Moderno skrev 2016-11-11 21:27:42 följande:
Det var emellertid ett fiasko även för republikanerna. Tror inte att någon ur "etablissemanget" ville se trump som president, han borde egentligen ha ställt upp som oberoende kandidat och jag anar att republikanerna kan ha svårt att samla kraft i framtiden OM det inte är så att trump faktiskt blir framgångsrik med sin politik.
Hur ser teaparty-rörelsen på Trump? Verkar kunna vara en idealisk företrädare, om det inte vore för att han är så egensinnig (teaparty-rörelsen har verkat genom hot mot sina egna tidigare vill jag minnas).
Det är sant. Politiken verkar behöva en rejäl upprensning så den här chocken blir förmodligen ganska nyttig i slutänden. I alla fall för amerikansk politik.
Kanske dags att politikerna drar ut huvudena ur varandras rövar och skaffar lite koll på hur vanliga amerikaner tycker och känner istället för att tro att de kan bestämma det åt dom.
Inte ovanligt att folk blir vresiga när de blir tillsagda att de är smuts om de inte har de åsikter som är på modet för tillfället. Det är inget unikt för USA.
Det ska bli intressant att se hur de närmaste fyra åren kommer att bli. Just att han är egensinnig kan visa sig vara den förändring som behövs.
De hjulspår som har använts så länge nu gör ju att allt fler blir ilskna och missnöjda. Det är aldrig bra vilket det här valet visade om något.
Har man inte folket med sig händer nåt så otroligt som att Trump ska sväras in som president. Det kan vara dags för något nytt. Om det blir bättre eller sämre och i såna fall för vilka, ja det får vi se när vi är där.
Och nu när man ser hur många av de som röstade Clinton beter sig så undrar jag vad för allvarligt fel jag missade hos henne som drog till sig sånt bottenskrap? Är det så de, som enligt sig själva är mer intelligenta och välutbildade än de som röstade Trump, beter sig när de inte får som de vill så finns det inte mycket hopp om att världen nån gång ska bli en bättre plats.