• Muffins2017

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Sops skrev 2016-12-15 17:45:45 följande:

Vågar mig på att hoppa in här då jag fick ett fint och starkt plus idag på testdagen. Var lite orolig då jag blödde lite tidigare i veckan.

Men är det någon mer av er som har haft väldigt kraftig "mensvärk"? Har så ont i ländryggen och ner över höfterna så jag inte vet var jag ska ta vägen.

Glömt att svara dig! Grattis till pluss!

Jag har haft jätteont i början och det har strålat ner i benen. Nu har jag dock alls inte mkt molvärk längre.
  • Muffins2017
    elvira74 skrev 2016-12-16 14:31:26 följande:

Är i vecka 6+4 idag. Symtomen kommer och går för mig. Hade också mindre symtom i lördags efter blödningen i fredags sen kom de tillbaks med råge. I tisdags mådde jag pyton. Igår och i förrgår hade jag bara ont i brösten. Idag har jag mått mer illa igen. Mitt vul är den 21/12 så bara vänta och se och försöka hålla sig lugn :)

Skönt att höra att det pendla för dig också. "Skönt" att vi är många som blöder också och det verkar gå bra.

Vul på tisdag igen som sagt men vi har kalas för våran 4 åring i morgon och jag vågar inte städa och överanstränga mig så min stackars man får typ göra allt..
  • Muffins2017

Vid återföring är man 2+5 om det är 5 dagars. Skumt att dom inte har kol på det tycker jag!

• Muffins2017

Jag har provat lergigan comp men jag fick typ hjärtklappning och ångest av dom. Mådde dessutom fortfarande illa.

Jag tycker att det som hjälpt bäst är att inte stressa, ha sovmorgon osv och nu är jag julledig så då känns det bättre. Min stackars man är också ledig och får göra det mesta här hemma.

• Muffins2017
    Bimbim79 skrev 2016-12-19 13:34:27 följande:

En liten böna simmar runt 27 mm dag 9+3 så blev framflyttad 3 dagar :) nipt 9/1, eventuellt tar vi då reda på kön med! Verkar som vi båda vill det, men man måste ju va 100% :)

Åh grattis!! Har också funderat på nipt men tror vi struntar i det.

Ändrat dom BF trots ivf? Var den större än beräknat?
  • Muffins2017

Vi gör inte nipt eller kub eftersom embryot är från när jag var 28 år så ingen förhöjd risk. Skulle barnet ha downs så skulle vi behålla men dom andra 2 är ju inte förenliga med liv så dom vil man ju gärna veta innan. Men vi väljer ändå att inte göra det.

Kön vet jag inte om vi tänker kolla. Eventuellt försöker vi hålla oss! Vi köper ändå inte olika kläder vad gäller färger osv utan barnet kommer få alla färger precis som storebror.

Jag har också lite kämpigt med illamåendet men ledigheten hjälper mycket!

Vul igen imorgon och är supernervös nu med trots att allt såg bra ut för en vecka sedan. Men jag har ju haft en blödning och illamåendet minskade tillfälligt efter den så svårt att inte nojja ändå.. blev dessutom ombokat från 11 till 7 på morgonen så jag kommer nog må rejält illa på när klockan ringer i morgon.

Håll tummarna för oss tack!

• Muffins2017

Tack för tummarna!

Det såg bra ut idag också! 7+4 idag men var stor som 7+5.

Så lycklig och hoppas jag kan börja tro på det här nu! Inskrivning idag också.

Bästa julklappen!!!!

• Muffins2017
    johjen skrev 2016-12-22 11:02:41 följande:

Då har vi också gjort ultraljud och ärtan var nu 1 cm och man såg tydlig ett litet fint hjärta slå! Nu börjar det sjunka in att jag faktiskt ät gravid..

BF 7 augusti!

Härligt! Och vi båda har haft blödningar och det har visat för få veckor på digitalt men ändå ser det bra ut, heja våra embryon!!
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017