• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • Tecum
    Pikachuu skrev 2016-11-10 21:48:00 följande:
    Ja mycket verkar stämma av det du säger.

Det behövs inga stjärnpersonligheter eller retoriska genier för att roffa åt sig röster. Etablissemanget har misslyckats så fatalt att alla som förespråkar restriktioner på invandringen vinner stöd, därför bortser SD-väljare från snedsteg från enskilda partipolitiker.

Troligtvis kommer folk att bli lika förvånade och arga när SD växer rejält 2018.
    Jag tror att det är tvärtom, när väl Trump fuckat till det rejält som president kommer det att smeta av sig på högerextrema partier, väljarna förknippar dem med Trump och tar avstånd. Det är därför som JÅ (som är en klok karl, till skillnad från sina väljare) är så avvaktande till den nye presidenten. Han vill inte förknippas med en blivande loser som inte bara snackar dumheter utan också försöker genomföra dem.
  • Pikachuu
    Tecum skrev 2016-11-11 16:34:45 följande:
    Jag tror att det är tvärtom, när väl Trump fuckat till det rejält som president kommer det att smeta av sig på högerextrema partier, väljarna förknippar dem med Trump och tar avstånd. Det är därför som JÅ (som är en klok karl, till skillnad från sina väljare) är så avvaktande till den nye presidenten. Han vill inte förknippas med en blivande loser som inte bara snackar dumheter utan också försöker genomföra dem.
    Sist jag läste den statistiken så var det vänsterväljare som hade lägst på pliktverkets intelligenstest?
  • Tecum
    Pikachuu skrev 2016-11-11 17:22:38 följande:
    Sist jag läste den statistiken så var det vänsterväljare som hade lägst på pliktverkets intelligenstest?
    Fick pliktverket både registrera deltagarnas politiska åsikter och gå ut med dem offentligt?
  • Pikachuu
    Tecum skrev 2016-11-11 17:30:03 följande:
    Fick pliktverket både registrera deltagarnas politiska åsikter och gå ut med dem offentligt?
    Som jag minns det var det i städer där vänsterinflytandet var störst som också hade lägst IQ (utifrån pliktverkets test). SD låg någonstans i mitten och de rika kommunerna hade högst.
  • Realisten1

Tror inte danskarna vill ha Malmö med allt sitt skit. Inte svenskarna heller för den delen.

Så mycket skattepengar som övriga Sverige måste bidra med för att hålla Malmö flytande.

Skåne kan ju försöka vara självständigt, ha ha!

• FrozenDream
    Tecum skrev 2016-11-11 16:27:55 följande:
    Påståendena om Clintons impopularitet är ett bevis på en välkänd företeelse, nämligen att om en lögn förs fram tillräckligt ofta blir det en sanning. För det första blir man inte demokraternas presidentkandidat om man är impopulär, det är självklart, Och hon har inte haft några problem att fylla sina valmöten. För det andra får alla politiker som varit verksamma länge fiender och kritiker, det är ofrånkomligt. Annars har de inte uträttat något alls. Så visst är hon impopulär - bland motståndarna...

Det som hon förlorade på är att hon förknippas med "etablissemanget" och att hon är obehagligt kompetent och får saker gjorda. Amerikaner oavsett kön verkar inte tåla kompetenta kvinnor. Och Trump är precis lika stor del av etablissemanget, en såpakändis som lever på ärvda pengar och har gjort en stor sak av att ha frotterat sig med alla de politiker som han nu säger sig avsky.
    Åh ironin! Jag kan inte sluta skratta. Japp Clinton var så populär så hon förlorade i valet. Synd att folk inte tyckte sämre om henne för då hade hon vunnit?

Att förlora mot TRUMP! Antagligen den värsta kandidaten någonsin. Folket i de flesta delstater verkar ha tyckt att Clinton var det sämre valet av de två. Då är det illa. 

Vilket fiasko av demokraterna. Och av medierna som alldeles missade att det kanske var mest dom själva som gillade Clinton. Vilken tabbe. Nåja, de landade i alla fall med ett öronbedövande brak. Förhoppningsvis kikar de ut ur sin egen bubbla och har bättre koll till nästa val.

• Moderno
    FrozenDream skrev 2016-11-11 20:52:15 följande:

Åh ironin! Jag kan inte sluta skratta. Japp Clinton var så populär så hon förlorade i valet. Synd att folk inte tyckte sämre om henne för då hade hon vunnit?

