• Sthlmsthlm

Vi som är gravida efter FET, BF 2017

Hej,
    jag hoppar in här för ni ligger så lika med mig! Testade plus i måndags efter ÄD-FET och borde vara 4.+3 eller något sånt. Testade med blodprov, HCG 981. Tänkte göra ett till imorgon för att kolla att det stiger. Har inga symptom alls utom lite svag mensvärk... väldigt abstrakt.

• Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2016-12-08 20:38:09 följande:
    Hur går det? Blöder du mer eller är det samma läge?

Jag har börjat få rosa flytningar och ont i magen, så orolig att det ska börja blöda inatt.
    Jag hade lite ljusbeiga flytningar förra fredagen (vilket tidigare alltid varit början på slutet, sedan har de blivit rosa och efter ett par dagar mens).

Kliniken sa att jag skulle två * 2 mg progynon (innan en), tre gånger per dag, och jag har inte haft några fler missfärgade flytningar.

Vad tar ni för stödmedicin?
  • Sthlmsthlm

Gjorde ett till blodprov idag, hoppas verkligen att få se ett HCG som stiger. 
    Man kan beställa själv via werlabs (typ 295 kr) om man inte går via sin klinik.

• Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 07:25:03 följande:

Jag mår också mer illa än tidigare graviditeter. Det har också ökat i styrka ledsna det under mina MA graviditeter minskat. Igår funderade jag på om jag skulle behöva kräkas.

Idag ska vi på ultraljud. Känner mig uppgiven och ledsen. Vill "njuta" av mina sista timmar utan att potentiellt veta att graviditeten är körd. Finns inga tecken på att det ska vara MA egentligen utom att digitaltestet slog om till 3+ några dagar försent men ändå känns det som att allt skulle vara bra är lika sannolikt som att vinna 10 miljoner på lotto. Det händer inte mig lixom..

Men kl 12 vet vi väl..

Håller tummarna!!
  • Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 11:59:22 följande:

Tack för era tummar, dom gjorde susen för det var ett starkt och snabbt hjärtslag!!!! Och rätt storlek och allt. Jag är helt chockad och så oerhört lycklig. Fortfarande rädd såklart men risken har ju minskat avsevärt!!

Och jävla clearblue digitaltest som skrämde skiten ur mig genom att visa fel!

Nu ska jag våga ladda ner gravid app och boka inskrivning..

Grattis!! Härliga nyheter.

Den 22 dec är det min tur med första ultraljud. Har redan gjort typ 6 gravtest, och jo jag är fortfarande gravid... Men man är ju nervös för det.
  • Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-14 16:12:19 följande:

Ja verkligen! Hade tänkt ta det för att lugna mig men det gick ju inte så bra.. har läst om väldigt många som fått fel veckor men som det ändå gått bra för så dom är ju inte tillförlitliga..

Jag har ju gjort två blodprov och har googlat massor på HCG-nivåer. Igår jag gjorde jag ett digitalt gravtest och lusläste broschyren för HUR de kan lista ut vilken vecka man är i. Normalintervallen är nämligen enorma! Ett värde säger inte så mkt utan det är hur värdet stiger och det fångar ju inte testet. Man ATT man är gravid, kan testet avgöra med säkerhet.
  • Sthlmsthlm
    elvira74 skrev 2016-12-15 10:09:13 följande:
    Förlåt men ET var 21/11 inte 21/12 :)
    Jag är två dagar efter dig :)
  • Sthlmsthlm

Jag har fortfarande inga symptom. Lite lite mensvärk, men inga ömma bröst, inget illamående, ingen trötthet... svårt att ana att man är gravid! 

Hur har du fått fram vilken vecka+dag du är i?

Har en app, men den säger 6+0. Jämfört med dig borde jag vara 6+2? Hur räknar man?

• Sthlmsthlm
    Muffins2017 skrev 2016-12-20 07:36:38 följande:

Tack för tummarna!

