• Sops

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Vågar mig på att hoppa in här då jag fick ett fint och starkt plus idag på testdagen. Var lite orolig då jag blödde lite tidigare i veckan.
    Men är det någon mer av er som har haft väldigt kraftig "mensvärk"? Har så ont i ländryggen och ner över höfterna så jag inte vet var jag ska ta vägen.

• Sops
    Muffins2017 skrev 2016-12-16 14:57:25 följande:
    Glömt att svara dig! Grattis till pluss!

Jag har haft jätteont i början och det har strålat ner i benen. Nu har jag dock alls inte mkt molvärk längre.
    Tack så mycket! Har dessvärre insett att det är foglossning, hoppas att det bara är en biverkning av lutinus som går över så fort jag slutat med det.
  • Sops
    elvira74 skrev 2016-12-21 16:05:31 följande:

Idag såg vi två små tickande hjärtan på vul:et :) :). Sicken julklapp!

Åh, wow vad häftigt! Grattis! Fick du ett eller två embryon tillbaka?
  • Sops
    elvira74 skrev 2016-12-21 16:47:46 följande:
    Prova med ivf här i Sverige men misslyckades pga ålder. Är 42år. Så fick bli äggdonation utomlands. Vi valde att få två tillbaks.
    Vad roligt att båda tog sig! :)
  • Sops

Jag ligger ju lite efter er och har inte fått tid för vul förrän i vecka 8+1. Känns som en evighet tills dess!
    Kan ändå trösta mig med att jag har precis alla symptom man kan ha, men mår bara mer och mer illa för var dag som går. Ni som fått hjälp med illamåendet, har ni vänt er till vårdcentralen eller er bm?

• Sops
    Muffins2017 skrev 2016-12-22 17:21:40 följande:

Vårdcentralen går nog fortast. Du ska ju bara få ett recept. Men tills vidare kan du prova postafen receptfritt. Varning för att man blir trött dock..

8+1 är ganska sent. Om du inte kan hålla dig kan du ju be om ett 1,5 v tidigare.

Har prövat det och det hjälper tyvärr inte! Men då ska jag ringa vårdcentralen istället.
    Kliniken har ju stängt under jul och nyår så jag fick första tiden som gick att få..
  • Sops
    johjen skrev 2017-01-08 12:46:36 följande:

Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.

Åh nej vilka tråkiga nyheter! Jag hoppas att ni kan få ett svar på vad det är som har hänt. Jag tänker på er, många kramar!
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017