skulle två * 2 mg progynon (innan en), tre gånger per dag, och jag har inte haft några fler missfärgade flytningar.

Vad tar ni för stödmedicin?
  • Muffins2017

Då blöder 3 av 5 här inne. Så det är vanligt! Behöver inte betyda ngt dåligt, även om jag vet hur orolig man blir.

Själv blöder jag inte men är ju så sinnessjukt orolig för MA... räknar ner till vulet nästa onsdag men vill samtidigt inte.. så rädd!

Önskar bara att allt ska funka, så man får längta och planera.

Vill så gärna få berätta för vår 4 åring.. <3

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017