Vi som är gravida efter FET, BF 2017
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Fortsättningstråd på "Någon som ska göra FET i november?" samt en tråd för alla som äntligen är gravida efter FET och har BF 2017!
Enligt min beräkning är jag i vecka 6 i dag, 5+0. Väntar på att kliniken ska ringa och sen tänkte jag faktiskt ringa till mitt MVC och hoppas få ett inskrivnigssamtal innan jul. Vet att det är tidigt men börjar ju nytt jobb efter jul så vill ha det gjort.
Hur går det för er andra? När har ni första UL och när tänker ni att ni ringer MVC?
Jag är idag 5+4. Har ultraljud nästa v 14/12. Jag är dock livrädd. Har inte bokat inskrivning heller och vågar knappt skriva här. Har fått missfall 2 av 3 graviditeter (missed abortion) så jag vågar inte tro på något. Dessutom får jag nu bara 2-3 på clearblue digitaltest fast det borde vara 3+ så kanske är det redan kört. Testlagret testen är dock jättestarkt och har hittills bara blivit starkare så det skulle ju kunna vara så att clearblue inte stämmer. Men känns som att jag griper efter halmstrån..
dessutom kan det här mycket väl vara sista försöket för att få syskon till vår 4 åring. Så det står så oerhört mycket på spel.
Ber om ursäkt för deppigt inlägg men jag är helt väck AB oro just nu..
Jag är idag 7+1, v 8. Har inskrivning 13/12 och UL 19/12. Ivf centret ville att vi skulle ta ett UL v 7 men halka iväg 17 mil för det känns lite osäkert så väntar och mailar svaret till dem 19/12.
Håller tummarna nu för oss. Att få ett + är ju bara första steget på resan. Jag har inte testat fler gånger efter TD, mår illa och konstant dödstrött, lite jobbigt då jag jobbar natt varga timmen 04-05.30 är galet svårt att hålla sig vaken. Skönt ändå att jag inte verkar fått några förändringar i humöret, vet jag blivit ganska "vass" de andra graviditeterna, å det känns inte riktigt ok eftersom barnen inget vet än. Ska bli så spännande, en liten sladd i vår familj :)
Jag är idag 5+4. Har ultraljud nästa v 14/12. Jag är dock livrädd. Har inte bokat inskrivning heller och vågar knappt skriva här. Har fått missfall 2 av 3 graviditeter (missed abortion) så jag vågar inte tro på något. Dessutom får jag nu bara 2-3 på clearblue digitaltest fast det borde vara 3+ så kanske är det redan kört. Testlagret testen är dock jättestarkt och har hittills bara blivit starkare så det skulle ju kunna vara så att clearblue inte stämmer. Men känns som att jag griper efter halmstrån..
dessutom kan det här mycket väl vara sista försöket för att få syskon till vår 4 åring. Så det står så oerhört mycket på spel.
Ber om ursäkt för deppigt inlägg men jag är helt väck AB oro just nu..
Jo jag vet, men jag blir helt trasig i huvet av missfallen.
Nu testade jag i alla fall och det stod 3+ äntligen. Fortfarande 3 dagar "för sent" dock..
Jag har väldigt ömma bröst och är trött. Inget illamående, det har nästan minskat för var lite illamående i början.
Med den graviditeten som blev vår son mådde jag dock inte illa alls, så jag ska försöka att inte lägga ngn vikt vid det..
Kul med uppföljningstråd!
Jag är i v 5+3 tror jag. Har ett bokat ultraljud 20/12 men ska försöka ändra det. Inte så sugen på att ta ledigt halvdag för att åka 25 mil om jag kan göra det på hemmaplan.
Mådde fruktansvärt illa förra veckan, nu känns det bättre vilket gör mig orolig. Missfall i 5+2 förra gången, toabesöken är en pärs nu.
Nu testade jag i alla fall och det stod 3+ äntligen. Fortfarande 3 dagar "för sent" dock..
Jag har väldigt ömma bröst och är trött. Inget illamående, det har nästan minskat för var lite illamående i början.
Med den graviditeten som blev vår son mådde jag dock inte illa alls, så jag ska försöka att inte lägga ngn vikt vid det..
På toa nu, mer rosa på pappret när jag torkade! Ursäkta detaljer men lite mer geleaktigt än vad mina vanliga flytningar är och ljust, ljust rosa.. Va fasen?! Kliniken har inte ringt heller..
Nu ringde kliniken, UL inbokat 22 dec. var på toa igen och inget rosa nu. Sköterskan sa att om det blir mera rött så ska jag ringa dem. Rosa kan det vara lite fram och tillbaka menade hon.. ja ja det blir vad det blir..