• Ensam och arg ( snart )

D Trump :( The end..

Hej! Mitt liv har raseras en hel del idag. Denna dag är att komma ihåg för nu är det verkliga händer! Vi kommer inte överleva denna nya president! Han kommer döda oss alla så en sjukskriven eller dylikt är att rekommendera, för att tillbringa tid tillsammans med familjen. Idag kommer världen förändrats drastiskt och det gäller att hålla sig i liv. Vi kanske inte får de värsta just detta år men nästa år kommer att bli dramatiskt. Önskade att man föds tidigare och slippa detta!! Nu får man stå sig fast med detta och kommer vi att klara detta. Någon som vill reflektera och diskutera om detta!! :( vill inte att mina barn lära sig att vara som honom. Nu kommer barnen lära sig ett beteende som honom och det är okej!! Tackar för mitt liv det var kul så länge det varade.... Rip

• Svar på tråden D Trump :( The end..
  • adina01
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:21:06 följande:
    Om ni vill känna er riktigt konspiratoriska, så läs Whasingtondekretet av Jussi Adler Olsen.
    En bok som ligger exakt rätt i tiden nu, nästan kusligt hur han lyckats skriva en sån bok, när vi nu sett Trump bli president.
    Om inte annat så läs den enbart för att den är väldigt bra skriven, som allt av denne danske man. smile1.gif
    Den är jag halvvägs igenom och den är nästan som om den skulle kunna vara sann i dagsläget.
  • Världsmedborgare
    adina01 skrev 2016-11-11 09:42:40 följande:
    Den är jag halvvägs igenom och den är nästan som om den skulle kunna vara sann i dagsläget.
    Precis, svårt att inte börja bli konspiratorisk efter det här USA-valet, när man läst den boken.

Och för de som inte vet, så är boken skriven med hjälp av de som vet hur det politska systemet fungerar i USA, vilka lagar som finns, och vilka möjligheter en president har.
    Så det boken handlar om, det skulle faktisk kunna hända i en eller annan form, och det gör boken så "skrämmande" just nu.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Dr Nail skrev 2016-11-11 12:32:37 följande:
    Det är vad cnn säger. Alltså: kommer inte att hända...det kan jag satsa 10 000 kr på
    Nej det kommer från Trump själv, så dom bara återger vad han sagt, men han har även nämt en annan man, jag inte minns namnet på just nu.
    Du kan själv googla så får du se att det stämmer.

Så här twittrade den högerextreme rasisten Richard Spencer i extas över valresultatet: "The Alt Right had been declared the winner. Trump is winnig Wisconsin! German Americans' DNA has been activated!"

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dr Nail
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 12:42:28 följande:

Nej det kommer från Trump själv, så dom bara återger vad han sagt, men han har även nämt en annan man, jag inte minns namnet på just nu.

Du kan själv googla så får du se att det stämmer.

Så här twittrade den högerextreme rasisten Richard Spencer i extas över valresultatet: "The Alt Right had been declared the winner. Trump is winnig Wisconsin! German Americans' DNA has been activated!"

Fast det sa han aldrig. Citatet är taget ur sitt sammanhang, exakt som det brukar bli med sådana medier. De ljuger.

Hur som helst: ursäkta tautologin, men det kommer inte att hända. Vänta och se.
  • Dr Nail

Dessutom är det helt otroligt vilken korkad rapportering kring det hela som vi haft här i Sverige. Trump är inte ens president, och det är inte garanterat att han blir det. Den 19e dec sker det RIKTIGA valet.

Medierna är fan dumma på riktigt.

• Världsmedborgare
    Dr Nail skrev 2016-11-11 12:48:00 följande:
    Fast det sa han aldrig. Citatet är taget ur sitt sammanhang, exakt som det brukar bli med sådana medier. De ljuger.

Hur som helst: ursäkta tautologin, men det kommer inte att hända. Vänta och se.
    Men börja inte du åxå med "medierna ljuger", för då blir du bara ännu en Trump-kramare och ännu en som löst biljett på populisttåget.

Förslagen finns där, så varför inte bara acceptera det, inte ens nån från Trumps sida förnekar det, vilket du hade kunnat höra om du lyssnat på dom, när republiknarna själva fick uttala sig hos CNN.., eller ljuger dom åxå?
  • Dr Nail
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 13:26:53 följande:

Men börja inte du åxå med "medierna ljuger", för då blir du bara ännu en Trump-kramare och ännu en som löst biljett på populisttåget.

Förslagen finns där, så varför inte bara acceptera det, inte ens nån från Trumps sida förnekar det, vilket du hade kunnat höra om du lyssnat på dom, när republiknarna själva fick uttala sig hos CNN.., eller ljuger dom åxå?

Nä. Ingen Trump-kramare här inte....inte för att jag har något emot honom. Bryr mig helt enkelt bara marginellt. Inte min president - inte mina problem.
  • Tecum
    Gina43 skrev 2016-11-10 22:08:32 följande:
    Nu var det inte bara "en kvinna". Clinton har bagage, ett stort bagage. Hon är väldigt impopulär bland många och det låg henne i fatet - det bland mycket annat (värderingar/politik, brist på karisma, att vara en "Clinton"). Att hon sedan tabbat sig med mailen är en annan sak som bidrog - det var väldigt klantigt och vårdslöst. (Jämförelsevis hade vi Toblerone och några vårdslösa dragningar med fel kreditkort som bidrog till att Mona Sahlin inte blev den första kvinnliga statsministern i Sverige.)

Är det inte tal om att Bernie Sanders kanske följs av en kvinna? Det är inte alls omöjligt att det blir nya kvinnliga kandidater till 2020.
    Påståendena om Clintons impopularitet är ett bevis på en välkänd företeelse, nämligen att om en lögn förs fram tillräckligt ofta blir det en sanning. För det första blir man inte demokraternas presidentkandidat om man är impopulär, det är självklart, Och hon har inte haft några problem att fylla sina valmöten. För det andra får alla politiker som varit verksamma länge fiender och kritiker, det är ofrånkomligt. Annars har de inte uträttat något alls. Så visst är hon impopulär - bland motståndarna...

Det som hon förlorade på är att hon förknippas med "etablissemanget" och att hon är obehagligt kompetent och får saker gjorda. Amerikaner oavsett kön verkar inte tåla kompetenta kvinnor. Och Trump är precis lika stor del av etablissemanget, en såpakändis som lever på ärvda pengar och har gjort en stor sak av att ha frotterat sig med alla de politiker som han nu säger sig avsky.

Svar på tråden D Trump :( The end..