Det såg bra ut idag också! 7+4 idag men var stor som 7+5.

Så lycklig och hoppas jag kan börja tro på det här nu! Inskrivning idag också.

Bästa julklappen!!!!

Grattis!!

Jag läste att om man ser hjärtljud på tidigt UL är missfall endast 1,6%.
  • Sthlmsthlm
    elvira74 skrev 2016-12-21 16:05:31 följande:

Idag såg vi två små tickande hjärtan på vul:et :) :). Sicken julklapp!

GRATTIS!!! Verkligen fantastisk julklapp!!
  • Sthlmsthlm

Härligt JohJen!

Jag har också gjort VUL idag och den var 9 mm och vi såg hjärtat som slog Skrattande

Så skönt!! Nu kan jag slappna av trots avsaknad av symptom (de lär ju komma ).

• Sthlmsthlm

Usch stackare som mår dåligt. Jag har haft någon svag aning av illamående, konstigt nog mer på kväll och natt. För mig så försvinner det om man äter något, så jag kan förstå hur man lägger på sig onödigt vikt när man försöker mota illamåendet!

• Sthlmsthlm
    johjen skrev 2017-01-08 12:46:36 följande:

Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.

Åh stackare, fruktansvärt. Hoppas de kan säga något mer vid andra ultraljudet. Det såg ju bra ut häromdagen! :(
  • Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2017-01-15 14:59:47 följande:

Jag har mått aningens bättre i två dagar nu. Orkade mig till och med ut på en liten promenad igår!

Har varit ledig från jobbet fyra dagar denna veckan, illamåendet och kräkningar nådde sin peak där jag inte fått behålla något och varit liggande. Hoppas att v 12 är vändpunkten för det här vet jag inte om jag orkar mer utav!

Skönt att det ändå känns lite bättre Bimbim79!

Stackare som mår dåligt. Jag hoppas verkligen det vänder snart!

Jag är v 11 nu och fick se lilla räkan på UL i veckan. Allt såg bra ut, så nu vågar jag "släppa på lite". Jag mår ju hur bra som helst. Lite pruttig i magen bara, hahaha! Jag har åkt skidor i tre dagar och ska ta upp träningen i veckan. Känner mig lyckligt lottad.
  • Sthlmsthlm

Vilken misär! Det önskar man ingen.

Sjeldan, hoppas du mår bättre snart! Hur långt har du kvar till vecka 12?

• Sthlmsthlm
    Bimbim79 skrev 2017-01-19 17:27:46 följande:

Ja nu i efterhand förstår jag inte hur vi överlevde de dygnen men man klarar visst allt när man måste!

Usch tycker du borde sluta kräkas? Skönt å få dropp iaf man blir ju uttorkad så mycket snabbare än man tror.

Maken åkte på nån mag grej inatt, jag känner mig som vanligt, han är dock väldigt mycket känsligare med sånt än jag. Klart man känner inte igen kroppen helt, lite gasig, något trög mage, kan bara äta sånt jag verkligen vill ha annars mår jag illa. Men de symtomen beror nog på lilla sladd som spökar.

Tyckte jag kände det klassiska fladdret inatt, men så svårt att avgöra om det är det eller om det är nån nerv/ tarmarna :)

Fladder. Det har jag inte hört förut! Men både igår och idag har jag haft fantomvibrationer i fickan från mobilen, som nervryckningar i ljumsken. :) måste vara det.

Fy sjuttsingen för att kräkas så mycket. Stackare!!
  • Sthlmsthlm
    Sjeldan skrev 2017-01-26 07:43:41 följande:

Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!

Finns det någon mer behandling än dropp att få?
    Du och Princess Kate Middleton :)
  • Sthlmsthlm
    Bimbim79 skrev 2017-01-30 15:11:15 följande:

Nu vet vi :) en liten pojk blir det!

Grattis! Då kan ni börja planera :)
Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017