• elvira74

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Hej! Hoppar på denna tråd. Är gravid i vecka 6+3 efter ÄD+FET. Ska göra vul 21/12. Vågar inte hoppas på något ännu. Har ett MA efter ivf bakom mig och misslyckade ivf försök där det inte blev några ägg. Efter 4 försök och ett år så bestämde vi oss för att det var dags att försöka något annat. Lite bråttom bråttom pga ålder. Så det blev äggdonation. Hade en blödning i fredags och trodde givetvis att det var kört men blödningen hade avstannat lördag morgon :). Mår illa från och till, är trött och ömma bröstet tycker symtomen är värre varannan dag.

• elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-14 19:18:46 följande:

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.

Gjorde FET med ÄD den 21/12 och har tagit hcg och progesteron värde v 5+2 då hcg låg på 3327 sedan v 6+1 och då var det 20776. Känner igen det där att googla :). Men verkar som skillnaderna är enorma och helt individuella. Bara vänta och se vad vul visar. Hoppas på en fin julklapp till oss :)
  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-14 19:18:46 följande:

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.

Förlåt men ET var 21/11 inte 21/12 :)
  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-15 11:11:52 följande:
    Jag är två dagar efter dig :)
    Förstod du var i närheten av mitt datum. Försökt läsa igen en del trådar här. Inte vågat skriva så mycket då man inte vet så mycket än och vågar inte riktigt börja hoppas än. Hade MA mars -15 och det upptäcktes på VUL i vecka 8.
  • elvira74
    Muffins2017 skrev 2016-12-16 13:34:28 följande:

Hur har ni det med symptom? Är dom konstanta och jämna eller går det upp och ner?

Ömheten i mina bröst har ju växlat mycket men hittills har illamåendet gradvis blivit värre. Men idag mår jag mindre illa än igår vilket stressar mig iochmed blödningen igår.

Nytt vul på tisdag. Snälla lilla, stanna!

Är i vecka 6+4 idag. Symtomen kommer och går för mig. Hade också mindre symtom i lördags efter blödningen i fredags sen kom de tillbaks med råge. I tisdags mådde jag pyton. Igår och i förrgår hade jag bara ont i brösten. Idag har jag mått mer illa igen. Mitt vul är den 21/12 så bara vänta och se och försöka hålla sig lugn :)
  • elvira74
    Sthlmsthlm skrev 2016-12-16 14:50:39 följande:

Jag har fortfarande inga symptom. Lite lite mensvärk, men inga ömma bröst, inget illamående, ingen trötthet... svårt att ana att man är gravid! 

Hur har du fått fram vilken vecka+dag du är i?

Har en app, men den säger 6+0. Jämfört med dig borde jag vara 6+2? Hur räknar man?

Fick besked vid ET att jag då var i v 3+0 och fick 2stycken 5-dagars blastocyter tillbaks Tror det är totalt individuellt med hur mycket symtom man har. Jag tar mycket stödmediciner också och de ger säkert en del av symtomen. 
  • elvira74
    Sops skrev 2016-12-21 16:41:45 följande:

Åh, wow vad häftigt! Grattis! Fick du ett eller två embryon tillbaka?

Prova med ivf här i Sverige men misslyckades pga ålder. Är 42år. Så fick bli äggdonation utomlands. Vi valde att få två tillbaks.
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017