Att förlora mot TRUMP! Antagligen den värsta kandidaten någonsin. Folket i de flesta delstater verkar ha tyckt att Clinton var det sämre valet av de två. Då är det illa. 

Vilket fiasko av demokraterna. Och av medierna som alldeles missade att det kanske var mest dom själva som gillade Clinton. Vilken tabbe. Nåja, de landade i alla fall med ett öronbedövande brak. Förhoppningsvis kikar de ut ur sin egen bubbla och har bättre koll till nästa val.

Det var emellertid ett fiasko även för republikanerna. Tror inte att någon ur "etablissemanget" ville se trump som president, han borde egentligen ha ställt upp som oberoende kandidat och jag anar att republikanerna kan ha svårt att samla kraft i framtiden OM det inte är så att trump faktiskt blir framgångsrik med sin politik.

Hur ser teaparty-rörelsen på Trump? Verkar kunna vara en idealisk företrädare, om det inte vore för att han är så egensinnig (teaparty-rörelsen har verkat genom hot mot sina egna tidigare vill jag minnas).
  • Tow2Mater
    Världsmedborgare skrev 2016-11-10 19:11:47 följande:
    Jag vågar utan minsta tvekan påstå, att med tillräckligt med pengar i ryggen, så kan nästan vem som helst tota ihop ett populistiskt politiskt partipogram, som lätt skulle attrahera tillräcklig många väljare, för att ta sig in i vårt riksdagshus.
    Och om nån lovade t ex fyra års betald föräldraledighet skulle nog 95% av svenska föräldrar se till att de kom in och all långsiktighet helt 'glömmas bort' till fördel for jag-ska-vara-hemma-det-är-det-bästa-för-mitt-barn-just-nu tänk, oavsett resten av deras program, och hur idiotiskt deras förslag är.
  • Tow2Mater
    Elienne97 skrev 2016-11-10 19:26:45 följande:

Hillary fick flest röster, alltså är det fler amerikaner som skulle vilja se henne som president, än Trump. Valsystemet i USA är helt förkastligt, första steget till riktig demokrati i det landet vore ju att rätta till systemet så att åtminstone den som fått flest röster skulle vinna.

Nej, tvärtom. Läs på om vad elektorsystemet innebär. Det handlar om 50 helt olika stater, med olika befolkningsmängder, etc Därfor är just elektorsystemet viktigt.
  • FrozenDream
    Moderno skrev 2016-11-11 21:27:42 följande:
    Det var emellertid ett fiasko även för republikanerna. Tror inte att någon ur "etablissemanget" ville se trump som president, han borde egentligen ha ställt upp som oberoende kandidat och jag anar att republikanerna kan ha svårt att samla kraft i framtiden OM det inte är så att trump faktiskt blir framgångsrik med sin politik.

Hur ser teaparty-rörelsen på Trump? Verkar kunna vara en idealisk företrädare, om det inte vore för att han är så egensinnig (teaparty-rörelsen har verkat genom hot mot sina egna tidigare vill jag minnas).
    Det är sant. Politiken verkar behöva en rejäl upprensning så den här chocken blir förmodligen ganska nyttig i slutänden. I alla fall för amerikansk politik.
    Kanske dags att politikerna drar ut huvudena ur varandras rövar och skaffar lite koll på hur vanliga amerikaner tycker och känner istället för att tro att de kan bestämma det åt dom.
    Inte ovanligt att folk blir vresiga när de blir tillsagda att de är smuts om de inte har de åsikter som är på modet för tillfället. Det är inget unikt för USA.

Det ska bli intressant att se hur de närmaste fyra åren kommer att bli. Just att han är egensinnig kan visa sig vara den förändring som behövs.
    De hjulspår som har använts så länge nu gör ju att allt fler blir ilskna och missnöjda. Det är aldrig bra vilket det här valet visade om något.
    Har man inte folket med sig händer nåt så otroligt som att Trump ska sväras in som president. Det kan vara dags för något nytt. Om det blir bättre eller sämre och i såna fall för vilka, ja det får vi se när vi är där.

Och nu när man ser hur många av de som röstade Clinton beter sig så undrar jag vad för allvarligt fel jag missade hos henne som drog till sig sånt bottenskrap? Är det så de, som enligt sig själva är mer intelligenta och välutbildade än de som röstade Trump, beter sig när de inte får som de vill så finns det inte mycket hopp om att världen nån gång ska bli en bättre plats.
Svar på tråden D Trump :( The end..