• Muffins2017

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Jag är idag 5+4. Har ultraljud nästa v 14/12. Jag är dock livrädd. Har inte bokat inskrivning heller och vågar knappt skriva här. Har fått missfall 2 av 3 graviditeter (missed abortion) så jag vågar inte tro på något. Dessutom får jag nu bara 2-3 på clearblue digitaltest fast det borde vara 3+ så kanske är det redan kört. Testlagret testen är dock jättestarkt och har hittills bara blivit starkare så det skulle ju kunna vara så att clearblue inte stämmer. Men känns som att jag griper efter halmstrån..

dessutom kan det här mycket väl vara sista försöket för att få syskon till vår 4 åring. Så det står så oerhört mycket på spel.

Ber om ursäkt för deppigt inlägg men jag är helt väck AB oro just nu..

• Muffins2017

Jo jag vet, men jag blir helt trasig i huvet av missfallen.

Nu testade jag i alla fall och det stod 3+ äntligen. Fortfarande 3 dagar "för sent" dock..

Jag har väldigt ömma bröst och är trött. Inget illamående, det har nästan minskat för var lite illamående i början.

Med den graviditeten som blev vår son mådde jag dock inte illa alls, så jag ska försöka att inte lägga ngn vikt vid det..

• Muffins2017

Tror typ 20% av alla gravida blöder. Jag blödde när jag väntade min son och säkert ännu fler ivfare pga progesteron.

Men jag förstår att du är orolig. Jag håller på och bli knäpp..

• Muffins2017

Åh nej vad jobbig! Kan du ta ett till test och se om hcg sjunkit?

Kan du få tidigare vul?

Håller tummarna för att den stannar ändå! Finns ju dom som blöder sig igenom hela graviditeten..

• Muffins2017
    Sjeldan skrev 2016-12-06 21:51:05 följande:

Jag blödde ju hela första veckan efter FET, håller mina tummar för att det är något liknande för dig Johjen!

Just det, så häftigt att du blev gravid ändå. Eller S blödde du just därför!
  • Muffins2017

Då blöder 3 av 5 här inne. Så det är vanligt! Behöver inte betyda ngt dåligt, även om jag vet hur orolig man blir.

Själv blöder jag inte men är ju så sinnessjukt orolig för MA... räknar ner till vulet nästa onsdag men vill samtidigt inte.. så rädd!

Önskar bara att allt ska funka, så man får längta och planera.

Vill så gärna få berätta för vår 4 åring.. <3

• Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-09 07:55:59 följande:

Hur kan man veta om det är MA? Ser man det bara på ultraljud?

Håller alla tummar att det ska gå hela vägen för dig! <3

Ja jag hoppas verkligen det går helavägen för oss alla!<3

Med MA så kan eventuellt symptom minska men det gjorde dom med min son också så jag tror inte det egentligen går att märka innan. Utan det är vul som gäller. Blir jobbigt att räkna ner.. vill inte behöva göra en abort precis innan jul :.-(
  • Muffins2017

Skönt Johjen! Jag håller verkligen tummarna att allt är bra!

Jag har ultraljud i morgon och är väldigt stressad av det. Lite lugnad dock av att jag börjat må lite mer illa nu. Känns ju som ett bra tecken att få fler symtom och inte färre som det har varit tidigare.

Mina symptom är trötthet, avsmak för sött så som efterrätter och godis, svårt med aptiten, illamående, ömma bröst som kommer och går (vilket oroar mig). Ibland molvärk och hugg mot äggstockarna men det har nästan försvunnit också. Dessutom ökad sexlust vilket oroar mig också eftersom jag hade det med mina MA också. Vågar dock inte ha sex.

När jag fick min son hade jag nästan inga symptom alls, och det är ju den enda graviditeten som lyckats. Så man behöver inte ha det!

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017